AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Det er ikke så lenge siden jeg begynte som vikar i en barnehage. Jeg har jobbet der det er 2 og 3-åringer. Flere av disse har ønsker fra foreldrene om for eksempel å ikke sove mer enn 1 time eller ikke sove, fordi dagsovingen skal kuttes ut. Sovetiden registrerer vi i en app så foreldrene kan følge med. Men jeg blir fortalt å pynte på sovetidene, fordi det er så behagelig hvis flest mulig sover lengst mulig. Så hvis Ola bare skal sove 1 time, så lar vi han sove til han våkner etter 1,5 timer, men vi skriver bare opp 1 time i appen. Er dette vanlig? Synes det er ubehagelig, men vet ikke om det bare er meg som ikke er kjent med hvordan det faktisk gjøres flere steder. Anonymkode: c4e18...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Hvis dette er sant er det helt vilt. Er man omsorgsperson for et barn lyver man ikke til foreldrene. Virker det som det er mye tillit mellom foreldre og de ansatte? Anonymkode: 7098e...e41 22 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Hva er det med alle disse barnehagetrådene for tiden?? Slutt!! Nei, det er ikke vanlig! Hvis man tenker at barnet trenger å sove lenger tar man en dialog på det med foreldrene. Man lyver ikke om hvor lenge barnet har sover. Vi runder kanskje opp eller ned til nærmeste femminutt. Anonymkode: 5e924...996 8 2
mingus Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Kødder du eller? Det hadde blitt månelyst hvis jeg fant ut at de hadde gjort noe sånt. Spesielt mens vi kuttet ut dagsoving, og det ble baluba til leggetid og vi ikke fikk lagt han. Håper dette er tull. 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Noen en henge ut bhgansattetråd, huttetu. Anonymkode: ddb7c...5e0 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Helt vanlig der jeg jobber. Men bare dersom vi har å gjøre med foreldre som ikke skjønner at det å kutte ut dagsavisen for tidlig er skadelig for ungen. Jeg har hatt å gjøre med en unge som fikk feber ut over dagen hver dag fordi han var stuptrøtt fordi foreldrene nektet oss å gi han dupp. Etter mye dialog nådde vi ikke frem ig vi begynte å legge ungen i skjul. Gjett hvem som var såååå fornøyd med at ungen begynte å sovne tidligere på kvelden? Søvn avler søvn. Å slutte med soving på dagen er ikke alltid lurt dersom barnet sover dårlig på kvelden. Det kan være andre grunner. Men det er ikke vanlig å la barna sove lengre fordi de ansatte skal slappe av. Det er virkelig en ukultur!! Anonymkode: d2f0c...805 21 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Det må da være ledere i den barnehagen du jobber? Anonymkode: 43042...fd7 3
92modell Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Dette er overhodet ikke greit. Mangel på respekt for foreldre og barnet. Hilsen barnehagelærer 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt vanlig der jeg jobber. Men bare dersom vi har å gjøre med foreldre som ikke skjønner at det å kutte ut dagsavisen for tidlig er skadelig for ungen. Jeg har hatt å gjøre med en unge som fikk feber ut over dagen hver dag fordi han var stuptrøtt fordi foreldrene nektet oss å gi han dupp. Etter mye dialog nådde vi ikke frem ig vi begynte å legge ungen i skjul. Gjett hvem som var såååå fornøyd med at ungen begynte å sovne tidligere på kvelden? Søvn avler søvn. Å slutte med soving på dagen er ikke alltid lurt dersom barnet sover dårlig på kvelden. Det kan være andre grunner. Men det er ikke vanlig å la barna sove lengre fordi de ansatte skal slappe av. Det er virkelig en ukultur!! Anonymkode: d2f0c...805 Det jeg mente med vanlig i første setning er at det skjer hvert år med minst ett barn, pga dårlig dialog med foreldrene eller foreldre som tror at det å kutte søvn fikser alle problemer. Men jeg mener ikke at det er vanlig hver dag med alle barna. 😛 Anonymkode: d2f0c...805
Jordbærkake34532 Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Det må da være ledere i den barnehagen du jobber? Anonymkode: 43042...fd7 Hun har jo fått beskjed av kollegaene sine å pynte på listene. Kanskje det føles tryggere å høre her først om det er normalt, før han/hun går og ''sladrer'' på kollegaene sine. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Hvis foreldre ikke merker forskjell og barnet har det bedre med mer søvn så er det ikke noe problem. SLik gjøres vel hist og her. Anonymkode: 0d46f...65f 5
Lou Salome Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Det er selvsagt helt forkastelig, og noe du skal nekte å gjøre, helt uavhengig av om det er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Det må da være ledere i den barnehagen du jobber? Anonymkode: 43042...fd7 Jeg vet at det er vanlig der jeg jobber, det gjøres hver dag. Er avhengig av jobb, så kan ikke gjøre meg upopulær hos de ansatte eller lederen. Men lurte på om det er vanlig i andre bhg også, så slipper jeg å føle så veldig på det. Føles så uærlig overfor foreldrene. Noen foreldre kommer om morgen og forteller at barnet sovnet så sent kvelden før, og det var jo kanskje fordi de sov lengre i barnehagen enn foreldrene vet. Anonymkode: c4e18...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 Mange rare tråder for tiden..."Har nettopp begynt å jobbe i bhg og vi gir sukkerspinn til lunsj, er dette normalt?" 🙄 Anonymkode: 14cef...9b3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke så lenge siden jeg begynte som vikar i en barnehage. Jeg har jobbet der det er 2 og 3-åringer. Flere av disse har ønsker fra foreldrene om for eksempel å ikke sove mer enn 1 time eller ikke sove, fordi dagsovingen skal kuttes ut. Sovetiden registrerer vi i en app så foreldrene kan følge med. Men jeg blir fortalt å pynte på sovetidene, fordi det er så behagelig hvis flest mulig sover lengst mulig. Så hvis Ola bare skal sove 1 time, så lar vi han sove til han våkner etter 1,5 timer, men vi skriver bare opp 1 time i appen. Er dette vanlig? Synes det er ubehagelig, men vet ikke om det bare er meg som ikke er kjent med hvordan det faktisk gjøres flere steder. Anonymkode: c4e18...ee2 Det er ikke vanlig der jeg jobber iallfall!!😳 Behagelig at de sover lengst mulig? Hvem er disse folkene? De burde ikke jobbet i barnehage😡 Anonymkode: 606fb...eb5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvis foreldre ikke merker forskjell og barnet har det bedre med mer søvn så er det ikke noe problem. SLik gjøres vel hist og her. Anonymkode: 0d46f...65f Hvordan kan man si om foreldrene merker forskjell eller ikke? Hvis søvn og legging er et jævla styr fra før slik at de ber bhg om å kutte ned duppen men de ikke gjør det, og det faktisk gjør det verre med legging, de kan jo tro at jamen da er legging bare dritt da fordi de tror at det er ikke mer å justere på. Anonymkode: 20653...87c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke så lenge siden jeg begynte som vikar i en barnehage. Jeg har jobbet der det er 2 og 3-åringer. Flere av disse har ønsker fra foreldrene om for eksempel å ikke sove mer enn 1 time eller ikke sove, fordi dagsovingen skal kuttes ut. Sovetiden registrerer vi i en app så foreldrene kan følge med. Men jeg blir fortalt å pynte på sovetidene, fordi det er så behagelig hvis flest mulig sover lengst mulig. Så hvis Ola bare skal sove 1 time, så lar vi han sove til han våkner etter 1,5 timer, men vi skriver bare opp 1 time i appen. Er dette vanlig? Synes det er ubehagelig, men vet ikke om det bare er meg som ikke er kjent med hvordan det faktisk gjøres flere steder. Anonymkode: c4e18...ee2 Det er enklere for dere ja, men barna som skal slutte å sove på dagen fordi de egentlig ikke trenger det og da driver på til sen kveld og får en kjip påfølgende morgen, de tenker dere ikke på. Pluss foreldrene som gjerne skulle sovet selv men har aktive barn til midnatt.. Barn er sure når de blir vekket, og det er en kjip periode når de skal kutte ut dagligen, men det må gjøres. Så utrolig kjip barnehage som gjør hverdagen til folk så mye vanskeligere enn den trenger å være. Og... når dere "pynter" , dvs LYVER om sovetider.. hva annet lyver dere om... ? Anonymkode: 31bd3...876 1 2
mingus Skrevet 25. mai 2022 #18 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis foreldre ikke merker forskjell og barnet har det bedre med mer søvn så er det ikke noe problem. SLik gjøres vel hist og her. Anonymkode: 0d46f...65f Poenget er jo at tilliten brytes. Man setter igjen barnet hos noen man stoler på, også lyver de for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #19 Skrevet 25. mai 2022 Dette er på ingen måte greit! Foreldrene tar de valgene for barna sine som de mener er best. Selv om noen av de barnehageansatte som har skrevet her inne mener at»alt ble så mye enklere» når de løy til foreldrene om dagsovingen så er det slett ikke sikkert at det stemmer. Barnehageansatte ser kun barna en begrenset del av dagen, ikke om kvelden eller i helger/på fridager. Så det fremstår kanskje som best/enklest for dere, men det kan lett skape trøbbel ved legging. Anonymkode: e3a11...18b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #20 Skrevet 25. mai 2022 Det er iallfall ikke vanlig der jeg jobber, og heller ikke i de to andre barnehagene jeg har jobbet. Høres veldig uprofesjonelt ut! Anonymkode: 9ceb3...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå