Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en baby på snart 4 mnd, som de siste ukene har vært spinnvill om natten. 
armer, bein og hodet går i alle retninger. HELE tiden, han klager og stønner i søvne: Min natt går med til å holde han i «sjakk». Så jeg snur på han, holder på han, ammer osv. eneste som virkelig fungerer er puppen, så den er ute minst 10 ganger ila natten.

Han tar seg voldsomt til ansiktet i søvne og knikker på. Dersom jeg ikke avleder med pupp eller snu på han - våkner han helt. 
Nå har dette vart i 3 uker, og jeg begynner å bli godt frynsete i kantene. Blir minimalt med søvn 🥵🥵 Virker som han også er preget, for humøret er veldig grinete på dagtid.

Noen med tips og råd? Både hva det er; men om man kan gjøre noe med det?😫

Anonymkode: cb24f...62c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1584335-hjelp-baby-er-urolig-hele-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan være utviklingssprang, 4 months sleep regression, tenner på gang....

Vanskelig å si hva det kan være. Det første året vil man oppleve perioder med dårlig søvn flere ganger, noen ganger ser man at det har en grunn, andre ganger ikke. Og det er ikke alltid det er så lett å gjøre noe med det, det må liksom bare gå sin gang. Men det er jo gjerne lettere å akseptere det når man vet grunnen til det.

Anonymkode: 49877...5db

• Liker 1
AnonymBruker

Gratulerer, du har nå entret mammarollens kjipeste greie; sleep regression. Det finnes ingen annen kur enn å bite tenna sammen, hate livet og teste alle triks i boka for å forsøke å makse den lille søvnen dere kan få. Husk å ta på egen oksygenmaske og få noen til å trille tur eller ta babyen noen timer på dag eller natt sånn at du også kan få puste og sove. Det går over!! 🙌❤️

Anonymkode: 1b5e5...1b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker

TS

Tusen takk for svar! Kan ikke huske at førstemann var sånn - men mann glemmer jo fort 🙈 Heldigvis! 
Da er det bare å stålsette seg videre! 
håper ikke han blir en sånn puppebaby hele natten. Føler meg lenket allerede (må legge meg med baby hver kveld 😰😂)

• Hjerte 1
AnonymBruker

Mi jente på 10 uker har vært sånn helt siden fødsel… så min er hvertfall ikke «sleep regression»😅 med mindre de kan ha det hele tiden da 😂 Det går i kaving med hender og bein, hodet slenges fra side til side, og masse stønning. Dette «anfallet» varer i alt fra fem sekunder til fem minutter, så roer hun seg, lager en koselyd og sover rolig i fem sekunder til fem minutter før det er på an igjen. Og slik går det gjennom hele natten. Noen netter holder det på å klikke for meg, så da må samboer vekkes i gryotta slik at han kan ta henne noen timer. Han er så heldig å klare å sove gjennom makkingen.. 😅Første del av natten prøver jeg å sove/holde ut så lenge som mulig før jeg tar henne opp for å amme. Amming er det eneste som roer henne, men med en gang jeg legger henne ned igjen i sengen starter hun på nytt. Det er derfor lite vits å vekke samboer bare for å se på meg amme. Men jeg tror ikke hun er sulten alle gangene jeg ammer på natten (noen ganger hver time), da hun ofte bare sover og suger litt innimellom. Men å samsove så nærme at hun kan amme helle natten tør jeg ikke 😰 og ved samsoving sover jeg uansett like dårlig da jeg er redd og i tillegg ikke kan bevege på meg og skifte stilling.. 

Mener ikke kuppe tråden din, men om noen har noen tips ville jeg også satt pris på det 😰

Anonymkode: 0a202...2c9

Annonse

AnonymBruker

«Godt å høre» at jeg ikke er alene 🙈

Og at det ikke bare er jeg som holder på å gå loco! 

Det er ufattelig slitsomt.

Han har liksom hatt det av og på helt siden fødsel, men de siste ukene har det tatt helt av. Ikke en eneste rolig time. Føler jeg har en anakonda i sengen. 

Kan det være noe lignende som skjer her, en ellers alltid rolig sovebaby har begynt å tøyse og armfekte seg selv våken, og ligger og hviiiiiiner av glede mens hun kaster seg fra side til side .. eller kan det være noe utviklingstrinn på gang? Dette begynner 5:30 avogtil og pågår en halvtime-time. Sovner jo igjen akkurat rett før storebror våkner og kommer brasende inn og vekker oss begge 😬😅 skal ikke klage for mye siden det praktisk talt er morgen, men jeg likte da den startet 7:30 jeg!

AnonymBruker

Min (også 4 måneder) har pratet, stønnet og kavet mye i søvne hele tiden, så alle lydene er vi vandt med. Men nå nylig har han begynt å skubbe seg rundt på rumpa. Han tar sats med bena og liksom hopper på stumpen rundt i senga. Han gjør det på dagtid når han blir skikkelig gira, men hva det er som er så vanvittig moro på det mørke soverommet vårt forstår vi ikke. Plutselig ligger han på tvers i senga og er fly forbanna fordi han slo armen i sprinklene eller heiv sutten over kanten ved et uhell..  🙈

Anonymkode: 795c1...58d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mi jente på 10 uker har vært sånn helt siden fødsel… så min er hvertfall ikke «sleep regression»😅 med mindre de kan ha det hele tiden da 😂 Det går i kaving med hender og bein, hodet slenges fra side til side, og masse stønning. Dette «anfallet» varer i alt fra fem sekunder til fem minutter, så roer hun seg, lager en koselyd og sover rolig i fem sekunder til fem minutter før det er på an igjen. Og slik går det gjennom hele natten. Noen netter holder det på å klikke for meg, så da må samboer vekkes i gryotta slik at han kan ta henne noen timer. Han er så heldig å klare å sove gjennom makkingen.. 😅Første del av natten prøver jeg å sove/holde ut så lenge som mulig før jeg tar henne opp for å amme. Amming er det eneste som roer henne, men med en gang jeg legger henne ned igjen i sengen starter hun på nytt. Det er derfor lite vits å vekke samboer bare for å se på meg amme. Men jeg tror ikke hun er sulten alle gangene jeg ammer på natten (noen ganger hver time), da hun ofte bare sover og suger litt innimellom. Men å samsove så nærme at hun kan amme helle natten tør jeg ikke 😰 og ved samsoving sover jeg uansett like dårlig da jeg er redd og i tillegg ikke kan bevege på meg og skifte stilling.. 

Mener ikke kuppe tråden din, men om noen har noen tips ville jeg også satt pris på det 😰

Nærhet var det eneste som fungerte for oss.

Anonymkode: 7cf17...75f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nærhet var det eneste som fungerte for oss.

Anonymkode: 7cf17...75f

Hva mener du med det? Samsoving i form av at babyen ligger hud-mot-hud? Eller samsoving i form av typ 50cm unna? Min ligger i bedsidecrib og i luftlinje blir det ca 30-40cm unna, men allikavel er hun urolig, selv om jeg også legger hånden min på henne eller ned i criben. Og jeg har ikke turt å ha henne helt inntil meg på natten, da jeg er redd for å enten rulle over henne eller at hun skal rulle helt inntil og få munn og nese inn i puppene eller magen min 😰

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med det? Samsoving i form av at babyen ligger hud-mot-hud? Eller samsoving i form av typ 50cm unna? Min ligger i bedsidecrib og i luftlinje blir det ca 30-40cm unna, men allikavel er hun urolig, selv om jeg også legger hånden min på henne eller ned i criben. Og jeg har ikke turt å ha henne helt inntil meg på natten, da jeg er redd for å enten rulle over henne eller at hun skal rulle helt inntil og få munn og nese inn i puppene eller magen min 😰

Nå var det ikke meg du siterte. Men jeg samsover ved å ha baby helt inntil meg men baby har egen dyne og min dyne ligger også mellom oss. Men babyen har full tilgang på brystet. Jeg kan snu meg, skifte stillinger osv og det er ikke sjanse for at jeg ruller over eller baby ruller over slik dynene være ligger 😊 jeg har aldri vært nervøs for det. 

Anonymkode: d63fc...c39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...