Gå til innhold

Hva ønsker du å høre når du henter i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Når du henter barnet ditt i barnehagen, hva ønsker du fra den ansatte du snakker med? 😊

Hilsen ny barnehagelærer

Anonymkode: ad6cb...867

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei!

Når du henter barnet ditt i barnehagen, hva ønsker du fra den ansatte du snakker med? 😊

Hilsen ny barnehagelærer

Anonymkode: ad6cb...867

Alle er foreldre er forskjellige, med forskjellige behov. I vår barnehage bruker vi mykid. Det står det litt og barnets dag  bleieskift/do og en felles for avd. Det dekker det meste og frigjør personal for å stå ved henting og  ha info samtaler med 18 foreldre😅 men har det skjedd noe spesielt gir man jo muntlig beskjed. 

Anonymkode: 2be33...848

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om noe spesielt har vært kjekt eller vanskelig den dagen. Hva dere har jobbet med eller noe spesielt dere har lekt med. Det gir en bedre mulighet tilnå snakke med barnet om dagen. 

Anonymkode: ea9fe...d18

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Viktige ting som om noe spesielt har skjedd eller fremgang på ett eller ett annet vis.

Utover det setter jeg pris på at barnehagen ikke oppholder meg med å gå gjennom helt dagligdagse ting.

Anonymkode: cab50...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten! Men fint hvis det blir formulert slik at foreldre ikke føler skyld og «blir syke av dårlig samvittighet» hvis noe skulle være negativt. Ellers er det uansett greit at man forteller noe positivt 🥰

Anonymkode: b9918...2e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Viktige ting som om noe spesielt har skjedd eller fremgang på ett eller ett annet vis.

Utover det setter jeg pris på at barnehagen ikke oppholder meg med å gå gjennom helt dagligdagse ting.

Ja, fælt med dagligdagse ting barnet ditt har vært med på ;) :( 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle er foreldre er forskjellige, med forskjellige behov. I vår barnehage bruker vi mykid. Det står det litt og barnets dag  bleieskift/do og en felles for avd. Det dekker det meste og frigjør personal for å stå ved henting og  ha info samtaler med 18 foreldre😅 men har det skjedd noe spesielt gir man jo muntlig beskjed. 

Anonymkode: 2be33...848

Og merkelig nok, med all den infoen som er tilgjengelig på dette, så spør jammen meg foreldrene om det når de henter. 😒

- jobber også i barnehage.

Anonymkode: 0cbb7...631

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid høre det negative, så ble svært bekymra på vegne av ungen. Men så spørte jeg hvor alvorlig de så på ungens atferdsproblemer og de forklarte at de nevner bare ting som er utenom det vanlige. Slik de anser det er god oppførsel og gode dager default'en derfor så snakker man bare om det negative ved henting.

Anonymkode: 9d914...d16

AnonymBruker
Skrevet

Om det har skjedd noe spes. Positivt og negativt (om barnet har små dyttet eller kranglet)

Hva det har spist, jeg vil vite om det har spist grønnsaker og frukt og melkeprodukter.

om barnet har bæsjet. 

hva tema som er snakket om, hva de har gjort.

typisk samtale 3 år: 

meg: hva har du gjort idag?

barn: ingenting

M: hva har du spist? 
b: ingenting

m: har du leket?

b: nei 

m: har du vært på do?

b: nei

😂

Anonymkode: 8df73...ff1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og merkelig nok, med all den infoen som er tilgjengelig på dette, så spør jammen meg foreldrene om det når de henter. 😒

- jobber også i barnehage.

Huff - ja, fælt med foreldre som vil snakke face to face og kanskje har litt ekstra å spørre om eller trenger ekstra trygghet! Ville ikke hatt deg til omsorgsarbeider for mitt barn! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff - ja, fælt med foreldre som vil snakke face to face og kanskje har litt ekstra å spørre om eller trenger ekstra trygghet! Ville ikke hatt deg til omsorgsarbeider for mitt barn! 

Problemet er ikke spørsmålene, problemet er at vi ikke har tid til den praten. Eller ikke nok tid. Så vi prøver å få ut informasjonen på en tidsbesparende måte. Som da ikke blir brukt eller ikke er godt nok for enkelte foreldre. What to do 🤷

Anonymkode: 7929e...527

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke spørsmålene, problemet er at vi ikke har tid til den praten. Eller ikke nok tid. Så vi prøver å få ut informasjonen på en tidsbesparende måte. Som da ikke blir brukt eller ikke er godt nok for enkelte foreldre. What to do 🤷

Anonymkode: 7929e...527

NETTOPP!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, fælt med dagligdagse ting barnet ditt har vært med på ;) :( 

Nei, det er ikke fælt men når man skal rekke buss hjem og har ett annet barn som er alene hjemme etter skolen så trenger jeg ikke en ti minutters samtale om hvordan turen i skogen gikk.

All dagligdags info blir oppdatert via appen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke fælt men når man skal rekke buss hjem og har ett annet barn som er alene hjemme etter skolen så trenger jeg ikke en ti minutters samtale om hvordan turen i skogen gikk.

Forstår deg godt men er glad det ikke er slik hos oss. Her tar de seg alltid tid til å slå av en prat og snakke om dagen, det er veldig viktig synes jeg - hadde jeg vært sjef for verden hadde dere fått flere folk og bedre tid 😛 Vi henter tidlig da (rundt 15), så mulig det er fordi veldig få andre henter/det er lite kaos, og ungene er i lek.

Anonymkode: c0017...8f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det viktigste er at man blir møtt med omsorg på morgenen, og at noen av de voksne sier «takk for i dag, hadet bra» Det er ikke nødvendig å si så mye hver dag, men fortell om noen kjekke episoder av og til. F.eks i dag har vi vært en tur i skogen, lagd en stor tunnel i sandkassa osv.  Da har man noe å snakke med barnet sitt om på vei hjem. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Derfor må man ha en god dialog. Du ønsker ikke å høre hvordan turen i skogen gikk, men mor til Ulrik vil gjerne høre om billen som var så spennende og at han klarte å klatre opp den haugen som han ikke klarte sist. Dette er ikke info som vi deler på appen men likevel ting som har påvirket barnets dag. Det tar tid for oss også å lære hvem man skal dele «unødvendig» info med, så kanskje du skal informere om bussen du må rekke eller barnet som venter hjemme alene, så slipper vi å irritere deg unødig. 

Anonymkode: 3230a...8b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NETTOPP!

Jobber i barnehage og nei man har ikke alltid tid, til og si massse. Menn noen ord om hva barnet har gjort, opplevd i løpet av dagen har man tid til. Og da fortrinnsvis positive ting, negative ting bør man unngå og ta over hode på barna. Jeg bruker alltid og ta en rask scanning i hode mitt når jeg ser et barn blir henta. Og noen ganger blir det kanskje bare så lite som at i dag spiste han godt. men da føler iallefall foreldre seg sett. Prøver og svare på det foreldre spør om, men samtidig si at man må tilbake til barnegruppen. Også kan man si at det må man snakke om siden og spørre om foreldre ikke kan minne meg på det om jeg skulle glemme det. Også et personlig hade til barn og voksen!!!

Anonymkode: 68a40...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig glad de gangene de sier noe som spesifikt gjelder mitt barn, feks at i dag lekte hun med den og den, hun synes den boka/leken var stas, hun fortalte oss om det og det. For meg spiller det egentlig ingen stor rolle om hun sov 1t10 min i dag hvis hun vanligvis sover rundt en time, eller om hun spiste mest tll første eller andre måltid med mindre det var noe uvanlig. Det å bli fortalt noe som jeg ellers ikke ville fått vite og noe som sier noe om hvordan hun oppfører seg der er viktigere enn de vanlige rutinene.

Vi får ofte et kort sammendrag av felles aktiviteter etc i appen, så det dekker den generelle infoen synes jeg.

Anonymkode: ddf25...6a8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare sannheten, men er det noe som kan gjøre barnet mitt forlegent vil jeg helst ikke at noen skal si det så hun hører det. Har det vært hektisk, vil jeg vite det, har det vært en fantastisk dag, vil jeg vite det. 

Men jeg spør istedet dersom det er noe jeg lurer på 😊

Anonymkode: 51c0c...138

AnonymBruker
Skrevet

Jobber lange dager til 16, og ønsker ikke å bruke fritiden min på å snakke med barnehageansatte. Har gitt streng beskjed om at barnet skal være ferdig påkledd og klar når jeg kommer.

Anonymkode: 87a32...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...