Gå til innhold

Noen som har erfaring med Ketaminbehandling for depresjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer dette. Har prøvd to ulike antidepressiva og samtaleterapi. DPS har ikke mer å tilby meg, jeg holder på å gi opp. Jeg er 26 år orker ikke tilbringe mer år av livet innestengt på rommet :( Har behandlingsresistent moderat/alvorlig depresjon.. PTSD og unnvikende pf som hoveddiagnose. Har akkurat nok på sparekontoen til behandlingen, men tror dere det er verdt det? 

Anonymkode: b160f...ff1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vurderer dette. Har prøvd to ulike antidepressiva og samtaleterapi. DPS har ikke mer å tilby meg, jeg holder på å gi opp. Jeg er 26 år orker ikke tilbringe mer år av livet innestengt på rommet :( Har behandlingsresistent moderat/alvorlig depresjon.. PTSD og unnvikende pf som hoveddiagnose. Har akkurat nok på sparekontoen til behandlingen, men tror dere det er verdt det? 

Anonymkode: b160f...ff1

Det kan du få gjennom offentlig sykehus, trenger ikke betale det selv. 

Anonymkode: b3e7f...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan du få gjennom offentlig sykehus, trenger ikke betale det selv. 

Det eneste offentlige tilbudet i Norge er Sykehuset Østfold... Så nei, det er ikke bare å få det offentlig. De fleste som får det, må ta det privat, og da koster det peng. 

Anonymkode: 9140b...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det eneste offentlige tilbudet i Norge er Sykehuset Østfold... Så nei, det er ikke bare å få det offentlig. De fleste som får det, må ta det privat, og da koster det peng. 

Sykehuset Innlandet gjør det også. Så det er bare tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke en lege hvor som helst i landet henvise til Sykehuset i Østfold da?

Anonymkode: 9f819...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykehuset Innlandet gjør det også. Så det er bare tull. 

Da må det være veldig nylig de har fått det tilbudet, for jeg leste en sak dette i bt for bare noen få uker siden, og da var det altså bare ett offentlig tilbud i hele landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan ikke en lege hvor som helst i landet henvise til Sykehuset i Østfold da?

Anonymkode: 9f819...ccb

Muligens, men får man da reise og opphold dekket? Pasientreise..? Man får kanskje det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner to som har gjort det. Ene var i et testprosjekt på Rikshospitalet for en del år siden, og en privat for et par år siden. 

Begge har hatt god effekt, og er veldig fornøyde. Men det er et verktøy, ikke en vidunderpille, så det er fortsatt en jobb som må gjøres i samarbeid med psykolog. Jeg hadde ikke nølt med å gjøre det om jeg var deprimert og ikke hadde effekt av medisiner. 

Hva man får dekket osv aner jeg ikke noe om. 

Anonymkode: 74364...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da må det være veldig nylig de har fått det tilbudet, for jeg leste en sak dette i bt for bare noen få uker siden, og da var det altså bare ett offentlig tilbud i hele landet. 

De har holdt på noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje ikke i BT at du skal orientere deg om dette. 
Jeg kjenner en som prøvde det mot depresjon. Han er bipolar. Hjalp ikke for han.
Uansett, snakk med en som tilbyr behandlingen og som kan gi deg fakta på effekt vs bivirkningsprofil. Disse har oversikt over studier som er publisert på bruken. Når du har det så dårlig som du har det, så burde prisen ikke bety så mye om du potensielt kan få et bedre liv

Anonymkode: fe48e...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på det samme og vurder selv å gjøre det. Skal lese meg mer opp. Men jeg tar det nok privat fordi jeg har penger til det. Men forstår at du som ung søker om å få det dekket. 
Føler med deg hvordan du har det. Jeg selv er midten i førti årene og har levd ett levd liv før det smalt, men unner ingen unge folk å slite med angst og depresjon.  Håper du får hjelp snarest, ts ❤️

Anonymkode: cd705...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper ketamin mot angst og utmattelse også? Jeg sliter med litt generell angst, panikk angst, bekymringer, til tider negativt tankemønster, depressive perioder (ikke manisk depressiv, men har fått diagnosen ADD og sliter med konsentrasjonen, rastløshet, tiltaksløs og nå i senere årene med psykisk og fysisk utmattelse til tross at jeg trener regelmessig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelper ketamin mot angst og utmattelse også? Jeg sliter med litt generell angst, panikk angst, bekymringer, til tider negativt tankemønster, depressive perioder (ikke manisk depressiv, men har fått diagnosen ADD og sliter med konsentrasjonen, rastløshet, tiltaksløs og nå i senere årene med psykisk og fysisk utmattelse til tross at jeg trener regelmessig).

Ketamin kan være et potensielt terapeutisk alternativ for pasienter med behandlingsresistent generalisert angst. Indikasjon foreligger ikke. Bestill time hos forskriver som kan gi deg et overblikk over de resultater der foreligger for den aktuelle lidelse

Anonymkode: fe48e...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...