Gå til innhold

Folk med barn som klager på lite råd og ikke får dratt på ferie, hva tenker du om dem? Jeg synes det er en uting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er et par venninner av meg som stadig maser om dette, begge er på nav, og har prøvd masse forskjellig jobber og ikke funnet noe ennå. Nå ønsker begge og ta med barna til syden, de har tenkt og dra sammen og driver og ser, og nå klager de over at det er så dyrt, begge er alene med 3 uten at pappan er i bilde av forskjellige grunner. barna er fra 2-5 år gamle.

Jeg er også alenemor, men far er i bilde da og skal ha  største 3 uker  og 1 uke med yngste i sommerferie, mine barn er 3 og snart 1, vi skal bare være hjemme og kose oss, så lenge jeg skal ha de, de er veldig fornøyd med og få litt vann i bassenget , grave i sandkasse, gå på stranden, putte ting i bøtter, så jeg trenger ikke ferie i syden. de skal være med faren til hellas da en uke, da han har familie der.

er jeg urimlig her synes dere ? har selvsagt ikke sagt noe på det til dem, men reagerer på at de klager sånn

Anonymkode: d0c55...a5a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke dårlig råd, men ønsker ikke å bruke masse penger på sydentur. Vi har det kjempefint i nærområdet og besøker slekt rundt omkring. Jeg syns det er oppriktig trist at folk bruker mange titusen på ei uke i syden. 

Anonymkode: 60dd8...7b7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gode jobber. Priroterer heller ikke itlandet i år. Mye som må fikses på huset. 
Reiser en tur til besteforeldre bare

Det er ikke en menneskerett å reise til «syden»

Anonymkode: 8cacf...543

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er avhengige av NAV har også drømmer og ønsker her i livet. Hvorfor dette behovet for å snakke dem ned?

Jeg betaler gladelig skatt for å glede barnefamilier med dårlig råd. De har sløst bort 300 mill på å skrive OL-søknader som aldri har blitt til noe og de kunne heller ha brukt de pengene på sende barnefamilier som har behov for det til Syden eller gi dem andre gleder i tillegg til å følge dem opp slik at de klarer seg best mulig.

Men å sitte å rakke ned på mennesker som ikke er like heldige som deg her i livet er et lavmål.

Anonymkode: b90b9...fd9

• Liker 36
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne i full jobb og har to tenåringer i hus og vi har rett og slett ikke råd til å reise til syden år. Vi tjener veldig bra og, men det er blitt dyrere å leve samt både flybilletter og hotell priser har også steget. Så blir Norgesferie på oss i år også.

De av vennene våres som reiser er dem som har ekstremt godt råd. De har råd til hus, hytte, to biler og en til tre utlandsferier hvert år (utenom i covid tiden da). 

Anonymkode: 5dd05...80b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå at folk forventer at det offentlige skal spandere sydentur på dem. Lange ferier er heller ikke et behov barna har, det er de voksnes ønske.

Anonymkode: 0f70e...400

• Liker 29
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er et par venninner av meg som stadig maser om dette, begge er på nav, og har prøvd masse forskjellig jobber og ikke funnet noe ennå. Nå ønsker begge og ta med barna til syden, de har tenkt og dra sammen og driver og ser, og nå klager de over at det er så dyrt, begge er alene med 3 uten at pappan er i bilde av forskjellige grunner. barna er fra 2-5 år gamle.

Jeg er også alenemor, men far er i bilde da og skal ha  største 3 uker  og 1 uke med yngste i sommerferie, mine barn er 3 og snart 1, vi skal bare være hjemme og kose oss, så lenge jeg skal ha de, de er veldig fornøyd med og få litt vann i bassenget , grave i sandkasse, gå på stranden, putte ting i bøtter, så jeg trenger ikke ferie i syden. de skal være med faren til hellas da en uke, da han har familie der.

er jeg urimlig her synes dere ? har selvsagt ikke sagt noe på det til dem, men reagerer på at de klager sånn

Hvis det er slik at venninnene dine går på NAV og ikke jobber, og barna er i alder 2-5 så går de sikkert i barnehage? Da er det jo lettest å dra til det store landet Syden utenfor skoleferien, prisene er da lavere. Så kanskje det kan være gjennomførbart.

Ut over det så har så små barn ingen krav om å reise til sydligere strøk for å ha en fin ferie. De har stor glede av ferie på en campingplass en time hjemmefra, med lekeplass, mulighet for bading osv. Man slipper stress med å underholde 3 småbarn på en flytur som kan ta 4-6 timer. Til tross for at jeg har økonomi til det ville jeg aldri funnet på å prioritere sommerferie i sør-Europa med små barn. Venter heller til de er større, har mer glede av det og husker turen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Chartertur i sommerferien er svindyrt! Vi tar oss ikke råd til det. Vi er superheldige og får låne et hus i "syden" veldig billig av en familievenn, og av den grunn så tar vi oss ikke råd til å reise på hotellferie. Men selvom vi bor nesten gratis koster jo billetter, transport til flyplassen etc endel, så vi reiser ikke så ofte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være lov å si at en har lyst til å dra på ferie selv om har dårlig råd? Drømmer koster ikke en krone.

Anonymkode: a09e1...390

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi betale for ferien til folk på NAV? Når de selv har bestemt seg for å få barn også... Kanskje de burde ordnet seg en god og sikker inntekt først....

Anonymkode: e68bf...e1d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk som er avhengige av NAV har også drømmer og ønsker her i livet. Hvorfor dette behovet for å snakke dem ned?

Jeg betaler gladelig skatt for å glede barnefamilier med dårlig råd. De har sløst bort 300 mill på å skrive OL-søknader som aldri har blitt til noe og de kunne heller ha brukt de pengene på sende barnefamilier som har behov for det til Syden eller gi dem andre gleder i tillegg til å følge dem opp slik at de klarer seg best mulig.

Men å sitte å rakke ned på mennesker som ikke er like heldige som deg her i livet er et lavmål.

Anonymkode: b90b9...fd9

Det er ingen som har BEHOV for å reise til syden. Det heter å være kravstor. 

Anonymkode: 9c3b9...762

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så små har ikke utbytte av sydentur så det er mest for de voksne

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker det er lov til å ha ønsker og drømmer selv om man er under NAV

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal vi betale for ferien til folk på NAV? Når de selv har bestemt seg for å få barn også... Kanskje de burde ordnet seg en god og sikker inntekt først....

dette tenker jeg også på. og er så enig

hi

AnonymBruker
Skrevet

Alt handler om prioriteringer.  Har du veldig dårlig råd og prioriterer Sydenferie så kan man ha det så godt med dårlig råd. Man må ikke reise bort for å ha en fin sommer. Misunnelsen trenger ikke å ta overhånd, då jeg under ikke folk med dårlig råd betalt ferie av NAV. Ganske lei av all syting om dårlig råd i masse tråder hvor det ikke blir tatt med seg noe råd om alt som er gratis. Det må visst koste, ellers ikke bra nok.   

Anonymkode: 58a1a...a46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo prioriteringer. Selv har vi ok økonomi men da vi reiste til Kypros for 3 år siden betalte vi nærmere 50.000 kroner for 2 voksne, 1 tenåring og et barn. 8 dager all inclusive. Det var jo et fint hotell, nydelig utsikt og alt det der, men det var jo 40 grader i skyggen, for min del altfor varmt. Ligge i vannet eller på rommet med a/c på.

Så nei, sydenferie i juli utgår for min del og jeg skjønner ikke folk som lengter etter det og betaler en formue.

Anonymkode: c5648...9af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

dette tenker jeg også på. og er så enig

hi

Virkelig? S¨nedlatende

Anonymkode: ab60b...136

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Åh så ting kan ikke skje nei, livet blir alltid som planlagt

Anonymkode: ab60b...136

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd på stønad fra Nav som alenemamma i snart 10 år. Barnet mitt er sterkt multihandikappet. Derfor jeg ikke kan være i jobb. Har også et friskt barn. 

Kan ikke dra på sydenferie.  Både av praktiske og økonomiske grunner. 

Stønaden min er ca 11000 i mnd. + omsorgslønn 5000 .Samt barnetrygd på 3000 og hjelpestønad/ grunnstønad ca  8000kr. 

Vi er på leiemarkedet.  Betaler mellom 17000 - 18000 for bolig og strøm . I tillegg kommer ALT ANNET  . Forsikringer  , handikappbil  ( som til enhver tid må inn på service ,forsikringen årlig er 16000 bare det) ,mat,klær , fritidssysler etc etc. 

Barnebidrag ??? Vel Barnefar skylder hundretusener siden 2014 og null kommer inn til oss . ( han jobber svart og har ingen reell bostedsadresse, grunnet konkursbejæring) Burde meldt han inn,men pga trusler i ekteskapet som var ,er det uaktuelt.  Karma får ta seg av han. Han  pådro meg milliongjeld i ekteskapet.  

Jeg er nå gjeldfri, men kan ikke dra til Syden . Har nok med å få endene til og møtes. Drømmer om egen bolig . Skal prøve via Husbanken. Har ikke hatt en regning utover forfall siden jeg ble alene. 

Mitt barn kan ikke gå, ikke snakke,ikke spise,ikke bruke tegn,ikke sitte oppreist.  Samt alvorlig forhistorie med epilepsi og mange ganger på respirator.  

Jeg har dobbel fulldagsjobb hjemme 😅❤ 

Så ikke alle på Nav utnytter systemet ! 

Vi er Løvemammaer og sparer samfunnet for millioner med å klare hverdagen uten å sette bort vårt eget barn på institusjon.  Det klarer vi med våre gode hjelpere i skolen barnet går på. 

Om jeg ønsker meg en ferie ? Helt klart ! Særlig for lillebror ❤

Anonymkode: c407b...041

• Liker 2
  • Hjerte 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...