AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Noen som har fått det? Tok det lang tid å søke og få pengene? Anonymkode: f6c2b...689
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 I all verden, hvordan kommer man på å søke om slikt? Er dette for folk i "systemet"? Eller er det for familier som ikke får bekymringsmeldinger på seg og? Kjenner flere som hadde trengt seg en ferie. Anonymkode: f99d5...5ee
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: I all verden, hvordan kommer man på å søke om slikt? Er dette for folk i "systemet"? Eller er det for familier som ikke får bekymringsmeldinger på seg og? Kjenner flere som hadde trengt seg en ferie. Anonymkode: f99d5...5ee Det er for familier som har tiltak i barnevernet. Et fint tilbud. Ofte familier med dårlig økonomi osv. Anonymkode: f6c2b...689 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Det finnes vel slike ordninger og tilbud man kan søke UTEN barnevernet også ??? Anonymkode: e4732...71b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er for familier som har tiltak i barnevernet. Et fint tilbud. Ofte familier med dårlig økonomi osv. Anonymkode: f6c2b...689 Ja, men da er det bare for de som trenger tiltak ikke for ordinære familier med dårlig råd. Det er jo tragisk at man ikke kan hjelpe folk utenfor systemet. Anonymkode: f99d5...5ee
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men da er det bare for de som trenger tiltak ikke for ordinære familier med dårlig råd. Det er jo tragisk at man ikke kan hjelpe folk utenfor systemet. Anonymkode: f99d5...5ee Man kan søke på sosial kontoret og? Anonymkode: f6c2b...689
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes vel slike ordninger og tilbud man kan søke UTEN barnevernet også ??? Anonymkode: e4732...71b Sosialkontoret Anonymkode: f6c2b...689
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men da er det bare for de som trenger tiltak ikke for ordinære familier med dårlig råd. Det er jo tragisk at man ikke kan hjelpe folk utenfor systemet. Anonymkode: f99d5...5ee Det finnes jo organisasjoner og kommuner som inviterer familier med dårlig råd ifht ferietilbud . Uten at man er under barnevernet. Røde kors er en . Anonymkode: e4732...71b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 Frambu,en annen ( de med handikappede barn) Anonymkode: e4732...71b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes jo organisasjoner og kommuner som inviterer familier med dårlig råd ifht ferietilbud . Uten at man er under barnevernet. Røde kors er en . Anonymkode: e4732...71b https://www.rodekors.no/tilbudene/ferie-for-alle/ Anonymkode: f6c2b...689
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Man kan også låne fritidsutstyr, telt osv gratis via Bua.no. Finnes i hele landet. Anonymkode: e4732...71b
Gjest Adobyen Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Dette er jo gode tilbud, men sikkert få plasser: https://kavlifondet.no/2021/12/stotte-til-gratis-ferietilbud-for-barnefamilier-med-lavinntekt/ https://www.rodekors.no/tilbudene/ferie-for-alle/ https://www.blakors.no/ferier/
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 Jeg gjorde dette en gang med tips fra miljøterapeuten vi hadde i barnevernet 🙋♀️ Søkte SAMMEN med henne, søkte om biltur til Polen, dette var altså hennes forslag! Søknaden sendte vi til NAV. Ringte opp ei skikkelig forbanna dame i NAV, hun lurte på hva jeg innbilte meg. Sa som sant var at søknaden ble sendt sammen med og etter ønske fra barnevernet. NAV- dama ringte opp barnevernet for å ta dette videre med dem. Barnevernet nektet for å ha noe med dette å gjøre… Jeg fikk istedenfor rollen som en løgnaktig mor… På denne tiden var jeg alt for psykisk sliten til å gå videre med dette, men aldri vil jeg glemme følelsen dette gav meg. Sikkert unødvendig å nevne at nei, vi fikk ingen ferie… Anonymkode: 9d21c...6fd 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg gjorde dette en gang med tips fra miljøterapeuten vi hadde i barnevernet 🙋♀️ Søkte SAMMEN med henne, søkte om biltur til Polen, dette var altså hennes forslag! Søknaden sendte vi til NAV. Ringte opp ei skikkelig forbanna dame i NAV, hun lurte på hva jeg innbilte meg. Sa som sant var at søknaden ble sendt sammen med og etter ønske fra barnevernet. NAV- dama ringte opp barnevernet for å ta dette videre med dem. Barnevernet nektet for å ha noe med dette å gjøre… Jeg fikk istedenfor rollen som en løgnaktig mor… På denne tiden var jeg alt for psykisk sliten til å gå videre med dette, men aldri vil jeg glemme følelsen dette gav meg. Sikkert unødvendig å nevne at nei, vi fikk ingen ferie… Anonymkode: 9d21c...6fd Så fælt. Dette er egen utbetaling fra barnevernet ikke nav.... 🙈 Anonymkode: f6c2b...689
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I all verden, hvordan kommer man på å søke om slikt? Er dette for folk i "systemet"? Eller er det for familier som ikke får bekymringsmeldinger på seg og? Kjenner flere som hadde trengt seg en ferie. Anonymkode: f99d5...5ee Skjerp deg! Trenger ikke være spydig mot folk som ligger nede. ja, barnevernet kan bidra økonomisk til sårbare familier når det gjelder ferie ja. Heldigvis så har vi et system som sørger for at de sårbare barna også kan reise på ferie og oppleve noe annet. Anonymkode: df0f6...0c2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde dette en gang med tips fra miljøterapeuten vi hadde i barnevernet 🙋♀️ Søkte SAMMEN med henne, søkte om biltur til Polen, dette var altså hennes forslag! Søknaden sendte vi til NAV. Ringte opp ei skikkelig forbanna dame i NAV, hun lurte på hva jeg innbilte meg. Sa som sant var at søknaden ble sendt sammen med og etter ønske fra barnevernet. NAV- dama ringte opp barnevernet for å ta dette videre med dem. Barnevernet nektet for å ha noe med dette å gjøre… Jeg fikk istedenfor rollen som en løgnaktig mor… På denne tiden var jeg alt for psykisk sliten til å gå videre med dette, men aldri vil jeg glemme følelsen dette gav meg. Sikkert unødvendig å nevne at nei, vi fikk ingen ferie… Anonymkode: 9d21c...6fd Enkelte mennesker burde aldri ha jobbet i barnevernet. Mennesker med en slik holdning kan gjøre stor skade på sårbare familier. Anonymkode: b3044...337 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde dette en gang med tips fra miljøterapeuten vi hadde i barnevernet 🙋♀️ Søkte SAMMEN med henne, søkte om biltur til Polen, dette var altså hennes forslag! Søknaden sendte vi til NAV. Ringte opp ei skikkelig forbanna dame i NAV, hun lurte på hva jeg innbilte meg. Sa som sant var at søknaden ble sendt sammen med og etter ønske fra barnevernet. NAV- dama ringte opp barnevernet for å ta dette videre med dem. Barnevernet nektet for å ha noe med dette å gjøre… Jeg fikk istedenfor rollen som en løgnaktig mor… På denne tiden var jeg alt for psykisk sliten til å gå videre med dette, men aldri vil jeg glemme følelsen dette gav meg. Sikkert unødvendig å nevne at nei, vi fikk ingen ferie… Anonymkode: 9d21c...6fd Så merkelig. Ut i frå det jeg kan om økonomisk støtte fra barnevernet så står barnevernet ganske fritt til å vurdere økonomiske tiltak. En del av arbeidet med å bedre omsorgssituasjonen i en familie kan nettopp være økonomisk støtte. Nav og barnevernet er forplikta til samarbeide. Det dei må forholde seg til er ofte kommunen sitt økonomiske budsjett, som jo kan variere. Og selv styrtrike Bergen som har et enorm overskudd kan være en vrien nøtt, fordi det er så kyndige folk på hvordan unngå å bruke mer penger enn nødvendig (ikke Bergen barnevern,men da altså Bergen kommune som stikker kjepper i hjulet). Anonymkode: 5c410...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå