AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Jeg ønsker ikke at barna mine skal møte henne så tidlig, far har bare dagssamvær hos meg ennå, sa barna våre bare er 4mnd, snart 17mnd og snart 3 år, vi er enig i at de skal begynne og sove over anhver helg og en gang i uka fra de er 3 år, så største skal det nå snart, og så tar vi 50/50 fra skolealder, vi samarbeider godt og han er utrolig god pappa som vrikelig ser barna sine. Er jeg kjip her ? eller er det for tidlig når de bare har vert sammen i 2 mnd, vi var kun samboer og var sammen i nesten 10 år Anonymkode: cc38d...698 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Skjønner følelsen din, men når det kommer til alt, så har du ingenting du skulle sagt. Regner med han fortsetter å være en god pappa og velger en ny dame som vil fungere kjempefint sammen med barna dine. Det er vel det aller viktigste, at hun blir noen barna kan bli glad i. Siden dere var sammen så lenge, kan det jo hende at han igjen finner noen han kan være sammen med i mange år. Han ville vel aldri introdusert barna for den nye dama hvis han ikke var sikker. Og sikker kan man heller aldri være. Anonymkode: deaed...601 3
Gjest Hippokrates Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 (endret) De har vært sammen i 2 måneder? Jeg synes det var tidlig, og enda har jeg ikke barn selv. Rett og slett fordi dem ikke vet om forholdet vil vare... Og det skal ikke bli slik at barna presenteres for en ny "stemor" én gang i halvåret (for å sette det på spissen) framover! I tillegg er det at mor og far går fra hverandre nok stor omveltning fra før av. Jeg ser ingen grunn til å presse fram nyhet etter nyhet så tidlig for dem. La bruddet synke inn først, la tiden hvile litt og la barna få tilpasse seg èn ting før dem må ta stilling til en ny. Mener jeg. Det er da ingen hast for "stemor" å møte barna. Endret 25. mai 2022 av Hippokrates
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner følelsen din, men når det kommer til alt, så har du ingenting du skulle sagt. Regner med han fortsetter å være en god pappa og velger en ny dame som vil fungere kjempefint sammen med barna dine. Det er vel det aller viktigste, at hun blir noen barna kan bli glad i. Siden dere var sammen så lenge, kan det jo hende at han igjen finner noen han kan være sammen med i mange år. Han ville vel aldri introdusert barna for den nye dama hvis han ikke var sikker. Og sikker kan man heller aldri være. Anonymkode: deaed...601 jeg synes det er for tidlig og så lenge han ser dem hjemme hos meg ,så har jeg noe og si synes jeg Anonymkode: cc38d...698 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Cylon skrev (Akkurat nå): De har vært sammen i 2 måneder? Jeg synes det var tidlig, og enda har jeg ikke barn selv. Rett og slett fordi dem ikke vet om forholdet vil vare... Og det skal ikke bli slik at barna presenteres for en ny stemor én gang i halvåret (for å sette det på spissen)! I tillegg er det at mor og far går fra hverandre nok stor omveltning fra før av. Jeg ser ingen grunn til å presse fram nyhet etter nyhet så tidlig for dem. La bruddet synke inn først, la tiden hvile litt og la barna få tilpasse seg èn ting før dem må ta stilling til en ny. Mener jeg. Ja enig i det du skriver. spesiell jenta som er den største har forandret seg veldig, mye mer sint og lei seg og savner pappan, hun er pappadalt, guttene er nok litt for små ennå til og forstå Anonymkode: cc38d...698 1
NiceOrNothing Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ønsker ikke at barna mine skal møte henne så tidlig, far har bare dagssamvær hos meg ennå, sa barna våre bare er 4mnd, snart 17mnd og snart 3 år, vi er enig i at de skal begynne og sove over anhver helg og en gang i uka fra de er 3 år, så største skal det nå snart, og så tar vi 50/50 fra skolealder, vi samarbeider godt og han er utrolig god pappa som vrikelig ser barna sine. Er jeg kjip her ? eller er det for tidlig når de bare har vert sammen i 2 mnd, vi var kun samboer og var sammen i nesten 10 år Anonymkode: cc38d...698 Du kan vel ikke direkte nekte han , men oppfordre han til å tenke på barnas beste oppi dette her . At de ikke bør bli introdusert for nye partnere før man vet det er seriøst . 1
Gjest Hippokrates Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja enig i det du skriver. spesiell jenta som er den største har forandret seg veldig, mye mer sint og lei seg og savner pappan, hun er pappadalt, guttene er nok litt for små ennå til og forstå Anonymkode: cc38d...698 Jeg tenker du bør sette deg ned med ekstypen din og snakke om akkurat dette. Du har din fulle rett til å både mene og si noe om det, og det er en fordel at dere er samkjørte framover foran å drive med solo-løp ovenfor den andre. Iallefall nå i en så tidlig fase. Seriøst, innkall eksen for en god prat om dette. Og legg det fram saklig, på en måte som om at du snakker på barnas vegner.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ønsker ikke at barna mine skal møte henne så tidlig, far har bare dagssamvær hos meg ennå, sa barna våre bare er 4mnd, snart 17mnd og snart 3 år, vi er enig i at de skal begynne og sove over anhver helg og en gang i uka fra de er 3 år, så største skal det nå snart, og så tar vi 50/50 fra skolealder, vi samarbeider godt og han er utrolig god pappa som vrikelig ser barna sine. Er jeg kjip her ? eller er det for tidlig når de bare har vert sammen i 2 mnd, vi var kun samboer og var sammen i nesten 10 år Anonymkode: cc38d...698 Dette må du få en stopp på. Stopp samværet umiddelbart. Du skal selvfølgelig ha din rett til å styre din ekssamboer og far til ditt barn sitt liv for resten av deres felles barn sitt liv. De som mener annet vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: 9a1d0...7b9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må du få en stopp på. Stopp samværet umiddelbart. Du skal selvfølgelig ha din rett til å styre din ekssamboer og far til ditt barn sitt liv for resten av deres felles barn sitt liv. De som mener annet vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: 9a1d0...7b9 stopper ikke samværene de er hos meg. Jeg bestemmer ikke ,men synes det er for tidlig nå, er de sammen neste år kan de jo treffe henne etterhvert Anonymkode: cc38d...698 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Er nok dessverre ikke noe du kan bestemme. Anonymkode: 31f10...8e3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er nok dessverre ikke noe du kan bestemme. Anonymkode: 31f10...8e3 jo så lenge samværene er hos meg, så bestemmer jeg. Anonymkode: cc38d...698 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Det er ikke anbefalt så jeg ville nok sagt det Anonymkode: 1ff04...37c
Mooza Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 Du har rett til bestemme hvem som er i ditt hjem. Det er noe tull å dra en dame han har vært kjæreste med så kort tid hjem til deg. Han må få samvær utenfor ditt hjem før han går til et slikt skritt i alle fall. Himmel og hav----mye man skal høre.. 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ønsker ikke at barna mine skal møte henne så tidlig, far har bare dagssamvær hos meg ennå, sa barna våre bare er 4mnd, snart 17mnd og snart 3 år, vi er enig i at de skal begynne og sove over anhver helg og en gang i uka fra de er 3 år, så største skal det nå snart, og så tar vi 50/50 fra skolealder, vi samarbeider godt og han er utrolig god pappa som vrikelig ser barna sine. Er jeg kjip her ? eller er det for tidlig når de bare har vert sammen i 2 mnd, vi var kun samboer og var sammen i nesten 10 år Anonymkode: cc38d...698 Når far har samvær, så er det han som bestemmer. Dere er ikke lenger sammen om dette på den måten, og ønsker han å introdusere barna (noe som ikke er direkte farlig, selvsagt), så er det opp til ham. Anonymkode: 45e57...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når far har samvær, så er det han som bestemmer. Dere er ikke lenger sammen om dette på den måten, og ønsker han å introdusere barna (noe som ikke er direkte farlig, selvsagt), så er det opp til ham. Anonymkode: 45e57...0ef Men uklokt, av både mor og far å introdusere barnet for ny partner så tidlig. Anbefalingen er vel nærmere 1 år etter et samlivsbrudd. Anonymkode: 9a1d0...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 Legitimt at du tenker det, men han bestemmer over seg og sitt. Om eksen din ønsker drite seg ut overfor sine barn med å komme trekkende med damer han knapt kjenner er det hans problem. Han risikerer trolig å sette forholdet til 17 åringen på spill, men la han bare gjøre det og la han rydde opp i det selv. Det er hans problem. Anonymkode: be3aa...b79
Mooza Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 Far bestemmer ikke hvem han skal ta med til mora sitt hus. Han har samværsrett DER, men kjæresten hans har ikke det. Sett foten ned, og be far hente skriftlig rett til å ta med en dame på samvær i ditt hjem. Når han kommer med det, så er det ok. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #18 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når far har samvær, så er det han som bestemmer. Dere er ikke lenger sammen om dette på den måten, og ønsker han å introdusere barna (noe som ikke er direkte farlig, selvsagt), så er det opp til ham. Anonymkode: 45e57...0ef Det stemmer selvsagt ikke. Han kan ikke ta med seg hvem han vi hjem til TS. Hun bestemmer i sitt hjem. Anonymkode: 4fa00...718 1
TheHairyToothfairy Skrevet 25. mai 2022 #19 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jo så lenge samværene er hos meg, så bestemmer jeg. Anonymkode: cc38d...698 Er det viktig for deg å bestemme? 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #20 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legitimt at du tenker det, men han bestemmer over seg og sitt. Om eksen din ønsker drite seg ut overfor sine barn med å komme trekkende med damer han knapt kjenner er det hans problem. Han risikerer trolig å sette forholdet til 17 åringen på spill, men la han bare gjøre det og la han rydde opp i det selv. Det er hans problem. Anonymkode: be3aa...b79 17 MND, ikke år. Så små unger bryr seg katta i om det er venner eller kjærester de blir introdusert for. Kan gjøre overgangen mye bedre for de, om de er vant fra de er små. Anonymkode: 920dc...e48 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå