Gå til innhold

Hvordan ville du tolket dette? Handlinger vs ord..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ganske intens flørt gående med en jeg har kjent veldig lenge. Vi har begge innrømmet at vi er tiltrukket men når vi kommer innpå følelser, så bremser han, han klarer ikke snakke skikkelig om det. 

Men i dag sa han "se på handlingene mine overfor deg, ikke ordene.. Jeg bruker tid med deg, er der for deg, hjelper og støtter deg, har lange telefonsamtaler med deg, vil være nær deg, fysisk med deg..Er ikke dette en stor bekreftelse?" 

Så stoppet han der. Hvordan tolke? I mitt hode så er det slik det er, alt det han sier at han gjør, det gjør han. Men mener han at han med handlinger bekrefter at han er betatt av meg? 

Anonymkode: 93d4f...dba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja altså det finnes flere kjærlighetspråk enn det verbale.

Anonymkode: a3e63...c72

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mange synes det er vanskelig å snakke om følelser ❤️ Synd hvis ordene skal stå i veien for dere når følelsene faktisk ER der hos dere begge 😍💞 JA! Han har følelser for deg 😊

Anonymkode: feac1...78f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Handlinger betyr mer enn ord. 

Anonymkode: e5101...f38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har en ganske intens flørt gående med en jeg har kjent veldig lenge. Vi har begge innrømmet at vi er tiltrukket men når vi kommer innpå følelser, så bremser han, han klarer ikke snakke skikkelig om det. 

Men i dag sa han "se på handlingene mine overfor deg, ikke ordene.. Jeg bruker tid med deg, er der for deg, hjelper og støtter deg, har lange telefonsamtaler med deg, vil være nær deg, fysisk med deg..Er ikke dette en stor bekreftelse?" 

Så stoppet han der. Hvordan tolke? I mitt hode så er det slik det er, alt det han sier at han gjør, det gjør han. Men mener han at han med handlinger bekrefter at han er betatt av meg? 

Er dette mulig å misforstå???? Hva er det du lurer på egentlig?

Anonymkode: 2d952...20d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er dette mulig å misforstå???? Hva er det du lurer på egentlig?

Anonymkode: 2d952...20d

Ja jeg skjønner ikke så lett slikt. Lurer på om han egentlig sier at han har følelser for meg... Skal jeg anta han er betatt, forelsket, glad I meg eller hva? 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja? Det er jo det han sier. I klartekst. Han hinter ikke, ts - dette er meget klar tale.

Sånn er det for øvrig alltid. Jeg har mange ganger stusset over folk som er storfornøyd fordi partner sier at de elsker hen. Og med handling så 24/7 tydeliggjør at de ikke bryr seg døyten. Eller folks om har en partner som helt tydelig bryr seg i handling, holdning og kroppsspråk, men som klager over at hen ikke sier «jeg elsker deg» til stadighet. Menneskelig kommunikasjon er 70% ikke-verbal. Tale er altså en forsvinnende liten del av vårt språk

Anonymkode: c7238...a51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja? Det er jo det han sier. I klartekst. Han hinter ikke, ts - dette er meget klar tale.

Ok, takk skal du ha 😊ts

Skrevet

Ok ?? På hvilken måte gjør han en forskjell i hverdagen med praktisk hjelp og investering i forholdet. ? 

Å bruke tid på, ha tlf samtaler, fysisk nærhet er kun Basic av hva man BØR forvente. 

Du forteller han sier han hjelper og støtter deg ? ( betryggende argument). HVA hjelper og støtter han deg med ? Sånn konkret ? 

Håper handlingene hans snakker for seg selv. Hvis ikke er de kun løfter og tomme ord. 

Å SI noe er ikke det samme som Å GJØRE . 😅 

Dersom handling er hans språk,så Go for it !

Så ,,hva har han gjort og investert ?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Sånn er det for øvrig alltid. Jeg har mange ganger stusset over folk som er storfornøyd fordi partner sier at de elsker hen. Og med handling så 24/7 tydeliggjør at de ikke bryr seg døyten. Eller folks om har en partner som helt tydelig bryr seg i handling, holdning og kroppsspråk, men som klager over at hen ikke sier «jeg elsker deg» til stadighet. Menneskelig kommunikasjon er 70% ikke-verbal. Tale er altså en forsvinnende liten del av vårt språk

Ja. Om man må velge det ene eller det andre så er handlinger det som veier tyngst, tenker jeg. Om man kommer med masse fine ord men ikke stiller opp ellers, bruker tid, osv., da er jo orda lite verdt.

Anonymkode: 2a9e8...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (2 minutter siden):

Ok ?? På hvilken måte gjør han en forskjell i hverdagen med praktisk hjelp og investering i forholdet. ? 

Å bruke tid på, ha tlf samtaler, fysisk nærhet er kun Basic av hva man BØR forvente. 

Du forteller han sier han hjelper og støtter deg ? ( betryggende argument). HVA hjelper og støtter han deg med ? Sånn konkret ? 

Håper handlingene hans snakker for seg selv. Hvis ikke er de kun løfter og tomme ord. 

Å SI noe er ikke det samme som Å GJØRE . 😅 

Dersom handling er hans språk,så Go for it !

Så ,,hva har han gjort og investert ?? 

Vi er jo ikke i et forhold og til å ikke være i et forhold Er han overraskende mye tilstede for meg, han kommer med en gang jeg trenger han, ringer og sender meldinger og sjekker hvordan jeg har det, han hjelper meg praktisk i huset om det trengs, han viser at han liker meg ved å holde rundt meg, gi meg klemmer, når jeg er trist så trøster han meg og han Får meg til å le og jeg vet han ønsker være mer fysisk med meg. 

Som sagt, vi er ikke kjærester men jeg er nysgjerrig på hvor jeg har han og det var da han sa dette om at jeg bør ta det som en bekreftelse, alle handlingene hans... 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Om man må velge det ene eller det andre så er handlinger det som veier tyngst, tenker jeg. Om man kommer med masse fine ord men ikke stiller opp ellers, bruker tid, osv., da er jo orda lite verdt.

Anonymkode: 2a9e8...b22

Helt enig! Men bør de ikke møtes på halvveien? Om kjærlighetsspråket HENNES er å uttrykke følelser verbalt  så må også han møte henne. Ellers blir hun usikker. Ikke på han,men sitt eget uttrykk. Og det er jo ikke bra for noen av de 😅  Begge må forstå og gi ❤

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er jo ikke i et forhold og til å ikke være i et forhold Er han overraskende mye tilstede for meg, han kommer med en gang jeg trenger han, ringer og sender meldinger og sjekker hvordan jeg har det, han hjelper meg praktisk i huset om det trengs, han viser at han liker meg ved å holde rundt meg, gi meg klemmer, når jeg er trist så trøster han meg og han Får meg til å le og jeg vet han ønsker være mer fysisk med meg. 

Som sagt, vi er ikke kjærester men jeg er nysgjerrig på hvor jeg har han og det var da han sa dette om at jeg bør ta det som en bekreftelse, alle handlingene hans... 

Sånn å forstå 🤣❤ 

Trodde dere var lengre ned i løypa 🙈 Men han er garantert interessert! 

Så,is i magen. Da ser du om han lever opp til hva han sier etterhvert 🙂 

Du skal ikke lure på hans intensjon I oktober.  Da bør han ha satt noen ord på hvor han ønsker veien skal gå . 

Lykke til. 

Skrevet

Har dere kysset, tatt av klær ? 🙈🤪,eller kun Netflix uten chill? 

Beklager direkte spørsmål.  Og hvor lenge har dere holdt på som dere gjør ? 

AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (2 timer siden):

Sånn å forstå 🤣❤ 

Trodde dere var lengre ned i løypa 🙈 Men han er garantert interessert! 

Så,is i magen. Da ser du om han lever opp til hva han sier etterhvert 🙂 

Du skal ikke lure på hans intensjon I oktober.  Da bør han ha satt noen ord på hvor han ønsker veien skal gå . 

Lykke til. 

Takk for innspill. Jeg følger med og håper absolutt jeg vet sikkert om ikke altfor lang tid. Men det var jo egentlig litt fint sagt, at det er den beste bekreftelse han kan gi meg... 

Havspeil skrev (2 timer siden):

Har dere kysset, tatt av klær ? 🙈🤪,eller kun Netflix uten chill? 

Beklager direkte spørsmål.  Og hvor lenge har dere holdt på som dere gjør ? 

Skjønner ikke heeelt hvorfor det er relevant 😅men ja vi har kysset, nei til tatt av klær... 

Hvor lenge...? Tja... 6 uker omtrent men kjent hverandre i 6 år... 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innspill. Jeg følger med og håper absolutt jeg vet sikkert om ikke altfor lang tid. Men det var jo egentlig litt fint sagt, at det er den beste bekreftelse han kan gi meg... 

Skjønner ikke heeelt hvorfor det er relevant 😅men ja vi har kysset, nei til tatt av klær... 

Hvor lenge...? Tja... 6 uker omtrent men kjent hverandre i 6 år... 

Det er relevant ifht din tilknytning til ham . Tidsmessig og fysisk.  

Det er en liten nøtt,men en annerledes tilnærming om dere i tillegg har " vært venner" ?? i 6 år i tillegg.  

En utfordring for KG 😎panelet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...