Gå til innhold

Pass / ID kort til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på ferie i august med samboer og hans 2 barn. Han har sagt maange ganger at barnas pass er gyldige når jeg har bedt han sjekke.  Men nå viser det seg selvfølgelig at passet til sønnen hans er utløpt. Vi fikk en time i midten av juli og skal reise i starten av august, hva er sjansen for å rekke å få pass / id kort? Vi skal til Spania. Kan vi få nødpass iom at vi har fått time og det står at nødpass kan innvilges dersom man ikke har fått pass 10 dager etter bestilling?

Anonymkode: 225ca...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Id-kort kan dere kaaanskje få, men leveringstiden øker der også. Pass får dere ikke i tide. Nødpass skal de vel stramme inn på og det vil nok bli økende pågang etter det i ferien, så jeg hadde ikke gamblet på å få det.

Vi har time til id kort for våre barn 8. juli.(3 mnd ventetid for time) Men dropper sydenturen som vi hadde tenkt i begynnelsen av august for vi tar ikke sjansen på at vi får kortene i tide. Surt at det ikke ble sydentur når vi ikke har vært på ti år og har utsatt den nå i 2 år pga pandemien, men kun vår feil at vi drøyde med å bestille time for pass. Så da får vi finne på noe annet i år også.

Anonymkode: 207fa...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å sjekke sidene hver dag. I Drammen legges det ut timer tirsdag og torsdag klokken 9 på morgenen. Sjekke hver dag da andre politistasjoner har andre timer. Hvis frem billetten deres så For dere prioritet. 

Anonymkode: 30da9...e21

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var 50 dagers ventetid da vi var på politistasjonen den 14 mai. Vi kjørte også til et annet politidistrikt enn vårt nærmeste for å få denne timen. Politiet sa også at ventetiden heller ville øke, enn å gå ned. 

Anonymkode: 38358...5be

AnonymBruker
Skrevet

ID-kort. Sjekk daglig om det er ledige timer, for det finnes de som avbestiller og. Mannen min fikk time dagen etterpå med å gjøre det.

Anonymkode: 9f77e...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da har dere vel lært at en bør sjekke gyldigheten av pass før en bestiller utenlandstur for tiden.

Anonymkode: 53208...420

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har dere vel lært at en bør sjekke gyldigheten av pass før en bestiller utenlandstur for tiden.

Anonymkode: 53208...420

Tror ikke at sånne folk egentlig "lærer" noe som helst fra sånne problemer. 

Dukker nok opp lignende tråder til neste ferie også...       

Anonymkode: bae4a...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke vi har vist passet ved reiser til Spania, så dersom det ikke kommer i tide tror jeg likevel jeg hadde tatt skansen på å prøve (dersom ferien uansett ikke kan avbestilles).

Anonymkode: fa34d...ad9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke vi har vist passet ved reiser til Spania, så dersom det ikke kommer i tide tror jeg likevel jeg hadde tatt skansen på å prøve (dersom ferien uansett ikke kan avbestilles).

Man må jo vise gyldig ID ved ombordstigning i flyet…

Anonymkode: ace0a...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får dere bestille id-kortet, det tar ikke så lang tid.

Anonymkode: 2879e...673

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tidenes dummeste råd

Anonymkode: 7c6e3...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn å sjekk jevnlig. Plutselig er der en ledig time. Vi hadde opprinnelig time nå i slutten av mai, 4 timer unna. Var inne å sjekket ofte, plutselig lå der en ledig time i kommunen vi bor i. Vi ble anbefalt å ta id-kort med reiserett, ble forespeilet minst 4 uker ventetid. Det kom forøvrig etter 1 uke. 

Anonymkode: 01696...c93

AnonymBruker
Skrevet

Trenger man pass eller id-kort til voksne og barn hvis man reiser til Danmark (ikke flyreise)?

Anonymkode: aa373...3c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger man pass eller id-kort til voksne og barn hvis man reiser til Danmark (ikke flyreise)?

Anonymkode: aa373...3c5

Det er passfrihet i Norden, men de voksne som reiser bør kunne legitimere seg med gyldig id, f eks førerkort

Anonymkode: 207fa...342

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 11.26):

Skal på ferie i august med samboer og hans 2 barn. Han har sagt maange ganger at barnas pass er gyldige når jeg har bedt han sjekke.  Men nå viser det seg selvfølgelig at passet til sønnen hans er utløpt. Vi fikk en time i midten av juli og skal reise i starten av august, hva er sjansen for å rekke å få pass / id kort? Vi skal til Spania. Kan vi få nødpass iom at vi har fått time og det står at nødpass kan innvilges dersom man ikke har fått pass 10 dager etter bestilling?

Anonymkode: 225ca...1cd

Vi reiser 18. juni og hadde time forrige uke onsdag. Siden vi kunne dokumentere billettene, ble ID-kortet prioritert. Fikk sms i dag om at det er på vei i posten. 

Anonymkode: 131c3...6db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi reiser 18. juni og hadde time forrige uke onsdag. Siden vi kunne dokumentere billettene, ble ID-kortet prioritert. Fikk sms i dag om at det er på vei i posten. 

Lillestrøm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...