Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/oWga8W/tv-2-med-ny-norsk-rekord-i-svarte-tv-skjermer-krise-for-oss

Helt krise, ja. Sånt skjer når man vil tvinge noen å kjøpe noe de ikke ønsker å kjøpe.

Ut fra alt som er kommet ut i offentligheten, er det TV2 som er ''skurken'' og må besinne seg. Jeg heier på Altibox som tenker på kundene sine. 

Hvordan ender sagaen? Jeg tror TV2 må gi seg for jeg tviler på det sterkeste at Altibox vil gjøre det. Jeg opplever at Altibox har lojale kunder som støtter leverandøren, iallefall hvis man leser alle kommentarer på Altibox sin nettside på fb.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som merker den krisa. Jeg ble plutselig usikker på om det var TV2 på altiboxen min, så jeg tok fram fjernkontrollen. Fant ikke TV2, men hva gjør vel det når jeg har Eurosport og andre kanaler, og Kvinneguiden ❤️

• Liker 2
Skrevet
I Grosny skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på om det er noen som merker den krisa. Jeg ble plutselig usikker på om det var TV2 på altiboxen min, så jeg tok fram fjernkontrollen. Fant ikke TV2, men hva gjør vel det når jeg har Eurosport og andre kanaler, og Kvinneguiden ❤️

Jeg vil tro Altibox-kundene er blitt vant til situasjonen. De som ikke savner TV2 fortsetter som før, noen har sikkert kjøpt streamingtjenesten og Altibox gir 100kr per måned til hver kunde så lenge konflikten med TV2 varer. Altibox melder om stor lojalitet blant kundene og om få som har sagt opp. Jeg ser bare 1 taper her og det er TV2.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Jeg vil tro Altibox-kundene er blitt vant til situasjonen. De som ikke savner TV2 fortsetter som før, noen har sikkert kjøpt streamingtjenesten og Altibox gir 100kr per måned til hver kunde så lenge konflikten med TV2 varer. Altibox melder om stor lojalitet blant kundene og om få som har sagt opp. Jeg ser bare 1 taper her og det er TV2.

Enig. Skulle tro det var kritisk for TV2 å miste  distribusjon og seertall, samt at de blir glemt.

• Liker 4
Gjest Hippokrates
Skrevet

Tror nok at TV2 klarer seg fint i denne dilemmaen. For det viser seg at TV2 oppnår det som er det langsiktige målet deres, og det er å få folk til å gå fra lineær-tv til streaming. Mon tro hvor mange Altibox-kunder som nå har kjøpt seg et TV2 Play abonnement for å få se TV2. 

Skrevet
Drizzt skrev (23 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/oWga8W/tv-2-med-ny-norsk-rekord-i-svarte-tv-skjermer-krise-for-oss

Helt krise, ja. Sånt skjer når man vil tvinge noen å kjøpe noe de ikke ønsker å kjøpe.

Ut fra alt som er kommet ut i offentligheten, er det TV2 som er ''skurken'' og må besinne seg. Jeg heier på Altibox som tenker på kundene sine. 

Hvordan ender sagaen? Jeg tror TV2 må gi seg for jeg tviler på det sterkeste at Altibox vil gjøre det. Jeg opplever at Altibox har lojale kunder som støtter leverandøren, iallefall hvis man leser alle kommentarer på Altibox sin nettside på fb.

heier ikke på noen av de, sykt vanskelig begge 2 etter min mening.

tv2 er kjempe vanskelig og vert i konflikt med alle og altibox vil ha en annen avtale enn for eksempel riks tv og telenor. Så synes begge er vanskelig. har altibox og tv2 play,men hadde tv2 play lenge før de ble uvenner da

Skrevet
I Grosny skrev (6 minutter siden):

Enig. Skulle tro det var kritisk for TV2 å miste  distribusjon og seertall, samt at de blir glemt.

Ja, det er jo kritisk. De innrømmer det selv. De taper millioner, men gir seg ikke.

Cylon skrev (5 minutter siden):

Tror nok at TV2 klarer seg fint i denne dilemmaen. For det viser seg at TV2 oppnår det som er det langsiktige målet deres, og det er å få folk til å gå fra lineær-tv til streaming. Mon tro hvor mange Altibox-kunder som nå har kjøpt seg et TV2 Play abonnement for å få se TV2. 

Jeg finner ikke tall på hvor mange Altibox-kunder har kjøpt seg TV2 Play, men husker å ha lest (de første ukene av konflikten) at det ikke var så mange. Kanskje bare de som savner noen konkrete kanaler eller program. En på jobben er kunde i Altibox og sa at familien kjøpte seg TV2 Play for å se ferdig Kompani Lauritzen og sa det opp etter det. 

cas12 skrev (1 minutt siden):

heier ikke på noen av de, sykt vanskelig begge 2 etter min mening.

tv2 er kjempe vanskelig og vert i konflikt med alle og altibox vil ha en annen avtale enn for eksempel riks tv og telenor. Så synes begge er vanskelig. har altibox og tv2 play,men hadde tv2 play lenge før de ble uvenner da

Jeg synes det er beundringsverdig at noen (Altibox) står opp mot TV2. Bare fordi de andre etterhvert godtok en dårlig avtale (for kundene), betyr ikke det at Altibox gjør noe galt som nekter å gjøre det. Slik Altibox fremstiller det - handler det om å tvinge på kundene noe få av dem velger siden det har valgt valgfritt fram til nå og så øke abonnementprisen tilsvarende. Det er dårlig butikk for Altibox og det er lett å forstå. Kanskje blir Telenor og Telia også modigere ved neste forhandling? Det er ihvertfall tydelig at TV2 er en ''kranglefant''.

• Liker 10
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo kritisk. De innrømmer det selv. De taper millioner, men gir seg ikke.

Jeg finner ikke tall på hvor mange Altibox-kunder har kjøpt seg TV2 Play, men husker å ha lest (de første ukene av konflikten) at det ikke var så mange. Kanskje bare de som savner noen konkrete kanaler eller program. En på jobben er kunde i Altibox og sa at familien kjøpte seg TV2 Play for å se ferdig Kompani Lauritzen og sa det opp etter det. 

Jeg synes det er beundringsverdig at noen (Altibox) står opp mot TV2. Bare fordi de andre etterhvert godtok en dårlig avtale (for kundene), betyr ikke det at Altibox gjør noe galt som nekter å gjøre det. Slik Altibox fremstiller det - handler det om å tvinge på kundene noe få av dem velger siden det har valgt valgfritt fram til nå og så øke abonnementprisen tilsvarende. Det er dårlig butikk for Altibox og det er lett å forstå. Kanskje blir Telenor og Telia også modigere ved neste forhandling? Det er ihvertfall tydelig at TV2 er en ''kranglefant''.

er uenig i den, men kan ikke være enig i alt

Gjest Ghostface
Skrevet

Det er om å være barnslig. Har selv Altibox, og nekter å skaffe meg TV2 Play for vet at TV2 bruker bare mer penger på å sende enda mer fotball/sport. Håper det blir en avtale klar innen høsten da det er mer å følge med på Tv.

Gjest Hippokrates
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Har ingen tall på dette jeg heller. Men jeg antar det. For TV2 har mange faste serier (Kompani Lauritzen, Åsted Norge osv), nyhetskanalen og annet underholdning (GMN, The Voice)  folk bruker å følge med på. For ikke snakk om fotballpakkene i alt fra PL, CL og Eliteserien, samt Champion Chess Tour og PokerNM. Og snart begynner TdF. Tror nok at ganske mange har iløpet av perioden funnet veien inn til TV2 Play etterhvert. 

Og det tror jeg Altibox også har tapt og vil tape mye på etterhvert, også når de får TV2 tilbake.

Men ja. Griskheten til TV2 viser ingen grenser. 

Gjest Pianobar
Skrevet
Cylon skrev (22 minutter siden):

Kunne ikke falt meg inn å skaffe meg play abonnement til den diva kanalen der. Vi klarer oss fin-fint med altibox slik den er nå og med netflix eller viaplay. 

Skrevet

Speaking av Netflix - fant Folkets tjener der - Zelenskyi som spiller president :))) Skal se på den i kveld! 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Har ikke en gang savnet TV2-kanalene innså jeg når jeg leste denne tråden og det sier jo litt. Hadde TV2 derimot kommet med en løsning som gjorde at det var mulig å velge bort alt sportsrelatert og kun bake inn kanaler i pakken som jeg hadde interesse av så hadde nok holdningen min til denne konflikten vært annerledes.

Men å betale mer for noe sportsræl jeg overhodet ikke har interesse av ? Nei fanken heller, go Altibox and stand strong!

Endret av minienthe
Tasteleif
  • Liker 13
Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

For en misvisende overskrift i VG! Det er da ingen svarte skjermer. Jeg har mengder av muligheter på min TV-skjerm. Det er bare TV2, som jeg uansett ikke ser på, som er borte.

• Liker 5
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

For en misvisende overskrift i VG! Det er da ingen svarte skjermer. Jeg har mengder av muligheter på min TV-skjerm. Det er bare TV2, som jeg uansett ikke ser på, som er borte.

Overskriften er ikke misvisende. TV2 sine kanaler vises som svarte skjermer. 

• Liker 2
Skrevet

Savner ikke TV2 en gang, og jeg trodde jeg skulle gjøre det, men har jo oppdaget at mange av de andre kanalene sender bra og bedre programmer enn det tv2 har.

Så altibox får bare fortsette å presse på, for min del. 😄

• Liker 4
Skrevet
Bålkaffe skrev (4 timer siden):

Savner ikke TV2 en gang, og jeg trodde jeg skulle gjøre det, men har jo oppdaget at mange av de andre kanalene sender bra og bedre programmer enn det tv2 har.

Så altibox får bare fortsette å presse på, for min del. 😄

Veldig interessant at mange Altibox-kunder har oppdaget det samme 😄 Når jeg tenker på det, er det virkelig mye reklame og repriser på TV2 sine kanaler. Kanskje ville jeg savnet bare Nyhetskanalen, om noe.

Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

Veldig interessant at mange Altibox-kunder har oppdaget det samme 😄 Når jeg tenker på det, er det virkelig mye reklame og repriser på TV2 sine kanaler. Kanskje ville jeg savnet bare Nyhetskanalen, om noe.

Nyhetskanalen er kanskje det eneste jeg savner.

Utenom det, er jeg enig med deg. jeg styrte unna tv2 i visse perioder av døgnet for da var det repriser av repriser av oppussingsprogram nummer 45681764654 som ikke var noe spennende å se på

Skrevet
Hulderen skrev (19 timer siden):

Godt det er flere som ikke merker at TV2 er borte😆 Kommer den tilbake så er det ok. Er kun enkelte håndballkamper jeg ikke får sett🤪

Skrevet
Drizzt skrev (23 timer siden):

Jeg savnet nyhetene i begynnelsen, men det gikk fort over. Ser mye på BBC World News og CNN, pluss NRK for norske nyheter. Det funker greit. Savner ingen av TV2s serier.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...