AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Inspirert av trådene til den nye barnehagelæreren og svarene der, så lurer jeg på hva du faktisk får høre om ved henting. Vi får sjeldent tilbakemelding i det hele tatt, da de som oftest er ute ved henting og barnet kommer løpende til porten når hun ser bilen. Jeg på da oppsøke en voksen for å eventuelt få en tilbakemelding om dagen. Det er også gjerne maks 1 fra avdelingen hennes igjen pr da, ellers voksne fra andre avdelinger som åpenbart ikke har så mye å fortelle meg. Dette er rundt kl 14:45-15:30. Jeg syns det er fryktelig kjedelig, aner ikke hva som skjer løpet av dagen hennes, hun er 3 år. Anonymkode: 6a42b...042
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Varierer veldig etter hvor kaotisk og travelt det er. Noen dager får vi knapt blikkontakt og får dem til å registrere at ungene er hentet. Andre ganger kan vi få høre litt om hva de har gjort på. På småbarn fikk vi høre mer om hva som foregikk, men der var det jo adskillig færre barn, og mye roligere tempo. På storbarn er det som regel fullt kaos, og om de er ute når vi henter er det til tider vanskelig å finne både unge og voksne.. Det er lettere å få prate om morgenen, siden vi leverer når de åpner, og det da er stille og rolig. Da kan vi heller spørre hva de gjorde på i går. Anonymkode: 4c4f7...c6a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Jeg snakker med en voksen ved henting hver dag for å høre hva de har gjort og om det har skjedd noe spesielt. Spør også alltid om det har blitt bæsja eller gjort forsøk på å bæsje da litjper sliter med magen og går på laktulose for å forsøke å snu trenden. Opplever at jeg alltid blir møtt med et smil og tid til å veksle noen ord, og har de hatt prosjekt eller vært på tur står det ofte også mer informasjon på tavla i gangen. Appen brukes kun til vitkige beskjeder - ikke til hverdagsoppdatering. Glad for det, for de slipper de ansatte å bruke tida si på det. Det overlates til bestyrer og selvsagt pedleder dersom det er noe spesielt de ønsker at vi skal ha med el. Anonymkode: e11c1...495
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Her kommer som regel barnet løpende når jeg kommer å henter. Både inne og ute. Er vi ute så finner jeg en ansatt på avdelingen hennes. Er vi inne så kommer det en ansatt ut i garderoben sammen med henne. Spør da om det har gått bra,om hun har vært på do osv. Ting som kun omhandler mitt barn. Vi har MyKid appen så det står det mer generelt om hva de har gjort på og spist til de forskjellige måltidene. Anonymkode: aef79...737
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Datteren min går i 1. klasse nå, men jeg fikk som regel høre litt om hva de hadde gjort, spesielt om det var ting som mitt barn syntes var ekstra stas, og om hun hadde klart noe nytt eller vært ekstra grei mot noen f.eks. Fikk også beskjed om hun hadde slått seg o.l. Og da hun sov på dagtid fikk jeg beskjed hvis hun hadde sovet ekstra lite eller mye. Og hvis hun ikke hadde spist noe særlig, noe som var ganske nyttig å vite, ettersom det nesten uten unntak var et tegn på at hun holdt på å bli syk. (Alt dette skjedde gjerne ikke samme dag, så det ble ikke så mye som det kan høres ut som. ) Noen ganger var det bare tid til å fortelle det aller viktigste, full forståelse for det selvsagt. Men jeg kan ikke huske at det skjedde at ingen hadde tid til å snakke med meg i det hele tatt. Anonymkode: fdb6d...974
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå