AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Hei! Jeg har nå datet en fyr en stund. Kjenner at jeg har blitt utrolig glad i ham, forelsket at sommerfuglene flyr rundt og hopper av glede bare jeg får en melding. Han viser mer med handling enn ord, og er en roligere type enn de jeg har datet tidligere. Der jeg ser hvordan har klarer å få tid i en travel hverdag rett før sommeren til å være med meg, småting hvis vi lager mat og gir komplimenter. Men å snakke om følelser har ikke vært like enkelt. Han har smålig hintet at han ikke synes det er lett å snakke om følelser, men er heller ikke et tema jeg har tatt opp enda. Hvordan snakker dere om følelser med partneren, daten, kjæresten, fyren..? Anonymkode: 3d056...409
John McClane Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Nå har jeg alltid hatt lett for å prate og jeg er den som har pushet på for at ting blir sagt og tatt opp i de forhold jeg har hatt. Kommunikasjon er noe av det viktigste vi kan gjøre i et forhold og holde vedlike. Kommer ikke langt uten det så her er det bare å være kravstor og forlange at han må starte i det små med en gang og så utvikle det mer etter hvert. Du må høre at han har det bra, det er ikke nok at han bekrefter at han har det bra, du må høre ham si de ordene nå, i morgen og videre i forholdet. Sånn er det bare, vi sier ikke bare i starten at vi elsker den andre en gang og så skal det holde livet ut. Vi må gjenta, vise og uttale det slik at det styrker forholdet og vedlikeholder. Men det blir din jobbo å få han på gli, fortsette og gli og gli uten stopp! 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Hm, sier hva jeg føler? Anonymkode: 37770...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Hvis du ser for deg situasjonen der du sier hva du føler, hva er du mest redd for i den situasjonen? Er du kanskje mest redd for å bli avvist, for å bli latterliggjort, for ansiktsuttrykket hans, for å bli påført skam, for at han skal bli sint, eller noe annet? Prøv å identifisere hva du er redd for og hvorfor du synes det er vanskelig å si hva du føler. Det er helt normalt at vi synes det er vanskelig. Det kan hjelpe å sette ord på hvorfor vi synes det er vanskelig. Når vi vet hva vi frykter kan vi også lettere forberede oss, og sådan minske frykten. Anonymkode: 1d1fe...260 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du ser for deg situasjonen der du sier hva du føler, hva er du mest redd for i den situasjonen? Er du kanskje mest redd for å bli avvist, for å bli latterliggjort, for ansiktsuttrykket hans, for å bli påført skam, for at han skal bli sint, eller noe annet? Prøv å identifisere hva du er redd for og hvorfor du synes det er vanskelig å si hva du føler. Det er helt normalt at vi synes det er vanskelig. Det kan hjelpe å sette ord på hvorfor vi synes det er vanskelig. Når vi vet hva vi frykter kan vi også lettere forberede oss, og sådan minske frykten. Anonymkode: 1d1fe...260 Tror jeg frykter mest å bli avvist, for tidlig å snakke om følelser, hvordan han vil reagrre, hvordan jeg selv skal ordlegge meg sånn at jeg selv ikke blir klein. Ønsker jo å finne ut hvor dette bærer videre, at det ikke bare er en rosa sky, men finne ut om dette er noe som kan bygges videre på. Men synes det er skummelt. Tidligere har ikke jeg vert den som har måttet tatt steget, men ser at her er det nok jeg som må pushe litt mer på. Det gjør at jeg også kommer litt utav komfotsonen at jeg må prøve meg på det jeg vil ha isteden for å få servert, hvis dere skjønner. Men ja, hva er det verste som kan skje? Egentlig å selv bli klein i øyeblikket, bli avvist og få en avklaring på hva vi er på en måte? Ts Anonymkode: 3d056...409 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå