Gå til innhold

Vi vurderer å flytte fra Oslo til Asker eller Sandvika. Hvordan er bomiljøet der? Bra kollektivttilbud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er lei av dyre priser og stresset Oslo-livet fører med seg. Vi vurderer derfor å kjøpe noe i enten Asker eller Sandvika. Nærhet til tog er gjerne en fordel. Noen områder vi burde se på? Noen som bor på disse stedene som kan fortelle litt? Og noen som har flyttet fra Oslo og de områdene som trives? :) 

Anonymkode: 362cd...68a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kollektivtilbudet finner du jo veldig lett ut av selv. Gå inn på Internettet og se på rutene, så ser du hvor det er godt rutetilbud  og ikke. 

Anonymkode: 9ffca...4f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kollektivtilbudet finner du jo veldig lett ut av selv. Gå inn på Internettet og se på rutene, så ser du hvor det er godt rutetilbud  og ikke. 

Anonymkode: 9ffca...4f8

😂🙄🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil merke at det er lettere å bo i Oslo uten bil 😄 ....for å si det sånn! Men det er jo helt greit vil jeg si. Sandvika blir nok best med tanke på kollektivtrafikk, men ikke mye.

Anonymkode: 5f4a8...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du vil merke at det er lettere å bo i Oslo uten bil 😄 ....for å si det sånn! Men det er jo helt greit vil jeg si. Sandvika blir nok best med tanke på kollektivtrafikk, men ikke mye.

Hvor bor du av disse områdene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kollektivtilbudet er ofte MYE dårligere enn det ser ut på nett. Anbefaler deg å prøve det en dag i rushtiden før du flytter

Anonymkode: b2a5e...851

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor bor du av disse områdene?

Sandvika ja :) Bodde før i Hønefoss så sånn sett er kollektivtrafikken overlegen 😄 Men den er bedre i Oslo. Fint sted å bo da! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Bleiker, ca 15 min rusletur fra Asker togstasjon. Har pendlet til byen i mange år. Det går helt strålende! Toget går hvert 10.min. Det er ganske stappa på toget, men det går jo fint. 
Pendlerparkeringen nær toget er derimot veldig dårlig, så jeg vil anbefale å bo nært nok sentrum til å kunne gå.

Miljøet er veldig trivelig, mye forskjellige folk. Det er rolig og trygt, og barna kan slippes ut døra og løpe rundt med vennene sine nokså tidlig. Landlig nok til at man blir godt kjent med naboer, men likevel mye gode tilbud innen aktiviteter, sport og kultur. Asker sentrum har blitt veldig fint, og med mye spennende restauranter.

Anonymkode: 03b20...11a

AnonymBruker
Skrevet

men.. 98% av alle som får barn, flytter ut av Oslo, og er vel ca halvparten nettopp vestover, den andre halvparten øst- og sørover. 😅Det er bare helt supert i Asker, mer barnevennlig finner du ikke. Men, TS, har du barn? Eller liker du kanskje å gå turer og ønsker å bo grønt og nærmere utflukter? Hvis ikke, hvis du vil heller bo nærme alle servicetilbud, så ja, ville kanskje heller valgt en blokk i Sandvika.

Anonymkode: 1ce49...0c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men.. 98% av alle som får barn, flytter ut av Oslo, og er vel ca halvparten nettopp vestover, den andre halvparten øst- og sørover. 😅Det er bare helt supert i Asker, mer barnevennlig finner du ikke. Men, TS, har du barn? Eller liker du kanskje å gå turer og ønsker å bo grønt og nærmere utflukter? Hvis ikke, hvis du vil heller bo nærme alle servicetilbud, så ja, ville kanskje heller valgt en blokk i Sandvika.

Anonymkode: 1ce49...0c6

Godt poeng! 
Svaret mitt baserte seg på vår situasjon som småbarnsforeldre. I vår situasjon er Asker perfekt! Hadde jeg vært «young, free and single» hadde jeg nok heller anbefalt en leilighet sentralt i Sandvika, eller å bli værende i byen.

Anonymkode: 03b20...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sandvika har utmerket kollektivtilbud - tog og maaaasse busser. Du er i Oslo på null og niks og så blir du kvitt alt det negative som medfølger det å bo i Oslo. Tommel opp.

Anonymkode: 45e8c...664

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...