Lana01 Skrevet 25. mai 2022 #1 Del Skrevet 25. mai 2022 Etter som tråden er løst og videre spørsmål ikke får stilles, følger jeg opp uklarheter her, sitere dette fra @Aricia for dette er noe jeg også vil få klarhet i Problemstillingen i tråden min er ikke løst. Jeg vil gjerne ha en definisjon på hva "tekniske spørsmål" er. Forklaringen du gir er overhodet ikke i tråd med det jeg oppfatter som tekniske spørsmål. At dere svarer på gammeldagse Ris og ros-spørsmål her i en overgangsfase er jo forsåvidt en fin gest, men det bidrar bare til å øke forvirringen. Som jeg har påpekt før: Denne forvirringen bunner først og fremst i at beskrivelsen dere har laget til de nye underkategoriene er ufullstendig. Sakset fra den generelle delen av Private forumshenvendelser: Sitat Generelle henvendelser Her kan du poste generelle spørsmål om forumet som du av en eller annen grunn ikke ønsker å poste i Tilbakemeldinger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. Igjen: Hvis man "av en eller annen grunn" har mulighet til å poste overordnede og generelle henvendelser som de i trådene jeg nevnte over i Generelle henvendelser (som imidlertid sorterer under Private forumhenvendelser, forstå det den som kan), så må det bety at man OGSÅ kan velge, "av en eller annen grunn", å poste slike henvendelser under Tilbakemeldninger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. Når man så går inn i sistnevnte underkategori for å sjekke hva som kan postes der presiseres det imidlertid her at det her kun åpnes for "tekniske spørsmål" fra brukernes side. Dere bør faktisk være mye klarere og helt presise på dette, for det dreier seg om hva som skal være tillatt å diskutere åpent for offentligheten i et av Norges største diskusjonsforum. Å gjøre generelle og prinsipielle diskusjoner om regelverk og forumsstruktur til private henvendelser unntatt offentlighet er mildt sagt spesielt. Å deretter underkommunisere at man faktisk har gjennomført en slik endring er enda mer oppsiktsvekkende. også følger jeg opp med det @pøbelsara lurer på Og hvor kom ideen om at modder/admin skal bestemme om brukerne har fått svar på det de lurte på, fra? Bør man ikke i det minst spørre folk om svaret var avklarende før man markerer som løst? Jeg signerer begge Dette er jo helt urimelig at tråden blir løst før TS har fått svar. Dere antar at svar er godt nok, uten at man får mulighet til at det spesifiseres ytterligere De nye reglene skaper mye frustasjon Støtter forøvrig innlegget som ble postet på FB det er trist når brukere må henvende seg der, da man ikke når frem med spørsmål, her på forumet 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. mai 2022 #2 Del Skrevet 26. mai 2022 Underforumet Tilbakemeldinger til moderatortemaet, og nyheter om forumet er for moderatorteamet til å komme med informasjon til brukerne, eller for brukerne til å poste spørsmål om tekniske problemer. Spørsmål om regelverk og modereringspraksis skal tas i Private forumhenvendelser. Vi har forstått at ordlyden i beskrivelsen av underforumene har oppleves forvirrende, så vi har endret ordlyden på rommet Generelle henvendelser på Private forumhenvendelser til: Sitat Her kan du poste generelle spørsmål om forumet, modereringspraksis eller tilbakemeldinger til moderatorteamet. Tekniske spørsmål er typisk spørsmål om feilmeldinger, noe som ikke fungerer i forumprogramvaren eller feil med annonser osv. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg mener oppriktig at dette burde vært håndtert bedre. Økt frustasjon fra brukerne, de siste månedene viser dette. Jeg har vanskelig med å forstå logikken , og begrunnelsen for endringen? Jeg ser det ikke som noe annet en at vi blir kneblet, da det dere har stengt muligheten for å for å kunne diskutere dette på en god måte innspill fra brukerne burde gitt rom forbedring, ikke minst ved at flere kunne bidra med sine synspunkter, der er det motsatte av det som skjer/har skjedd nå Det er trist å se utviklingen her, skuffende og hvorfor er ikke de nye regelen tatt i bruk på Klikk.no? Hva er grunnen til at KG har særregler? 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. mai 2022 #4 Del Skrevet 26. mai 2022 Moderatorteamet på Kvinneguiden har kun med Kvinneguiden sitt forum å gjøre, og har ingenting med klikk.no å gjøre. Det er moderatorteamet her som sammen bestemmer regelverket på Kvinneguiden. Det er andre som modererer på f.eks. Foreldreforum, uten at jeg har noe kjennskap til hvordan modereringspraksis de har der. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 26. mai 2022 Det er klart, men det har samme eier, og burde kunne følge samme retningslinjer. Kjenner dere til andre som velger å skjule tilbakemeldingene fra brukerne,på denne måten? noen dere har hentet erfaringer fra? Man blir veldig alene her inne, mot du/dere som har hele teamet i ryggen, ser det er over 80 som har lest. Føles ikke greit., Kommer dere til å ha en evaluering på dette? 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Dette er faktisk ugreit, at en gjeng (u)betalte moderatoerer, sitter og lager egne regler for et av Norges største forum. Virker lite profesjonelt, undskyld meg Endret 26. mai 2022 av Lana01 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løsning Edie Skrevet 27. mai 2022 Løsning #7 Del Skrevet 27. mai 2022 Takk for tilbakemeldingen din. Vi kommer til å ta en evaluering på de nye reglene ja, som vi alltid gjør. Det vil uansett ikke bli gjort noen endringer med det første, og første gjennomgang vil skje om noen måneder. Det er mange forum som bygger på samme forumprogramvare som oss, som benytter seg av muligheten av Private forumhenvendelser. Det er uansett irrelevant. Det er moderatorteamet her som bestemmer regelverket for Kvinneguiden. Det er helt i orden at du synes det er ugreit, det er derfor vi hadde tvunget godkjenning av regelverket når det ble endret. Man har per i dag to valg; benytte forumet med de eksisterende reglene, eller la være å benytte forumet. Vi tar uansett med oss alle tilbakemeldinger vi får, og de blir diskutert internt. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. juni 2022 #8 Del Skrevet 5. juni 2022 Jeg kan ikke se at det har blitt svart på spørsmålet om hvorfor en moderator kan slenge ut et svadasvar som ikke gir svar på hovedinnlegget/spørsmålet i det hele tatt, for deretter å markere tråden som «løst» og dermed stenge den for ytterlige kommentarer når spørsmålet fortsatt står ubesvart. Det fører til to ting; 1: frustrasjon hos ts som har blitt ignorert og avfeiet, og som fortsatt lurer på det samme 2: det blir opprettet en ny tråd med tilsvarende ubesvarte spørsmål/problemstilling . Ergo merarbeid til moderator 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå