Gå til innhold

Reise til syden med barn på 20 mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt ferie til Spania, dattera vår vil da være ca. 20 mnd.

Noen tips? Tenker spesielt på flyturen, bekledning ved strand/basseng og om det er noe spesielt man bør være obs på mtp. mat? :)

Anonymkode: e76c5...afe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

barn trives best hjemme. skjønner ikkke vitsen og ta med så små til syden, hadde barnet vert 4-5 kunne jeg forstått det

Anonymkode: 171c2...917

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

barn trives best hjemme. skjønner ikkke vitsen og ta med så små til syden, hadde barnet vert 4-5 kunne jeg forstått det

Men herregud, du forstår vel at alle ikke ønsker/tenker det samme som deg?????  Kan ikke du bare holde deg hjemme og la andre gjøre det de ønsker? Og la folk svare på spørsmålet uten å bli mamma-mafia. 

Anonymkode: 69c43...af2

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! 😄 

Anonymkode: 4a175...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men herregud, du forstår vel at alle ikke ønsker/tenker det samme som deg?????  Kan ikke du bare holde deg hjemme og la andre gjøre det de ønsker? Og la folk svare på spørsmålet uten å bli mamma-mafia. 

er heller ikke abefalt og dra så små til syden da de tåler mye mindre bakterier enn eldre barn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, barn trives best med glade foreldre, og alle har godt av en ferie innimellom. 

Var i Florida med en på 20 mnd og han elsket det. Masse bading, is, Mikke Mus, karuseller og masse delfiner på stranda var så stas. Ikke kom å si at han hadde hatt det bedre hjemme fordi han kun var 20 mnd.

Anonymkode: 0bcc7...d49

• Liker 3
Skrevet

uv-drakt kanskje? til stranda. Min erfaring er at å fly med barn på den alderen uansett ikke er lett, ta med noen leker hun liker.

• Liker 1
Skrevet

Ta med bleier, om du bruker mme så ta med pulver og ferdig blanding.

UV tøy og telt:)

Ellers får du kjøpt glass mer barnemat i syden. Ellers så kommer det an på hva barnet spiser. :)

kos dere masse . Vi har vært i syden med 2 barn.. første gang ble han 1 år i syden:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, barn trives best med glade foreldre, og alle har godt av en ferie innimellom. 

Var i Florida med en på 20 mnd og han elsket det. Masse bading, is, Mikke Mus, karuseller og masse delfiner på stranda var så stas. Ikke kom å si at han hadde hatt det bedre hjemme fordi han kun var 20 mnd.

Anonymkode: 0bcc7...d49

helt uenig. stakkars unge som ikke settes først. voksne kan finne på mye fint i de nordisiske landene også

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

er heller ikke abefalt og dra så små til syden da de tåler mye mindre bakterier enn eldre barn

Åh, har jeg aldri sett. Hvor er det anbefalt? Og hvor sterkt? Tror mange små barn har glede av varme og vann, og ikke minst (som en annen sa her) at foreldrene har det bra og får mer energi til å underholde barnet.

Uansett så er det ikke din sak,  om ikke du vil ta med barn til syden så trenger du ikke. Men ikke kritiser de som ønsker det.

• Liker 4
Skrevet

helt uenig. stakkars unge som ikke settes først. voksne kan finne på mye fint i de nordisiske landene også

Du...holde deg unna barna forum a...så kan du holde dine meninger andre steder..

Du virker jo litt troll når du kommer med slike påstander og på barne forum og du tydelig ikke støtter foreldre

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fy fader for et ufordragelig  og dømmende menneske du er. Din sannhet er ikke nødvendigvis alle andres. Og å i det hele tatt skrive "stakkers barn" til noen som skal ta med barna på ferie er forkastelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du noen kilder å vise til der det står at barn på 20 måneder ikke anbefales å reise til Spania?

Anonymkode: 1c70b...e90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Du...holde deg unna barna forum a...så kan du holde dine meninger andre steder..

Du virker jo litt troll når du kommer med slike påstander og på barne forum og du tydelig ikke støtter foreldre

heldigvis vet jeg at jeg snakker sant her, og vet at det ikke er bra og det er foreldres behov for dra til syden og ikke barnet. men jeg er ferdig jeg :)

Skrevet

Har du noen kilder å vise til der det står at barn på 20 måneder ikke anbefales å reise til Spania?

Vi var reist med 2 barn til syden siden de var 1 år (elste er 10 år) og de har aldri blitt syke he he. Dette er bare fra noen som ikke liker barn, ikke har barn eller tør noe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få barnet til å ta en lur på flyet så går det fortere og lettere. Leker, noe å spise,... Vi tok med oss en aktivitetspose med oss med mye gøy slik at barnet hadde det travel hele flyreisen.

På stranden er det viktig med parasol hvis dere skal være der i lange perioder. Og selvfølgelig masse å drikke.

Mtp mat? Jo, det selges mat i Spania også, og den er av langt høyere kvalitet og mye bedre utvalg enn i Norge. Og så er det tusen og tusenvis a restauranter å velge mellom, så skjønner ikke helt spørsmålet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

heldigvis vet jeg at jeg snakker sant her, og vet at det ikke er bra og det er foreldres behov for dra til syden og ikke barnet. men jeg er ferdig jeg :)

Nei, det vet du ikke for du gjør det ikke. Barn tar null skade av å reise til syden. Barna sksljl også få kose seg, og det er dessverre vanskelig i kalde lg deprimerende Norge der det er drittvær 90% av tiden, sure folk og forferdelig mat.

• Liker 1
Skrevet

Har reist med barnet når det har vært 4 mnd, 5 mnd, 8 mnd, 14 mnd og 18 mnd, så en koronapause. 

Viktigste på flytur er noe som underholder. Gjerne noe snacks som tar tid å spise og er spennende. Bleier, matpakke, smokk hvis det brukes. Våtservietter og bleieposer. 

Til basseng/strand: UV drakt, solhatt, solkrem. Kjøp et bøtte og spade sett eller lignende til å leke med i sand/vann. 

ellers trenger man ikke så mye klær som man tror, men kan være lurt å ha et skift til flyet i tilfelle bleielekkasje eller sprutgulp.

Hvis barnet er kresent kan det være lurt å ha med noe dere vet spises. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville styrt unna all inklusive på hotellet, frukt og grønt som ikke man skreller selv, isbiter og vann du ikke vet hvor kommer fra for å redusere sjansen for matforgiftning. Kjedelig nok fra før, men enda kjedeligere med en så liten unge. 

Anonymkode: 4804a...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Flyturen er nok den største utfordringen- men for oss har det gått veldig fint. Vi har planlagt - lastet ned ting på iPad barna liker å se, tatt med litt andre ting de liker å holde på med (husk også at dere er en god stund på flyplassen også) og brukt mat kynisk som underholdning og tidtrøyte. 

Anonymkode: fce9c...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...