Gå til innhold

Kjønnsleppereduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns de indre kjønnsleppene mine er for lange :tristbla:

Så har jeg noen spørsmål:

* Hvem skal jeg henvende meg til? hvem sender meg videre?

* Hvordan fungerer en operasjon/prosedyrer etterpå etc?

* Hvor mye koster det? hva kan man evnt få dekket? jeg syns mine er "i veien" og gnisser når jeg har på meg trange bukser.

* Kan man miste følelsen der?

* Hva med fremme med klitten..når det og stikker utenfor de indre, kan de gjøre noe med det og?

Håper dere kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen peiling på noenting jeg, men jeg bare lurte på en ting... Hva med klitten? Gjøre noe med den...? Uffuff, et av de siste stedene jeg ville latt noen "gjøre noe" uansett!

Skrevet

Kanskje på tide å sjekke bilder på nakne damer, for det er mange som har det slik du har det. Utrolig hva folk får seg til å gjøre nå for tiden. Skremmende faktisk.

Sånn det var dagens moralpreken

Ta kontakt med legen din, og snakke med han/henne. H*n kan sikkert fortelle deg hva du kan gjøre, og hva du ikke bør gjøre.

Skrevet

Hei..

Jeg er en av dem som har gjort det.. Gikk til legen, ble henvist til gynekologisk på sykehuset og fikk det dermed dekt av det offentlige, lang ventetid men sparte en 10000-15000 som jeg tror det koster å gjøre det ved et privat sykehus.

Operasjonen tar ikke lang tid.. eneste at det var ganske ydmykende å ligge i en slik posisjon.. etterpå så får man ikke trene hardt, ha sex, bade, på en 6 uker... ikke trene var det verste.

Nå et år etterpå er de fortsatt større en de ytre men detter liksom ikke utfor trusa heller - det er det beste. og sex fungerer fint det å - har ikke mista noe følelse.

Veldig mye oppstand og snakk om det her og jeg har fullstendig forståelse for det, men jeg gjorde det ikke kun for at det så stygt ut. det var faktisk også ubehagelig.... Noen opererer silikon, noen bleker tenna, noen fettsuge og noen tar kjønnsleppereduksjon.

Skrevet
Kanskje på tide å sjekke bilder på nakne damer, for det er mange som har det slik du har det. Utrolig hva folk får seg til å gjøre nå for tiden. Skremmende faktisk.

Men det er jo ikke som om jeg tar silikon uten å trenge det, det er mer som de som forminsker brystene fordi det på en eller annen måte gor ubehag. Mine gnisser som sagt og og kommer på en måte i "klem".

Det er vel ikke så skremmende en tanke det, at man vil ha hjelp til å slippe å ha det slik?

Ellers takk for svar. Jeg skjønner at det lett kan se ganske så crazy ut å gjøre noe sånt om det utseendemessige skulle være den eneste grunnen.

Ta kontakt med legen din, og snakke med han/henne. H*n kan sikkert fortelle deg hva du kan gjøre, og hva du ikke bør gjøre.

Ellers til siste gjest:

Måtte du ikke betale noe da?

Hvordan reagerte legen din?

Hvor stort var ditt problem fra før av? utseendemessig/ubehag etc?

Skrevet

Ja, jeg skjønner tankegangen din. Og jeg fortstår også de som tar denne operasjonen pga. fysiske ubehag.

Men jeg tenker litt som Piper til de andre som kun vil ta denne operasjonen for utseendets skyld. Jeg har lest litt inne på seksualitet og jeg skjønner godt at mange jenter får komplekser pga. kroppen sin. For helst skal man ikke ha hår på kroppen, og ikke være fet - og hva den enkelte betegner som fet er også veldig variabel, og så skal man ha perfekte kjønnslepper, og så skal man være med på alt av sex for ikke å bli betegnet som prippen, og så må man ikke ha for mange seksualpartnere....

Det er ikke enkelt i dag for enkelte å leve et godt liv uten komplekser. Jeg er glad jeg ikke er ung lenger, selv om jeg føler meg ung til sinns. Glad jeg som 42 -åring har funnet en kjæreste jeg har det fint med og som ikke er alt for opphengt i størrelsen på kjønnsleppene mine.

Skrevet

Men la oss da ikke vinkle dette innlegget over til en diskusjon om utseendemessige faktorer!

Ja, det er en helt egen debatt og det er et problem når man leser noen som ønsker å gjøre en slik operasjon ut fra rent kosmetiske grunner!

MEN det er ikke tilfelle her. Her er det en "medisinskt problem" mer enn noe annet.

Det trådstarter lurer på er jo praktiske løsninger på et kroppslig problem.

Man kan sammenligne det med de som må ta en brystreduksjon ja.

Og det ville være feil om det som faktisk har et problem skulle la være å gjøre noe med det, fordi man på et prinsipiellt grunnlag mener at slike inngrep ikke er riktig.

Gjest Fruktfat
Skrevet

dette kan ikke sammenlignes med silikon, men kan nok sammenlignes med brystreduksjon.

har man fysiske plager får man det dekket, som skrevet før her. ta kontakt med legen din, og du blir henvist videre.

(noen operer sikkert for å bli "finere", men har hørt om jenter som har problemer med å sykle pga kjønnsleppene..)

Skrevet
Ellers til siste gjest:

Måtte du ikke betale noe da?

Hvordan reagerte legen din?

Hvor stort var ditt problem fra før av? utseendemessig/ubehag etc?

Nei.. betalte kun for legetimen (vanlig takst) også to ganger hos spesialist som er en 250 kroner hver gang. små prosenter i forhold til hva private tar..

Legen jeg var hos var utrolig hyggelig og sympatisk og sa at det kunne kanskje hadde vært en ide`og sendt meg til gyno på sykehuset. Skikkelig hyggelig dame det der. Legen på sykehuset spurte meg masse spm og var hyggelig nok han å. Men det er jo tross alt litt ekkel situasjon...

Problemet var jo ille nok til at jeg følte at det var nødvendig å ha noen og skjære i mine private deler... var ukomfortabel når det kom til sex (unngikk gjerne situasjoner som kunne føre til slike ting.. som å få seg kjæreste), men det var mye ubehag.. sykling ja (tenk to "små skinnfiller" som ligger å gnager)og andre aktiviteter som førte til svette og slikt, måtte unngå noen typer truser fordi jeg kunne ende opp med å gå å rette på ting (det er vel sånn gutta gjør...)

uansett.. gå til legen og hør.. de er vant til det meste, sett det meste og du har ingenting å tape

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...