Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er enslig. Hatt 4 lange forhold bak meg, men liksom aldri funnet en mann å ville stifte familie med. Nå er jeg singel og 39 år. Har ikke tid til å satse på å bli kjent med en som jeg tør å få barn med. Jobber som hjelpepleier og masse å gi. Jeg kan få et lån av familien ifm spermdonor på klinikk i Norge. Så tenker jeg også på adopsjon som enslig. Hva hadde dere gjort om enslig og veldig lysten på en sønn eller datter? Merker at jeg ikke klarer å bestemme meg. 

Anonymkode: 63ff4...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt donor, hvis du har lyst til å bære barnet selv. Vet ikke hvor mye noen av delene koster, men hvis det funker med en gang å skulle bli gravid for deg ville jeg gjort det. Adopsjon er garantert lengre prosess.

• Liker 2
Skrevet

Adopsjon kan nok være vanskelig alene dessverre. Synd det er sånn, mange barn der ute som trenger er godt hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Donor. Har gjort det selv, beste jeg har gjort i livet❤

Anonymkode: 03dc7...2f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. Sorry, men jeg synes et barn har rett til en tilstedeværende far. Det er ekstremt egoistisk ovenfor barnet at det er til bare fordi mor skulle ha det koste hva det koste vil. 

Anonymkode: e719d...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt donor, ikke fordi det er noe galt med adopsjon. Men som enslig så er det vanskelig å få adoptert, og det tar utrolig lang tid. 

Anonymkode: 7ec31...5e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et ektepar som er godkjent for adopsjon og har ventet på selve «utleveringen» i snart 3 år. Dette er altså etter at de har vært gjennom en langt prosess med å bli godkjent osv. Virker veldig belastende, selv om det helt klart er verdt det! Ville nok valgt donasjon❤️

Anonymkode: 29d16...c64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd donor, og satt meg i adopsjonskø. 

Du er 39, og det er ikke sikkert at det går kjempefort å bli gravid. Adopsjonsprosessen er laaaaaang, og hard, og ekstra så når du er alene. 

Anonymkode: 9e5f0...730

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Donor. Har gjort det selv, beste jeg har gjort i livet❤

Anonymkode: 03dc7...2f2

Kan du fortelle litt mer?😊

Anonymkode: 73673...85a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde valgt donor, ikke fordi det er noe galt med adopsjon. Men som enslig så er det vanskelig å få adoptert, og det tar utrolig lang tid. 

Anonymkode: 7ec31...5e2

Det koster vel langt mer også. 

Skrevet (endret)
Klementina skrev (6 timer siden):

Adopsjon kan nok være vanskelig alene dessverre. Synd det er sånn, mange barn der ute som trenger er godt hjem. 

Jeg skulle gjerne sett en kilde på at det er så mange barn der ute som er tilgjengelige for adopsjon for en enslig kvinne. Ikke at du skriver det, men påstanden om at man "heller bør adoptere" blir gjentatt og gjentatt på KG og ellers på internett, uten at jeg syns det er særlig godt begrunnet. 

Jeg vet at Norge mangler fosterhjem (kilde), men jeg finner faktisk bare kilder på at det er langt flere potensielle adoptivforeldre enn det er barn, og at dette er en utfordring for enslige søkere.  

Endret av Kelsier
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei! Jeg er enslig. Hatt 4 lange forhold bak meg, men liksom aldri funnet en mann å ville stifte familie med. Nå er jeg singel og 39 år. Har ikke tid til å satse på å bli kjent med en som jeg tør å få barn med. Jobber som hjelpepleier og masse å gi. Jeg kan få et lån av familien ifm spermdonor på klinikk i Norge. Så tenker jeg også på adopsjon som enslig. Hva hadde dere gjort om enslig og veldig lysten på en sønn eller datter? Merker at jeg ikke klarer å bestemme meg. 

Du er for gammel til å starte med en adopsjonsprosess nå, de tar ofte 2-4 år og da er du ikke foretrukket som enslig og over 40 år. Ville ha gått for donor, ganske enkelt for det er ditt barn. 

Anonymkode: 96d0c...1dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen av delene. Sorry, men jeg synes et barn har rett til en tilstedeværende far. Det er ekstremt egoistisk ovenfor barnet at det er til bare fordi mor skulle ha det koste hva det koste vil. 

Anonymkode: e719d...466

Ville du heller tatt eksen som fortsatt vil ha meg? Sikkert en grei far men mye krangling. Blir ikke harmonisk. Hmmm..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er for gammel til å starte med en adopsjonsprosess nå, de tar ofte 2-4 år og da er du ikke foretrukket som enslig og over 40 år. Ville ha gått for donor, ganske enkelt for det er ditt barn. 

Anonymkode: 96d0c...1dc

Tusen tall for svar 💕💕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen tall for svar 💕💕

Tusen takk skulle det stå 

AnonymBruker
Skrevet
Kelsier skrev (1 time siden):

Jeg skulle gjerne sett en kilde på at det er så mange barn der ute som er tilgjengelige for adopsjon for en enslig kvinne. Ikke at du skriver det, men påstanden om at man "heller bør adoptere" blir gjentatt og gjentatt på KG og ellers på internett, uten at jeg syns det er særlig godt begrunnet. 

Jeg vet at Norge mangler fosterhjem (kilde), men jeg finner faktisk bare kilder på at det er langt flere potensielle adoptivforeldre enn det er barn, og at dette er en utfordring for enslige søkere.  

Tusen takk for svar 💕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du fortelle litt mer?😊

Å tusen takk for svar. Ja ikkesant. Kan jeg spørre om hvilken klinikk du var på?:) du er sikkert en nydelig mor siden du sier det er det beste du har gjort 💕

AnonymBruker
Skrevet
girlie93993 skrev (12 timer siden):

Jeg ville tatt donor, hvis du har lyst til å bære barnet selv. Vet ikke hvor mye noen av delene koster, men hvis det funker med en gang å skulle bli gravid for deg ville jeg gjort det. Adopsjon er garantert lengre prosess.

Tusen takk for svar 💕Kan jeg spørre om du vet om noen som har valgt donor?:) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville prøvd donor, og satt meg i adopsjonskø. 

Du er 39, og det er ikke sikkert at det går kjempefort å bli gravid. Adopsjonsprosessen er laaaaaang, og hard, og ekstra så når du er alene. 

Anonymkode: 9e5f0...730

Tusen takk for svar 💕💕 det hørtes lurt ut:) 

AnonymBruker
Skrevet

Vikle valgt donor siden det er lite sannsynlig at du vil får adoptere og det kan ta 4-5 år. 

Vet ikke hva det koster i Norge, men i Danmark tror jeg det er langt billigere. Ville undersøkt om jeg var deg. 

Anonymkode: 81d24...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...