Gå til innhold

Anbefal en babycall!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken babycall anbefaler du og hvorfor? Vi skal ha babycall, og ønsker tips til hvilke som er gode (og gjerne også hvilke som ikke er gode). 

Den skal brukes inne og i vogn til utesoving, og må være grei å plassere i vogna. Jeg ønsker å høre babyens lyd, ikke bare få et pling eller en sms om at hun skriker. Trenger ikke video.

Er interessert i alle prisklasser, men vil helst ikke betale mer enn nødvendig.

Vi hadde en fra Philips advent fra 2016. Synes babydelen var klumpete og derfor vanskelig å plassere i vogna, men dette kan ha endret seg.

Så hvilken anbefaler du?

Anonymkode: c15a4...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Neonate, uten video. Vi har hatt den til begge våre barn, (måtte kjøpe nye til minsten så har både en eldre og nyere modell, 2018 og 2021). 

Der hører du den faktiske lyden. Veldig grei å plassere i vognen (har sånn hektedings som lett kan festes i vognen), og liten og nett. Den kan også vibrere om du ønsker, så du kan ha den i lommen og kjenne dirring om du er et sted med mye lyd og er redd for å ikke høre den. Du kan stille sensitiviteten (så den slår ut når babyen hyler, men ikke når nabobikkjen bjeffer...), og volumet. Og du kan bruke den som walkie talkie og snakke så baby-delen hører det 😛 Du kan se hvor lenge babyen har sovet (på den nye modellen), og temperatur der baby-delen er (så du kan se om det er glovarmt eller iskaldt nedi vognen).

Godt batteri også. 

Anonymkode: 4f5f4...546

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neonate BC-6500D. 

Ekstremt fornøyd. Utrolig godt batteri, lett og håndtere, liten og nett, samt god rekkevidde. Man stiller inn sensitiviteten selv, og på det mest sensitive slår den inn når baby puster 😛 Enkel å feste på både vogn og seng.

Anonymkode: 14eb4...35a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også glad i vår neonate. Begge delene er små, så de er lette å ta med, og har snor så de kan henges rundt halsen eller ved vogna. Holdbarheten på batteriet er god, så det går bra om vi glemmer å skru av babydelen.

Med vibrering kan mannen klippe gresset mens han passer sovende baby, og den skiller så bra mellom lyder at den ikke reagerer på gressklipperen. Rekkevidden er så god at han kan klippe helt ned til veien, selv når barnevogna står i skyggen bak huset.

Jeg vet noen har problem med at den blir ødelagt, men det har ikke vi opplevd i løpet av de tre årene vi har brukt dem.

Anonymkode: a9ed4...201

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neonate uten video. Ingen over, ingen ved siden. 

Anonymkode: 1afe0...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Neonate uten video. Har hatt vår gående siden 2018 uten noen problemer. 

Anonymkode: 204df...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neonate med video. Helt suveren er lampe på den i tillegg du får med feste Lader og du ser baby og får med deg Tempe der inne. Batteriet holder uutholdelig lenge. Innebygd mikrofon på den og trengs null LYs  for og se baby i mørket. Jeg vurderte uten video men du vet jo aldri om baby legger seg i en posisjon som kan medføre krybbedød eller noe. Måtte gud forby!!! Men den er suveren syntes jeg. Du kan feste den lett på vogn eller senge kant også 👍👍👌 10 av 10! Er oxo I stillinger hvor du kan zoome in x2 justere lyd og ha med vibrasjon på den. Mye bra justeringer for en babycall til to lapper. 

Anonymkode: af1fc...3f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neonate, det er vel den som har lengst rekkevidde av de uten kamera. Samme rekkevidden på den med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips alle sammen! Da blir det nok en Neonate. Har alle modellen BC-6500D som AB....35a, eller tror dere også BC-5800D fungerer like fint?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller en annen modell, f.eks BC 4600D (som ikke viser trmperaturen hos babyen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips alle sammen! Da blir det nok en Neonate. Har alle modellen BC-6500D som AB....35a, eller tror dere også BC-5800D fungerer like fint?

TS

Har den siste N65 tror jeg den heter. Kjøpte den i fysisk butikk og syntes prisen på de «eldre» modellene var noe høyere i forhold til alder. 
Hadde jeg hatt tid til å vente på pakke i posten ville jeg nok heller brukt nett og rabattkoder her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS

Jeg vet ikke hvilken modell vi har, men den er noen år gammel, og har ikke video eller toveis kommunikasjon. Det har jeg ikke savnet. Den har temperaturmåler, noe som er veldig greit.

Anonymkode: a9ed4...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en Neonate Babycall BC-5800D for et par uker siden og er VELDIG fornøyd. Bruker den flere ganger om dagen i vognen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 6.39):

TS

De duger nok helt sikkert like godt, men personlig syns jeg det er greit å ha temperatur også, ved bruk i vogn om sommeren eller vinteren - siden temperaturen nedi vogna er en annen enn ute i lufta, så kan det fort bli for varmt/kaldt i forhold til hva vi først gikk ut i fra. 

Anonymkode: 748af...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...