Gå til innhold

Pris gave bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange tråder om dette, men priser stiger, og da må gaveprisen også stige, ap da spør jeg igjen:

Jeg skal i et bryllup snart og må begynne å tenke på gave. Det blir penger, ferdig snakka på den, penger er enkelt og jeg har ikke tid til å reise ut å handle gave.

Penger er også fint, da paret kan gjøre hva de vil, bryllupsreise, eller ny sofa alt hva de ønsker og trenger.

Men hvor mye skal jeg gi?

Jeg er singel, så gaven er bare fra meg. Og jeg er ikke nær venn. Mer bekjent enn venn (litt slik at jeg ikke en gang vet hvorfor jeg er invitert 😅). Jeg tenker 500kr. Føler at jeg gir en passe sum i forhold til nærheten til paret. For meg vil 400kr føles for lite ut, og 600kr litt for mye.

Men hva tenker KG folket? Er 500kr nok for en singel person med den relasjonen beskrevet?

Anonymkode: aca7d...0b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

500kr fra singel venn er absolutt mer enn nok! :)

Anonymkode: 19884...011

AnonymBruker
Skrevet

Spør litt på hvilket nivå de legger bryllupet på også. Om det virker som brudeparet investerer mye i gjestene ville jeg gitt mer.

Vi er bedt til bryllupsfest (ikke middag) og gir 3000 som par. Det er kanskje litt mye mtp. at vi bare er «kaffegjester»

Ville nok gitt 1000 kr som singel. 

Anonymkode: dd73e...03f

AnonymBruker
Skrevet

500kr som singel bekjent er absolutt mer enn nok, ikke føl du må gi noe mer! 

I min vennegjeng har venninner gitt gave på mellom 250-500 per person. Jeg skal selv gifte meg nå og vi har lagt ut flest gaveønsker i den prisklassen 

Anonymkode: 19884...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...