AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Og da ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre? Leiligheten var veldig fin og det var ikke så mange på visningen. Er en til visning i dag, men vet ikke om jeg tør å dra på den. Hadde det ikke vært for røykingen så hadde jeg absolutt lagt inn bud. Men med den fæle stanken og lukten, så vet jeg ikke om jeg skal. Får vel heller ikke noe ærlig svar fra megler heller. Nå er jeg nesten der at jeg vurderer å kjøpe leiligheten som IKKE har balkong. Tenkte faktisk ikke overhodet på dette med røyk, men nå ble jeg veldig usikker. Jeg takler ikke den ekle stanken i det hele tatt!!! Har en 1-roms uten balkong idag, så har liksom ikke tenkt over denne problemstillingen. Hva mener du jeg burde gjøre? Blir du plaget av naboens røyking? Blir man vant til det? Anonymkode: e9ae2...2aa
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Nei, man blir ikke vant til naboens røyking. Det er heller en god grunn til å flytte! Anonymkode: c5736...2be 29 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Du merket røyklukten under visningen? Da hadde jeg droppet det. Hvis du bare så at de røykte, men ikke merket noe, hadde jeg spurt naboen på andre siden om det faktisk var et problem. Anonymkode: ce260...150 17 2 2
Frk Midnattsol Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Jeg har en nabo som til tider står å røyker på sin balkongen veggivegg med min, og jeg kjenner det godt! Heldigvis har jeg en innglasse veranda, så jeg har mulighet til å stenge igjen, men jeg kan ikke tørke klær på verandaen hvis jeg ikke selv er hjemme å kan ta de inn når han er ute å røyker. Heldigvis står han ikke der SÅ mye, så det er levelig med, men akk så irriterende. Det eneste er at jeg vet at det er noen borettslag som nedfeller i vedtektene at røyking på veranda må foretas når alle vinduene er igjenlukket, så ikke naboen skal sjeneres, men det er et omstridt vedtak.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Nei. Ikke forhast deg. Hvis røyklukt plager deg og naboene stadig sitter på balkongen og røyker, vil det sive inn til deg og du kommer til å bli plaget av det. Det er jeg helt sikker på. Det kommer andre, fine leiligheter!😊 Anonymkode: 0c170...073 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Jeg bodde i en leilighet over dem som RØYKTE HELE TIDEN, det gjorde at jeg ikke kunne åpne vinduene. Ei klaffventilene heller. Det var stadig dårlig luft i leiligheten, jeg foretrakk det foran røyklukt så det sier jo sitt. Derfor anbefaler jeg deg å tenke nøye gjennom før du legger inn bud. Evt undersøke nærmere Anonymkode: 7f7fd...9ef 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Hadde ikke kjøpt. Bodde tidligere i en leilighet der taket på soverommet ble gult pga. naboens røyking 🤢 Anonymkode: 2e05d...f8c 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Du var «heldig» å være der mens de røykte. Dette kan du aldri helgardere deg mot. Du får ikke sjekket på en visning om alle naboer er røykfrie. Dessuten flytter naboer og nye kommer inn - dette kan du ikke heller kontrollere Anonymkode: 2e9e1...2b8 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Kanskje det er pga røykelukta de selger leiligheten 😉 Anonymkode: 321ea...51e 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde ikke kjøpt. Bodde tidligere i en leilighet der taket på soverommet ble gult pga. naboens røyking 🤢 Anonymkode: 2e05d...f8c Altså, det tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: 25891...7ca 15
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 IKKE gjør det om du ikke kan leve med det. Jeg leide en leilighet en gang hvor naboen var ute på balkongen og røyka 20 ganger hver dag, PLUSS alle vennene hennes i helgene. Lukta kom inn til meg selv med alle dører og vinduer igjen, pga ventilasjonsanlegget og de små åpne kanalene i vinduene. Jeg kunne komme hjem og det luktet røyk i hele stua mi når vinden blåste rett vei. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 8efa4...9fa 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, det tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: 25891...7ca Det er ingen problem å få til, min venninnes foreldre røkte inne hele 70 80 og 90 tallet, enkelte steder kunne man skrape det av veggene i kjelleren. Anonymkode: 8efa4...9fa 1
Mt3 Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen problem å få til, min venninnes foreldre røkte inne hele 70 80 og 90 tallet, enkelte steder kunne man skrape det av veggene i kjelleren. Anonymkode: 8efa4...9fa Det blir litt annerledes når en sitter inne å røyker, kontra det at det skal bli gult i taket pga røyklukt som siver inn. Har overtatt hus der veggene hadde klare hvitere firkanta område der bilder hadde hengt på veggen, men da hadde de faktisk røkt inne. 9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 Mt3 skrev (5 minutter siden): Det blir litt annerledes når en sitter inne å røyker, kontra det at det skal bli gult i taket pga røyklukt som siver inn. Har overtatt hus der veggene hadde klare hvitere firkanta område der bilder hadde hengt på veggen, men da hadde de faktisk røkt inne. Ah, min feil, ser det står at det var pga naboen røkte.. vel hvem vet, om det siva rett inn eller noe. Anonymkode: 8efa4...9fa
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Hjelper ikke om leiligheten er fin, hvis du ikke kan lufte fordi naboen røyker. Har selv en røykende nabo, og fordi om denne sitter ganske langt unna min balkong, så merkes det hvis vinden blåser i "feil" retning. Da må jeg lukke igjen vinduer og altandører og vente til naboen er ferdig og luften har tynnet ut lukten før jeg kan gå ut igjen. Og min nabo røyker kanskje 2 - 3 ganger for dagen. Hvis denne naboen du snakker om røyker konstant, så blir det skikkelig ille! Anonymkode: 97079...874 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 Høres ikke ut som om leilighet er noe for deg. Du kan aldri gardere deg mot at naboen røyker. Anonymkode: dc91b...656 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Hysterisk av ts. Hva med svevestøv og eksos? Du vil aldri vite hvem neste nabo er selv om ingen røyker der nå. Vet det finnes noen røykfrie bo-enheter, men de er dyre og i mindretall. Når jeg var ung røyka folk på venterommet til legen, legen røyka pipa, det ble røkt på fly, på busser, utesteder, overalt. Nei, røyker ikke selv, men for å sette det litt i perspektiv. Anonymkode: a2abe...b2c 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Når jeg var ung røyka folk på venterommet til legen, legen røyka pipa, det ble røkt på fly, på busser, utesteder, overalt. Og det er en grunn til at dette nå er forbudt. Det var enormt plagsomt og skadelig. At TS tar forholdsregler er bare smart. Selv om en aldri vet hva som kan skje i fremtiden trenger en ikke oppsøke dritten hvis en kan unngå det. Anonymkode: ce260...150 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 En sak er at man «aldri» kan garantere seg mot hvilke naboer man får men det å flytte in der du vet at de røyker.. det hadde jeg aldri gjort! Naboen under meg røyker mye ute på balkongen før og det luktet noe jævlig inn til meg. Røyken går oppover eller sidelengs hvis det er vind. Nå har jeg fått en ektefelle som røyker et par ganger ute men det lukter ikke inn til oss hvis døren er stengt, men det lukter sikkert opp til naboen (som plager oss i sin tur med festing og musikk til tidlig morgen). Anonymkode: 4be2e...317 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 Jeg ville ikke tatt sjansen. Som skrevet over, kan det jo faktisk tenkes at det er pga røykelukta boligen selges. Anonymkode: a72a3...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå