Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Intervju på lærerstilling idag. Var ferdig etter 35 min.. Følte jeg svarte godt for meg, men at de ikke spurte så mye, de informerte mest og spurte noen spørsmål..  Ble mer en samtale egentlig. Tror dere løpet er kjørt når det går så kort tid?

Anonymkode: 99917...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig på et intervju som varte 20 minutter. De spurte meg 4 spørsmål, hvorav 3 var ja/nei spørsmål. Da intervjuet var ferdig fikk jeg følelsen av at de allerede hadde bestemt seg for noen andre fordi de spurte så lite. Endte opp med å få jobben. Tror de baserte seg på referansene i stor grad og de poengterte at disse var svært positive da jeg fikk tilbudet. Så vil på ingen måte si at løpet er kjørt. Det er også forskjell på dem som intervjuer. Noen liker en mer avslappet samtale fremfor en «kryssforhøring»

Anonymkode: 15971...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var nylig på et intervju som varte 20 minutter. De spurte meg 4 spørsmål, hvorav 3 var ja/nei spørsmål. Da intervjuet var ferdig fikk jeg følelsen av at de allerede hadde bestemt seg for noen andre fordi de spurte så lite. Endte opp med å få jobben. Tror de baserte seg på referansene i stor grad og de poengterte at disse var svært positive da jeg fikk tilbudet. Så vil på ingen måte si at løpet er kjørt. Det er også forskjell på dem som intervjuer. Noen liker en mer avslappet samtale fremfor en «kryssforhøring»

Anonymkode: 15971...77a

Det var litt godt å høre. Følte at de informerte mest om jobben og arbeidsoppgavene. Jeg fikk supplert med at mye hørtes kjent ut, men var ærlig på de tingene jeg ikke hadde vært borti før. De spurte om negative sider og da sa jeg at jeg ikke trodde jeg hadde noen personlige sider som var negative for jobben, men at jeg manglet erfaring fra å jobbe i skolen. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som intervjuet jeg hadde for jobben jeg har hatt i 5 år nå.

Tror ikke løpet er kjørt nei, lykke til :) 

Anonymkode: 17039...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som jobbintervjuet jeg var på for nesten to år siden. Varte i ca. førti minutter, jeg sa ikke så veldig mye og fikk nesten ingen spørsmål, men de fortalte mye om hvordan det var å jobbe der. Viste seg i ettertid at de var så gira på å få ansatt meg at de virkelig ville få fram alle positive sider ved arbeidsplassen. Fikk tilbud om jobben to dager etter intervjuet, og stortrives der. Dette er en kontorjobb med krav om mastergrad, og hvor de ønsket 3-5 års erfaring fra tidligere.

Anonymkode: 37d98...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres ut som jobbintervjuet jeg var på for nesten to år siden. Varte i ca. førti minutter, jeg sa ikke så veldig mye og fikk nesten ingen spørsmål, men de fortalte mye om hvordan det var å jobbe der. Viste seg i ettertid at de var så gira på å få ansatt meg at de virkelig ville få fram alle positive sider ved arbeidsplassen. Fikk tilbud om jobben to dager etter intervjuet, og stortrives der. Dette er en kontorjobb med krav om mastergrad, og hvor de ønsket 3-5 års erfaring fra tidligere.

Anonymkode: 37d98...e48

Så godt å høre. De skulle intervjue 3 til til onsdag også ville jeg høre fra dem i slutten av neste uke. Fristen gikk ut 23 også ringte han meg opp morgenen 24 også var intervjuet 25.. så fikk ikke forberedt meg så godt heller.. 

AnonymBruker
Skrevet

Intervjuer på en time har ingen verdi og det vet de som intervjuer også. 35 min er lenge nok til å danne seg et bilde + ringe referanser.

Anonymkode: 18ce9...7b8

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke tenkt på det, jeg har alltid stresset mye over dette selv. De sier gjerne at de har satt av kanskje 45 minutter, og at de håper at de rekker alt på den tiden. Så er vi gjerne ferdig etter 30 minutter, siden jeg ikke er spesielt pratsom og uttrykker meg kort og konsist. Jeg tror ikke det er dette jobbene mine har stått og falt på, da jeg har fått jobb etter 20 minutter med intervju også. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fordelen at det er veldig seint i skoleåret. Søkere med fast jobb fra før vil vanligvis ikke søke så seint, på grunn av oppsigelsestiden. Så det er nok mye færre kvalifiserte søkere enn vanlig, og de er derfor ekstremt avhengige av at noen av de sier ja. Derfor ser jeg for meg at de kan bli mer opptatte av å informere deg enn å grille deg. 

Anonymkode: 73904...047

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du har jo fordelen at det er veldig seint i skoleåret. Søkere med fast jobb fra før vil vanligvis ikke søke så seint, på grunn av oppsigelsestiden. Så det er nok mye færre kvalifiserte søkere enn vanlig, og de er derfor ekstremt avhengige av at noen av de sier ja. Derfor ser jeg for meg at de kan bli mer opptatte av å informere deg enn å grille deg. 

Anonymkode: 73904...047

Det er jo sant. Jeg har fast stilling nå, men vil veldig gjerne ha denne jobben her. Er det sånn at de kanskje heller velger noen som er i et vikariat for å få de på plass raskest mulig? De spurte ikke om oppsigelsestid, avslutningsvis spurte rektor om han hadde glemt noe, og tillitsvalgt så, ja, referansene hennes. Så jeg mailet de i etterkant av intervjuet, samtidig som jeg takket for et hyggelig intervju. Jeg fikk ikke noe respons på det, da... Aner virkelig ikke jeg. Men har veldig lyst på jobben. Svarte godt for meg følte jeg, og har en jobb som er relevant for stillingen de har lyst ut. Har i tillegg til det de krever en semirelevant mastergrad..  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Intervju på lærerstilling idag. Var ferdig etter 35 min.. Følte jeg svarte godt for meg, men at de ikke spurte så mye, de informerte mest og spurte noen spørsmål..  Ble mer en samtale egentlig. Tror dere løpet er kjørt når det går så kort tid?

Hva spurte de om? 

Jeg føler generelt intervjuer for lærerjobber er mer koseprat her jeg bor. Men så vet jeg at det i andre deler av landet både er gruppeintervjuer, for så individuelle og kanskje intervju nr 2. pluss at de ønsker mange referanser. Så veldig forskjellig fra skole til skole! 

Jeg har ikke pleid å ta tiden på intervjuene mine, men de har vart fra rundt 30-60 min, alt etter som. Noen opererer jo med caser og diverse i tillegg til info om skole, utspørring osv. 

Anonymkode: 52206...084

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva spurte de om? 

Jeg føler generelt intervjuer for lærerjobber er mer koseprat her jeg bor. Men så vet jeg at det i andre deler av landet både er gruppeintervjuer, for så individuelle og kanskje intervju nr 2. pluss at de ønsker mange referanser. Så veldig forskjellig fra skole til skole! 

Jeg har ikke pleid å ta tiden på intervjuene mine, men de har vart fra rundt 30-60 min, alt etter som. Noen opererer jo med caser og diverse i tillegg til info om skole, utspørring osv. 

Anonymkode: 52206...084

De spurte om sterke og svake sider og hvorfor de skulle ansette meg og hvorfor jeg ville ha jobben. På svake sider så sa jeg at jeg ikke har noen personlige sider som jeg er utfordrende for jobben, men at jeg aldri har jobbet i skolen før. De mente det ikke nødvendigvis var en svak side, men kanskje positivt til og med. Men som sagt mye informasjon og spurte litt om hvilke erfaring jeg hadde med ulike metoder. Var ærlig på hva jeg hadde jobbet med av metoder og hvilke jeg ikke hadde vært borti.. Men kommer på punkter jeg kunne ha fylt mer ut i etterkant da.. Jeg har utdanningen de ønsker og i tillegg har jeg en semirelevant mastergrad..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 9.20):

Intervjuer på en time har ingen verdi og det vet de som intervjuer også. 35 min er lenge nok til å danne seg et bilde + ringe referanser.

Jeg har alltid kjørt 1.gangsintervjuer på 18-20.min. 

Da handler intervjuet om kun den personen som søker jobb. 

intervjuer da ca 18-20 personer på en dag. Etter to dager har jeg 35-40 kandidater til 2.gangsintervju der jeg plukker ut rundt 6-8 personer. Av disse får 2-5 stk jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et intervju på rundt 40 minutter. Vet at telefonsamtalen med en av referansene varte like lenge. Fikk jobben.

Anonymkode: c1b3c...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...