Gå til innhold

Har noen erfaring med de turene røde kors for lavtektsfamilier, jeg lurte på om jeg skulle melde på meg og barna mine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg har ca 250 000-30 000 i året. Så da lurer jeg på om noen her har vert der og det er vert og bli med på eller er det noen annet vi dere kan abefalle? kan bruke ca 5000 på sommerferien jeg har i 3 uker, heldigvis er barna mine 2 uker hos besteforeldrene og så skal de være med pappan, kona og søskene til Italia og hellas de 2 ukene de skal være der, så har ikke så dårlig samvittighet.

Men ønsker likevel og finne på noe med dem, de 3 ukene jeg selv har ferie, de er 5,7 og 13 år gamle

Anonymkode: c3900...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv på Ferie for alle i min oppvekst, og det var supert.

Men…..i ditt tilfelle hvor ungene er hos besteforeldre OG i både Hellas og Italia? 

De får jo langt flere opplevelser enn mange andre barn fra ordinære inntektsfamilier.

Jeg tenker at denne plassen lar du være å søke på slik at de som aldri har opplevelser kan få plassen. Det er disse familiene som søker og skal prioriteres. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Jeg var selv på Ferie for alle i min oppvekst, og det var supert.

Men…..i ditt tilfelle hvor ungene er hos besteforeldre OG i både Hellas og Italia? 

De får jo langt flere opplevelser enn mange andre barn fra ordinære inntektsfamilier.

Jeg tenker at denne plassen lar du være å søke på slik at de som aldri har opplevelser kan få plassen. Det er disse familiene som søker og skal prioriteres. 

at jeg og far er skilt og de skal være med han, kan ikke gå utover meg og barna

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er begrensede plasser, og dine unger lider ingen nød. La fattige barn som ellers hadde måttet bli hjemme hele ferien få denne opplevelsen.

Anonymkode: ce457...7da

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal ikke nekte deg å søke, men denne ordningen er ikke til for barn som får oppleve 3 ulike destinasjoner - hvorav 2 er Hellas og Italia. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er begrensede plasser, og dine unger lider ingen nød. La fattige barn som ellers hadde måttet bli hjemme hele ferien få denne opplevelsen.

har bestemt meg og søke , jeg får ikke tatt med de på noe stort, mens far før, da blir han favoritten og det nekter jeg og la skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har bestemt meg og søke , jeg får ikke tatt med de på noe stort, mens far før, da blir han favoritten og det nekter jeg og la skje

Jaja, kjør på 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller lånt telt og turutstyr gratis (bua e.l ordning) og dratt på en barnevennlig campingplass enn å oppta en plass som barn uten noe som helst ressurser mister muligheten til. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du søker ikke selv. Det er offentlige etater som legger inn søknad for deg. Nav, barnevernet,etc.

Anonymkode: 63cff...226

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne du vil finne på noe med barna selv om far også gjør det. Søk du. (Men ikke fordi du vil være favoritten..)

Mange kommuner har også masse fritidsutstyr billig til leie.  Frilager.no (Vær ute i god tid.)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, for all del. Men ferieminner falmer fort.
Vil du bli favoritt, skaffer du unga et kjæledyr. Jeg forstår det sånn at du har dårlig råd? Da kontakter du nav og ber om penger for å kjøpe kanin til ungene. Nav vil da evaluere behovet, og sette i gang tiltak. Dette har blitt gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

takk for tips

vi kjøper heller telt og drar litt rundt i norge, de 2 største ønsket det

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så dette er for deg, ikke for barna? Fysj, så slem du er som tar opp plassen for barn son trenger det mer. 

Anonymkode: 75b17...aec

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Også? Ta de med på noe lite da?

Anonymkode: 1b89a...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, Jadaomatte said:

Kan skjønne du vil finne på noe med barna selv om far også gjør det. Søk du. (Men ikke fordi du vil være favoritten..)

Mange kommuner har også masse fritidsutstyr billig til leie.  Frilager.no (Vær ute i god tid.)

Evt bua

Anonymkode: 1b89a...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, for all del. Men ferieminner falmer fort.
Vil du bli favoritt, skaffer du unga et kjæledyr. Jeg forstår det sånn at du har dårlig råd? Da kontakter du nav og ber om penger for å kjøpe kanin til ungene. Nav vil da evaluere behovet, og sette i gang tiltak. Dette har blitt gjort før.

Håper og tror dette er tull.

Skal et levende vesen inn i en familie som kanskje ikke har råd til å følge opp skikkelig, til en eier som i tillegg virker å skorte litt på empati for andre enn seg selv? 

Anonymkode: 7b714...1a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser den, men tilbudet er hovedsakelig for barnas del og om barna faktisk får opplevelser i ferien så bør en ha vett nok til å la andre slippe til

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er dårlig gjort av folk som har barn som faktisk får vært på noe i sommerferien å benytte seg av slike tilbud, er ikke slikt at de har mulighet til å ta alle som søker og at da barn som både for reise utenlands og til besteforeldre skal få være med på dette og viser feilslått "politikk".

Anonymkode: 47732...a2c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håper og tror dette er tull.

Skal et levende vesen inn i en familie som kanskje ikke har råd til å følge opp skikkelig, til en eier som i tillegg virker å skorte litt på empati for andre enn seg selv? 

Anonymkode: 7b714...1a7

Nei, det er ikke tull.  Jeg refererer til Valdres-saken, om du husker den.

Moren gikk til Nav og ba om penger for å kjøpe kanin til datteren, og truet endog med å flytte til utlandet om hun ikke fikk viljen sin. Nav evaluerte behovet, og satte inn tiltak.

….men jeg «glemte» visst å nevne at tiltaket Nav satte inn, var å melde moren til barnevernet. 😈 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært frivillig i RK i mange år og kjenner godt til dette. De som deltar har ingen andre feriemuligheter, dine som har ferie med besteforeldre og så far i utlandet er heldigere enn svært mange andre barn, og har ingen behov for dette tilbudet. Det er ekstremt egoistisk av deg å ville oppta plasser her fordi du ikke vil være dårligere enn far, da bør du heller jobbe med å ha et godt forhold til barna hele året, som er det barn faktisk husker. Barn tåler helt fint å være hjemme med deg i ferien og finne på ting i nærmiljøet, spesielt når de har vært på fire ukers ferie resten av sommeren. Men viktigst av alt er at du ikke kan søke selv, sitat fra RK sine sider Du kan ikke søke til Ferie for alle som privatperson, men må først henvende deg til ditt NAV-kontor, skolehelsetjenesten, barnevernstjenesten, sosialtjenesten eller andre offentlige instanser

Lite trolig at de vil søke på dine vegne her, dere er to foreldre med omsorg, har nettverk ect. 

Anonymkode: 3ce52...cb9

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...