AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Jeg fikk jobbtilbud for nøyaktig to uker siden som regnskapsfører, og det var den jobben jeg ville ha. Fleksitid, betalt matpause, god lønn, og svært relevant til utdanningen min. Har to eksamener innen regnskap som jeg sliter med og ikke har bestått, så jeg tror denne jobben er det riktige for meg. Derimot fikk jeg mail på mandag om en annen stilling jeg søkte på om at de vil ha meg inn til intervju. Denne stillingen er ikke så relevant til det jeg har studert, og jeg har allerede takket ja til jobben som regnskapsfører (les: sendte svar dagen etterpå). Men hvordan i alle dager skal jeg formulere meg? Har startet litt sånn: "Jeg takker for interessen, men må dessverre trekke søknaden. Jeg har fått et jobbtilbud som er svært relevant for utdanningen min og takket ja til denne". Er dette innafor å skrive? Skal jeg skrive mer? KJenner jeg ikke er dreven på jobbsøking... Fikk jobb som 14 åring og har jobbet på samme sted siden (9 år). Anonymkode: aeadc...063
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Takk for tilbud til intervju, men jeg må dessverre avslå og trekke søknaden. Jeg har takket ja til et annet jobbtilbud i mellomtiden". Anonymkode: aeadc...063 Anonymkode: 3469e...c14
Daria Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Du trenger ikke si annet enn at du trekker søknaden og ikke er interessert i å stille til intervju. Det er alt den andre parten trenger og er interessert i å vite. 8
spinner Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Hvis du ikke består eksamener innen regnskap kan det jo hende det hadde vært fornuftig å gå på intervjuet! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 TS, jeg synes du formulerer deg fint i forslaget ditt. Jeg jobbet mye med rekruttering tidligere og opplevde noen få ganger at kandidater verken aksepterte eller avslo innkallingen til intervju. Slik sett var det jo greit at de ikke kom til vurdering, for vanlig høflighet og forretningsskikk bør være et minimum i arbeidslivet. Anonymkode: 2c42c...a97 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 spinner skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke består eksamener innen regnskap kan det jo hende det hadde vært fornuftig å gå på intervjuet! Har allerede fått jobben som regnskapsfører, og skal signere kontrakt ila neste uke Anonymkode: aeadc...063
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Daria skrev (6 minutter siden): Du trenger ikke si annet enn at du trekker søknaden og ikke er interessert i å stille til intervju. Det er alt den andre parten trenger og er interessert i å vite. Ikke enig i denne. Jeg ville vært interessert i å vite om kandidaten har akseptert annet jobbtilbud eller om kandidaten bare ved nærmere ettertanke valgte vekk oss som arbeidsgiver og ville gå videre i sin søkeprosess. Anonymkode: 2c42c...a97 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Ville ha skrevet. Hei tusen takk for tilbud om intervju. Jeg må desverre takke nei takk da jeg akkurat har takket ja til en en annen stilling. Setter stor pris på tilbudet mvh..... Anonymkode: 549e8...fb5 2
Gjest Hippokrates Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 Hvorfor overtenker du hvordan du skal svare på mailen? Joda, send det du skriver i HI. Ett ord eller en formulering fra eller til gjør ingen utslag for deg uansett. Det viktigste er jo at du gir dem beskjed om at du ikke kommer på intervju. Lykke til i ny jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå