AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Jeg husker at vi dro nesten hver sommer til ulike typer "kristenleir" som vi kalte det, der vi fikk være med på mange morsomme aktiviteter mot at vi ble med på gudtjeneste, bønner og undervisning i kristendom. Var det noen andre som var med på sånne ting i barndommen? Eksisterer dette fenomenet enda? Anonymkode: 0a3a8...986 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 KFUK-KFUM har arrangert TT (tenåringstreff) i mange år. Det er som en stor festival for alle mellom 14-18år. De siste årene har de byttet navn på festivalen men tror konseptet er det samme. Vil tro de andre kristne organisasjonene også har sommerleir uten at jeg har noe kjennskap til disse. Vet du i hvilken sammenheng du dro dit? Anonymkode: e190b...d60
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Dro på masse leir. Det er ikke minnene om gudstjenester som sitter igjen, men alt det kjekke vi fant på Anonymkode: 5330d...48f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Jeg var på Havglimt utenfor Kristiansand. Kjempegøy. Anonymkode: e0c58...559
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Michaelhe skrev (1 minutt siden): Rene orgier, var de ikke? Nei Anonymkode: e0c58...559 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Jeg var på kristen sommerleir en sommer, tror jeg var 12-13. Jeg digget det. Likte sangene, aktivitetene og bli kjent med nye folk. Det kristne tenkte jeg ikke så mye på. Husker fortsatt to av sangene godt, selv om dette nærmer seg 30 år siden. "Jesus og jeg, Jesus og jeg, vi er de beste venner. Han blir ikke sur og sinna på meg, samme hva som hender. Og hvis jeg er dum og gjør noe galt, så er han der fortsatt og tilgir alt. Aah-aah-aah-aah" "Bibelen er en gammel bok, leser du den, så blir du klok. Mennesker trenger mer enn mat, mer enn brød og melk og salat. Bibelen er mat for meg, bibelen er mat for deg, gud vil ha oss hjem til seg. Bibelen kan vise vei." Hehe🤣😆 Jeg prøvde å være kristen en periode i tenårene, men fikk det ikke til. Trodde ikke på Gud, blant annet 😇 Anonymkode: 667a9...d18 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 Vi var 50-60 barn i flere aldre, lekte fra morgen til kveld, fant på moro, tull og rampestreker. Løp til kiosken når den var åpen den ene timen, hadde konkurranser med lakrissnøret, hvem som sparket fotballen lengst bort og kunne holde pusten lengst unna vann. Rampestreker med hverandre, klingfilm på toaletter, tannkrem under dørhåndtak osv. Snek oss ut på natten og danset i skogen. Jeg var på sommerleir hvert år fra 4-9 klasse, og etterhvert fikk man være med å lede. Det beste var jo at ingen av oss hadde mobil på den tiden, og det var ingenting som kunne distrahere oss. Vi skrev i hverandres vennebøker og sendte brev når vi kom hjem. Dagens barn kommer aldri til å oppleve dette. Anonymkode: 5330d...48f 4 2
Millimani Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Jeg var ikke på så mange sommerleirer i den regien, men opptil flere helger resten av året i regi av indremisjonen i regionen jeg bodde i. Mange gode minner om alt fra bibeltimer, kiosk, festkveld med underholdning som leker, sketsjer og annet moro, uteliv med akebrett om vinteren, og bedre turmuligheter samt natursti om sommeren. Det leirstedet lå (dessverre) slik til at det ikke fantes bademuligheter i umiddelbar nærhet. Pinnebrød, pølser i brød, kakao eller saft. Fantastisk. Få dele rom med to, tre eller fire andre. Treffe folk jeg kjente fra tidligere leirer, men som bodde for langt unna til at jeg kunne besøke dem ellers. Kjenne nærheten og fellesskapet med alle. Hvordan kjemien stemte godt med noen, og ikke fullt så godt med andre Tipper vi var rundt 50 barn til sammen. Jeg har vært på to lengre sommerleirer, den ene i regi av noe kristent. Husker ikke hvilken organisasjon. Men dette var også typisk leirliv. Bibeltime, uteliv, bading, båt, skogsturer, natursti, gruppe-oppgaver og framføringer. Det eksisterer enda 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker at vi dro nesten hver sommer til ulike typer "kristenleir" som vi kalte det, der vi fikk være med på mange morsomme aktiviteter mot at vi ble med på gudtjeneste, bønner og undervisning i kristendom. Var det noen andre som var med på sånne ting i barndommen? Eksisterer dette fenomenet enda? Anonymkode: 0a3a8...986 Det eksisterer. Personlig har både jeg og barna mine fantastiske fine minner fra Strand leirsted utenfor Sandefjord. Detvar tider. Anonymkode: a6a72...10b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Ja jeg og venninna mi var med der et år. Helt greit for min del- jeg syntes det var morsomt! Men det var ei jente der som hadde mareritt om Satan (foreldra hennes var misjonærer) og da ble den ikke-religiøse moren til venninna mi VELDIG skeptisk! 😅 Men alle sånne offentlig kristene ting jeg har vært med på har egentlig vært veldig uskyldige. Har ikke akkurat lært noe ekstremt eller fordomsfull eller provoserende. Anonymkode: ed3eb...77c 1
Heip Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 De eksisterer enda, men nå tør dessverre ikke foreldre å sende barna på noe som er kristent så er vel bare barna til kristne som kommer, men er gøy for alle. Var akkurat med barna på en leir og det var akkurat som på 90 tallet. Lek, konkurranser, bading, bli kjent, show hvor alle som ville kunne opptre, kiosk osv osv. Fantastisk gøy 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 Jaaa! Var på leir på Mesnali noen år på starten av 2000-tallet. Jeg er ikke kristen, men det var veldig gøy likevel Anonymkode: 826f0...3fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 Husker jeg var på kristenleir i Drangedal. Anonymkode: 83ab3...515 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 Jeg var ikke på leir i sommerferien, men husker konfirmasjonsleiren som en av de beste minnene fra ungdomsskolen. Vi bodde på firemannsrom, skravlet til vi sovnet, pusset tennene sammen på badet mens vi snakket om gutter og andre tenåringsting. Bading ute i sjøen med alle vennene, filmkveld i gymsalen, den vakreste lysløypen jeg noensinne har sett. Ikke spesielt kristent preget annet enn at vi sang før maten og hadde noen samlinger. Alt handlet om det sosiale, å ha det gøy sammen 🤩 Anonymkode: 412a5...b32 1
Majer Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 Jeg har aldri vært på noe kristent- ble ikke døpt engang, men dette høres utrolig trivelig ut. Er misunnelig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 Michaelhe skrev (På 25.5.2022 den 9.12): Rene orgier, var de ikke? Det er snakk om 11-12-13-åringer. Anonymkode: 2be05...128
sofie777 Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 Var på barneleir, tenleir og ungdomsleir og synes det var kjempegøy, sommerens høydepunkt. Det var som skrevet over: leker, natursti, bading, fotball, masse tull og fjas og selvfølgelig andakt om kvelden, utenom den ene som var kosekveld der alle gruppene skulle fremføre artige ting. Når alt "offisielt" var slutt for dagen, gikk vi ut for å leke Enogtyve (det var sang nr. 1, sang nr. 2 var Tyven, tyven og da skjønner dere hva det handler om). Det ble noen forelskelser i krokene her og der og noen ble sammen. Ikke jeg, dessverre 😭 (Men det er kjekt å se på bilder fra den tiden ) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå