Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, nå ble jeg ganske irritert her. Hør på historien: var hos ny tannlege, boret to hull og lagde en behandlingsplan for videre arbeid. Ble syk før neste time og avbestilte, sa jeg skulle ringe tilbake. Gjorde ikke dette av forskjellige årsaker (mye jobb, mer sykdom, økonomi, ikke noe hast). Så ringer tannlegesekretæren etter noen måneder og spør om jeg vil ha time. Jeg spør henne om hva jeg skulle gjøre igjen. Hun svarer noe på fagspråk som jeg ikke skjønner. Jeg spør hva det betyr, og hun svarer at hun ikke er tannlege og ikke vet, tafatt type. Jeg sier at det må være feil pasient, jeg skal bare bore + få på noen kroner. Jeg sier at jeg tar kontakt.

Så ringer hun igjen etter 1-2 uker. Jeg svarer at jeg ikke vet når jeg kan at jeg tar kontakt.

Og så ringte hun fader meg igjen i dag også, 1-2 uker senere. Da ble jeg streng og sa at jeg sa at JEG tar kontakt når jeg har tid, mulighet og overskudd til dette! 

Altså, er det greit å holde på sånn?! Der mistet de en pasient.

Anonymkode: b24e8...bb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tennene blir jo bare verre jo lengre du venter. Kanskje på tide å ta imot en time. 

Anonymkode: 63997...a8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her føler jeg vel mer at det er du som er tafatt og frekk, da... 

Anonymkode: d2879...e45

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette går bare utover deg selv, ser for meg at du har en ganske ekkel munnhygiene. 🥶

Alle har tid til å reise til tannlegen, det koster mye penger - og går sterkt utover helsa hvis man får vondt, eller mister noe. 

Anonymkode: ebdc2...139

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Altså, nå ble jeg ganske irritert her. Hør på historien: var hos ny tannlege, boret to hull og lagde en behandlingsplan for videre arbeid. Ble syk før neste time og avbestilte, sa jeg skulle ringe tilbake. Gjorde ikke dette av forskjellige årsaker (mye jobb, mer sykdom, økonomi, ikke noe hast). Så ringer tannlegesekretæren etter noen måneder og spør om jeg vil ha time. Jeg spør henne om hva jeg skulle gjøre igjen. Hun svarer noe på fagspråk som jeg ikke skjønner. Jeg spør hva det betyr, og hun svarer at hun ikke er tannlege og ikke vet, tafatt type. Jeg sier at det må være feil pasient, jeg skal bare bore + få på noen kroner. Jeg sier at jeg tar kontakt.

Så ringer hun igjen etter 1-2 uker. Jeg svarer at jeg ikke vet når jeg kan at jeg tar kontakt.

Og så ringte hun fader meg igjen i dag også, 1-2 uker senere. Da ble jeg streng og sa at jeg sa at JEG tar kontakt når jeg har tid, mulighet og overskudd til dette! 

Altså, er det greit å holde på sånn?! Der mistet de en pasient.

Det er helt latterlig oppførsel av tannlegekontoret, og jeg hadde også droppet dem som kunde. 

Anonymkode: d16f2...16d

• Liker 1
Skrevet

Det er du som er frekk, TS. Sekretæren gjør bare jobben sin, og det er ganske tydelig at du faktisk trenger flere tannlegetimer. Frekk er du. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke når du har tenkt å tabkontakt med tannlegen da 😄

Anonymkode: 8ea3e...238

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de tror de gjør deg en tjeneste ved å minne deg på det? Pust med magen, bytt tannlege og gjør det dyrere for deg selv ved å ta konsultasjons timen og bildene på nytt. Er det verdt det?  Og venter du lengre så stiger prisen på det du skulle ha fikset kanskje mer. Jeg reagerte ikke egentlig på historien din, litt irriterende men det er det.

Anonymkode: 084dd...600

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk syk og har avbestilt mange tannlegetimer. Hadde de ringt og mast, så hadde jeg helt klart byttet tannlege.

Anonymkode: 1da89...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Det er ingenting som haster å få fikset. Jeg har gått til en annen tannlege en gang i året hele mitt voksne liv. Det er bare 5 mnd eller noe siden jeg byttet til denne nye, og de undersøkte munnen min og fikset et hull (til mye høyere pris enn gamle tannlegen) Jeg mener å huske at det var et lite hull eller utvasket fylling + 2-3 kroner som skulle settes på hvis jeg ønsket det. Altså ikke noe dårlig munnhygiene her! Jeg har svært mye ansvar på jobb og tre barn under 5 år, så jeg har ikke prioritert dette enda. Aldri opplevd at tannleger holder på sånn. 😳 Er et helt nytt tannlegesenter med masse fancy utstyr, tv i taket blant annet, så jeg gjetter mer på at de sliter med økonomien enn at de er så bekymret for min tannhelse. 😅

• Liker 3
Skrevet

Faen som dere insinuerer, sier TS har dårlig munnhygiene og kaller henne frekk. Dere ser ikke selv at dere er frekke her? Bare slenger dere på hylekoret? 🙂

Så klart er tannlege frekk og masete. Det er ikke alltid man har råd eller tid, eller pga andre ting som at man feks nettopp har født. Har man sagt to og tre ganger at man selv tar kontakt, bør maset virkelig opphøre! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts her 

Det er ingenting som haster å få fikset. Jeg har gått til en annen tannlege en gang i året hele mitt voksne liv. Det er bare 5 mnd eller noe siden jeg byttet til denne nye, og de undersøkte munnen min og fikset et hull (til mye høyere pris enn gamle tannlegen) Jeg mener å huske at det var et lite hull eller utvasket fylling + 2-3 kroner som skulle settes på hvis jeg ønsket det. Altså ikke noe dårlig munnhygiene her! Jeg har svært mye ansvar på jobb og tre barn under 5 år, så jeg har ikke prioritert dette enda. Aldri opplevd at tannleger holder på sånn. 😳 Er et helt nytt tannlegesenter med masse fancy utstyr, tv i taket blant annet, så jeg gjetter mer på at de sliter med økonomien enn at de er så bekymret for min tannhelse. 😅

Ja, de trenger pasienter..å sett på krone er jo dyrt. Må være rik for å ha råd til det. Ikke alle som får støtte av nav. Men må spare kanskje et helt år til det. Håper det ordner seg for deg.

Anonymkode: 5695c...fdf

Skrevet

Jeg synes strengt tatt det er god service at de følger opp. Det er fort gjort å glemme sånne ting, for noen kan terskelen for å ta sånne telefoner være høy, og ikke minst er "jeg ringer tilbake" en måte å vri seg unna/lure seg selv på for de som har tannlegeskrekk eller vegrer seg av andre årsaker - kort sagt kan litt oppsøkende virksomhet være til god hjelp og nytte for mange.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv tannlege, og ville aldri bedt min tannhelsesekretær om å ringe og mase om dette. En vennlig påminnelse én gang er kanskje innenfor, men det er ikke innenfor å stadig ta kontakt og mase på oppegående voksne mennesker.

Man må informere pasienten om funn, behandlingsbehov og eventuelle konsekvenser av å utsette behandling over tid, men voksne mennesker har etter dette selv ansvar for å følge dette opp.

Anonymkode: c453a...7aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt oppringt og mast på hadde jeg byttet tannlege. 

Anonymkode: 87815...a95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke TS som gjør feil her . 
Jeg måtte kansellere en kontrolltime jeg hadde hos tannlegen pga av en utenlandsreise/ helseopphold , og når jeg kom hjem var det karentene i 14 dgr pga korona. 
Dette var helt i starten på nedstengningen i Norge. 
Tiden gikk og jeg glemte tannlegen, helt til jeg fikk problemet med en tann 1,5 år senere. 
Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte selv ta kontakt for ny time siden en avbestilling medførte at jeg gikk ut av den listen de hadde for innkalling, og dermed gikk glipp av nødvendige kontroller.  
Det må være tannlegen som er på hugget for å få flere kunder siden den tannlegesekretæren ringer i tide og utide. 
Jeg har aldri opplevd noe lignende i min tid iallefall 

Anonymkode: 1aa2d...56d

AnonymBruker
Skrevet

Til meg er det motsatt, jeg er odontofobi pasient og tannlegekontoret skal innkalle meg hver 18 mnd.så jeg slipper og engste og grue meg til det er på tide med ny innkalling. Har problemer å ringe dem.De glemmer det alltid. Så JEG må ALLTID ringe likevel for å minne dem på at jeg skal innkalles. 

Anonymkode: 5695c...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...