Gå til innhold

Hus i Ålesund gikk 2 mill over takst, skjer med boligmarkedet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

:vetikke: Dette lover ikke godt for meg hvert fall! 

Anonymkode: 7ea39...98c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der må de bo lenge for å selge med gevinst...

Anonymkode: 04f0e...503

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

indrefilet. Sjekk utsikta til sukkertoppen og godøya😁

Anonymkode: 0fc43...cc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være mange grunner til at noe går over takst, f.eks at det var for lav prisantydning i utgangspunktet. Huset lå utrolig fin til da, med en fantastisk utsikt, då forstår godt at det kan bli budkrig der. Og hvis 2-3 stykker øksker samme huset skal det ikke mye til å drive opp i pris. 

Anonymkode: 14b19...9e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De er helt vilt overalt. Vi så på et hus i Fetsund - gikk 1.8 over takst.

Anonymkode: 9460d...121

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor tomt og med utsikt. Jeg skjønner godt at det ble solgt langt over. 

Anonymkode: fc387...2b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit nok, men 2 mill? wow..har hatt penger de som har vært i den budrunden i hvertfall. 😮  

Anonymkode: b4e99...4b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Boligmarkedet er helt vilt for tiden! 

Sjekk her, langt utenfor allfarvei på Vestlandet: 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=258339441

Ryktene sier at prisen endte på 8,3 millioner. 

Anonymkode: 88110...e7c

Du skriver at ryktene sier prisen endte på 8,3 millioner. Har du kjennskap til området? Synes nemlig det er merkelig at du benevner Sæbøvik, sentrum på Halsnøy og 5-15 min unna ferjekai og Husnes, som langt utenfor allfarvei. Ja, det er ikke byen, men langt utenfor allfarvei er fortsatt ca 1+ time unna altså. Synes det er så kjipt hvordan nordmenn snakker ned sitt eget land.

Anonymkode: 1380e...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Boligmarkedet er helt vilt for tiden! 

Sjekk her, langt utenfor allfarvei på Vestlandet: 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=258339441

Ryktene sier at prisen endte på 8,3 millioner. 

Anonymkode: 88110...e7c

Da er nok din definisjon av «langt utenfor allfarvei» en helt annen enn min. Ser da slettes ikke sånn ut, er ikke akkurat «der ingen kun tru at nokon kunne bu». De stedene ligger langt utenfor allfarvei.

Og jeg er ikke kjent i området.

Anonymkode: f5da1...695

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har blitt vilt dyrt å bygge hus selv så kanskje flere går for å kjøpe ferdig bolig 🤔 Og de nye, strengere reglene skapte jo en skikkelig flaskehals for boligsalget på starten av året med få boliger og mange kjøpere.. Regner med at det roer seg til høsten, det er jo forventet ytterligere 3 renteøkninger i løpet av året og minst et par til neste år også.

Anonymkode: ee8b3...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har blitt vilt dyrt å bygge hus selv så kanskje flere går for å kjøpe ferdig bolig 🤔 Og de nye, strengere reglene skapte jo en skikkelig flaskehals for boligsalget på starten av året med få boliger og mange kjøpere.. Regner med at det roer seg til høsten, det er jo forventet ytterligere 3 renteøkninger i løpet av året og minst et par til neste år også.

Tror du er inne på noe der. Bare det å bygge et standard hus på 200 m2, med enkel standard havner fort på over 6 millioner. Tomt og grunnarbeid kommer i tillegg…

Anonymkode: 85199...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Artig, kjøpte bolig i november i fjor, og sjekket nå hva naboen har solgt for. Han har samme bolig, men litt mer modernisert og oppusset. Med litt mer fiksing her så har jeg visst over 800 000 i EK jeg nå da, sammenlignet med de 500 000 som jeg gikk inn med. Det er jo ikke så dårlig etter bare et halvt år. Kanskje jeg får råd til å kjøpe meg enebolig etterhvert, men det blir nok et nytt oppussingsobjekt. Kanskje seg har over en mill i ek da, om et år.

Anonymkode: fc2db...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Artig, kjøpte bolig i november i fjor, og sjekket nå hva naboen har solgt for. Han har samme bolig, men litt mer modernisert og oppusset. Med litt mer fiksing her så har jeg visst over 800 000 i EK jeg nå da, sammenlignet med de 500 000 som jeg gikk inn med. Det er jo ikke så dårlig etter bare et halvt år. Kanskje jeg får råd til å kjøpe meg enebolig etterhvert, men det blir nok et nytt oppussingsobjekt. Kanskje seg har over en mill i ek da, om et år.

Ja det pleier jo å være lurt å investere i bolig. Men den eventyrlige prisøkningen vi så i vår var pga flaskehals med fokus til salgs og mange kjøpere. Og boligrenten skal som sagt kraftig opp det neste halvannet året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det pleier jo å være lurt å investere i bolig. Men den eventyrlige prisøkningen vi så i vår var pga flaskehals med fokus til salgs og mange kjøpere. Og boligrenten skal som sagt kraftig opp det neste halvannet året.

Jaja lønna mi skal opp så det går greit. kjøpte opppussingsobjekt, og har ikke så høyt lån heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...