AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Hjelp! Føler vi har prøvd alt. 3-åringen har i lang tid våknet mellom klokka 04-05 og vi får ikke han til å sovne igjen. Vi har forsøkt: Natt/dag-klokke Mørkt soverom, kaldt, varmt soverom Null skjermtid Mye mat før natta vs normalt med mat Sove i seng inne på rommet Ta han i vår seng Nattdrakt, ikke nattdrakt Ulike leggetider, lur/ikke lur Dette har vært utprøvd i over 6 mnd. Tar vi han i vår seng blir det enten tull eller raserianfall som varer i en time. Vi er konsenvente på dag/nattklokka som han forstår. Han er IKKE uthvilt. De få dagene han har sovet til klokka 06 er han et helt annet barn, rolig og glad. Det er han ikke når han våkner tidligere. Hva skal vi gjøre? Be om hjelp? Jeg føler vi har prøvd alt. Det siste som gjenstår er å gå over til juniorseng. Han klatrer ut av sprinkelsenga. Vi frykter at han vil våkne enda tidligere om vi bytter seng. Håper noen kan hjelpe. Jeg greier å stå opp tidlig, men jeg greier ikke å ha et barn som er illsint og overtrøtt hver dag, kjennes ut som jeg går på en smell snart. Jeg og far deler 50/50 på denne "byrden". Vi har ingen familie som kan hjelpe oss. Anonymkode: d572a...30c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Han ligger fortsatt i sprinkel? Jeg hadde byttet over til junior Anonymkode: f752a...33a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Sprinkel ja. Må legge til at han er lett å legge, våkner sjelden om natta og bruker ikke smokk. Anonymkode: d572a...30c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Juniorseng, i tillegg til å kutte lur for godt siden du skriver lur/ikke lur. I tillegg til å ha det helt mørkt på rommet hans dvs omså tape igjen med aluminiumsfolie. Anonymkode: ba7b4...7b1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Hadde byttet seng, er jo verdt et forsøk Ellers så er det jo noen som bare starter dagen tidlig. Husker jeg og broren min sto opp og startet dagen rundt klokka 5 hver eneste dag frem til vi var ganske store (etter skolestart). Ingenting mamma prøvde forandret på det 🤷🏻♀️ Anonymkode: 0f40b...74b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Han er vel et A-menneske da Anonymkode: c073e...18f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Mange barn er bare morgenfugler, og sånn er det... Begge mine er sånn. Eldstemann på 4 har vi fått "trent" med dag/nattklokke. Han våkner fremdeles rundt kl 5, men holder seg på rommet sitt og leker relativt stille (med unntak av plutselig høylydt sang....) til dag/nattklokken viser 6. Da får han komme ut av rommet sitt. Dette respekterer han utrolig nok. Så kan kanskje hjelpe å gå over til juniorseng, så kan han kanskje være på rommet sitt og leke før akseptabel stå-opp-tid. Her i huset har vi startet dagen mellom 4-5 i fire år nå, siden nå er det minstemann som våkner så tidlig og han er for liten til å forstå dag/natt klokke. Er bare å stå i det, legge seg tidlig selv om det er møkkakjipt å ikke ha noe kveld. Anonymkode: bc64f...edf
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hjelp! Føler vi har prøvd alt. 3-åringen har i lang tid våknet mellom klokka 04-05 og vi får ikke han til å sovne igjen. Vi har forsøkt: Natt/dag-klokke Mørkt soverom, kaldt, varmt soverom Null skjermtid Mye mat før natta vs normalt med mat Sove i seng inne på rommet Ta han i vår seng Nattdrakt, ikke nattdrakt Ulike leggetider, lur/ikke lur Dette har vært utprøvd i over 6 mnd. Tar vi han i vår seng blir det enten tull eller raserianfall som varer i en time. Vi er konsenvente på dag/nattklokka som han forstår. Han er IKKE uthvilt. De få dagene han har sovet til klokka 06 er han et helt annet barn, rolig og glad. Det er han ikke når han våkner tidligere. Hva skal vi gjøre? Be om hjelp? Jeg føler vi har prøvd alt. Det siste som gjenstår er å gå over til juniorseng. Han klatrer ut av sprinkelsenga. Vi frykter at han vil våkne enda tidligere om vi bytter seng. Håper noen kan hjelpe. Jeg greier å stå opp tidlig, men jeg greier ikke å ha et barn som er illsint og overtrøtt hver dag, kjennes ut som jeg går på en smell snart. Jeg og far deler 50/50 på denne "byrden". Vi har ingen familie som kan hjelpe oss. Anonymkode: d572a...30c Kutt lur. Anonymkode: 10906...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå