Gå til innhold

Hjelp! Økonomi er min dårlige side - lommepenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 22 år gammel og skal til Hellas med en venninnegjeng nå i juni. Vi skal være der 1 uke, men regner med å dra ut ca hver kveld. Vi har heller ikke all inklusive så vi skal handle inn til frokost og lage det i leiligheten, men spise middag og slike ting ute. Vet noen sånn cirka hvor mye lommepenger jeg bør beregne? Er 5000 kr lite? Har ikke vært utenlands på en stund, så jeg har helt glemt hvordan prisene er der nede, og vil ikke ende opp blakk😅

Anonymkode: 03f83...6a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du bruker kort? Så du kan bare overføre om du trenger mer?

Personlig er 5000kr for en uke alt for lite, ville i hvert fall hatt 10 000kr, og heller hatt litt igjen om du er sparsommelig. 

Anonymkode: ead0c...d86

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt at du må ha minimum 1 000 pr dag. Hvis du drikker alkohol må du ha mer. Det går alltid ekstra penger til leie av solseng, mat, drikke, taxi, aktiviteter etc.  Er enig med #1 her at 10 000 bør du regne med at du trenger hvis du skal ha det noenlunde komfortabelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke pengene dine i banken? Da har du jo med alt du har dersom du har bankkort. Ser ikke problemet.

Anonymkode: d31ec...b59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp i Hellas, brukte rundt 5000kr på ei uke. Jeg drikker ikke alkohol da(men brus og øl ligger jo på samme pris). Da kjøpte jeg både frokost, lunsj og middag ute(mat er billig, typ 7-10 euro for en gyros feks, 10-12 for en pizza/pastarett/mousakka osv). Frokost kjøpte jeg på bakeriet til 3-4 euro, eller en smoothie til samme pris. Solseng kostet 5 euro på «vanlig» strand, 10 euro på beach club(dette var nå i mai, litt dyrere i høysesongen).

Så kommer jo an på om du vil sløse og slå deg helt løs, eller om du vil ta «fornuftige» valg. Det kan gjøres billige valg om du går inn for det.

Anonymkode: f10c9...489

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettet innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må regne med ca 1000kr per dag. Og ca 2000kr ekstra til for eksempel drosje, etc

Anonymkode: 14a2f...64f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...