AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg ønsker å ta med mine to barn på ferie i år, barna er mellom 11-15 år. Jeg har lyst til å leie en hytte, men over alt jeg leter ser jeg folk skal ha veldig mye penger for hyttene sine, mer enn jeg noen gang kan klare å betale. Sjekket også inatur, men der er enten ting leid ut, alt for dyrt eller ikke mulig å komme dit med buss. Jeg har også forhørt meg på noen Facebook grupper som har med sånne ting å gjøre, men ingen respons. Det jeg lurer på nå er to ting. Jeg kan tilby et par tusen kroner til selve hytten, skal jo ha penger til reise og mat hele uken også, kanskje en aktivitet der vi er for barna. Kan jeg spørre de som leier ut hytter om å få leie mye billigere, eller er det bare frekt? Hvis ikke jeg kan gjøre det, kan jeg lage en annonse på finn der jeg tilbyr et par tusen for hytteleie, eller er det bare teit? Føler meg litt lost her. Anonymkode: 49b8d...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Del Skrevet 24. mai 2022 De fleste hytteeiere er ute etter å tjene penger. Ta kontakt med Blåkors og andre veldedige organisasjoner og se om dere kan få blitt med på gratis ferie, vil tro det er litt sent nå å få plass da. Bor du på ett sted hvor mange ferierer? Kan det være en mulighet å leie ut boligen din på Airbnb i perioden du ønsker å reise bort? Anonymkode: b973c...0cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg har søkt ferie via blåkors for første gang i år og er en av mange som har fått avslag dessverre. Ja, det kan være en mulig å leie ut egen leilighet. Aldri gjort før da, aner ikke hva jeg gjør og er litt skeptisk. Samtidig er det ikke så mye av verdier å stjele her 😅 Jeg bor i en ferieby ja, men skulle så gjerne gjort noe annet en dagsturer til strand i år, og barna er ikke interessert nå hvor den ene er tenåringe og telte med mamma i skogen. Jeg hadde elsket det da, men skjønner det ikke funker for dem nå 😊 Anonymkode: 49b8d...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 24. mai 2022 #4 Del Skrevet 24. mai 2022 Spør på Finn og vær ærlig på hva som er maks prisen. Hvis du kan tilby praktisk arbeid som maling, plenklipp i tillegg så skriver du det. Det er nok også billigere utenom fellesferien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Del Skrevet 24. mai 2022 Det verste som skjer dersom du spør om å betale mindre enn oppgitt pris er å få et nei. Men jeg hadde ikke tatt meg bryet med å leie ut min hytte for et par tusen kroner, da kunne den like godt stått ubrukt. Og så er det jo samtidig en risiko ved å leie ut. Anonymkode: b9ede...94d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Del Skrevet 24. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har søkt ferie via blåkors for første gang i år og er en av mange som har fått avslag dessverre. Ja, det kan være en mulig å leie ut egen leilighet. Aldri gjort før da, aner ikke hva jeg gjør og er litt skeptisk. Samtidig er det ikke så mye av verdier å stjele her 😅 Jeg bor i en ferieby ja, men skulle så gjerne gjort noe annet en dagsturer til strand i år, og barna er ikke interessert nå hvor den ene er tenåringe og telte med mamma i skogen. Jeg hadde elsket det da, men skjønner det ikke funker for dem nå 😊 Anonymkode: 49b8d...92d Jeg har bare hatt gode erfaringer med Airbnb, men jeg leier ut til de som har gode anmeldelser. Men du bør hive deg rundt så fort som mulig, gjør leiligheten ren og pen, ta bilder og legg ut annonse. Helst i morgen. Dess tidligere, dess bedre sjanse for å gå gode gjester! Og anbefaler å finne en flytteeske eller to som du kan oppbevare alt av småting, små dekorasjoner eller slikt, eventuelt hvis du har et klesskap som kan låses. Det er også mulig å leie ut ett av soverommene og låse av det andre, hvis du har mye eiendeler du ønsker å låse trygt inne. Da får du naturligvis mindre i leie enn om du leier ut med to soverom for eksempel. Eller kanskje er det ett soverom i leiligheten, da kan du vurdere å sette litt ting i en bod eller kanskje hos en nabo? Anonymkode: 5275f...ff7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Del Skrevet 24. mai 2022 Fireflies skrev (3 minutter siden): Spør på Finn og vær ærlig på hva som er maks prisen. Hvis du kan tilby praktisk arbeid som maling, plenklipp i tillegg så skriver du det. Det er nok også billigere utenom fellesferien. Godt tips, det kan jeg skrive. Kan så absolutt tilby praktisk arbeid 😊 Ja, tenkte kanskje første uken i juli for eksempel, sånn at ikke de beste ukene som er i fellesferien for hytteeierne går tapt til en som kan betale mindre 😊 Anonymkode: 49b8d...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har bare hatt gode erfaringer med Airbnb, men jeg leier ut til de som har gode anmeldelser. Men du bør hive deg rundt så fort som mulig, gjør leiligheten ren og pen, ta bilder og legg ut annonse. Helst i morgen. Dess tidligere, dess bedre sjanse for å gå gode gjester! Og anbefaler å finne en flytteeske eller to som du kan oppbevare alt av småting, små dekorasjoner eller slikt, eventuelt hvis du har et klesskap som kan låses. Det er også mulig å leie ut ett av soverommene og låse av det andre, hvis du har mye eiendeler du ønsker å låse trygt inne. Da får du naturligvis mindre i leie enn om du leier ut med to soverom for eksempel. Eller kanskje er det ett soverom i leiligheten, da kan du vurdere å sette litt ting i en bod eller kanskje hos en nabo? Anonymkode: 5275f...ff7 Takk for flotte tips 😃 Anonymkode: 49b8d...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Del Skrevet 24. mai 2022 Turistforeningen har billige og fine hytter. ❤️ Anonymkode: ca6ef...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 24. mai 2022 #10 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har søkt ferie via blåkors for første gang i år og er en av mange som har fått avslag dessverre. Ja, det kan være en mulig å leie ut egen leilighet. Aldri gjort før da, aner ikke hva jeg gjør og er litt skeptisk. Samtidig er det ikke så mye av verdier å stjele her 😅 Jeg bor i en ferieby ja, men skulle så gjerne gjort noe annet en dagsturer til strand i år, og barna er ikke interessert nå hvor den ene er tenåringe og telte med mamma i skogen. Jeg hadde elsket det da, men skjønner det ikke funker for dem nå 😊 Anonymkode: 49b8d...92d Om dere bor i en ferieby og ungene ikke syns det er særlig med dagstur til strand og telting i skog; da skal jeg love deg at de kommer til å kjede seg på en avsidesliggende hytte. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt penger i diverse opplevelser dere kan dra til hjemmefra. Badeland, dyrepark, fornøyelsespark etc. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Del Skrevet 24. mai 2022 Meld deg inn i DNT. Det er et eldorado av hytter og veldig hyggelig måte å oppleve en ferie på. Diverse fjellstyrer og statsskog har også hytter. Anonymkode: d24c9...e59 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #12 Del Skrevet 24. mai 2022 Det går også an å selv legge ut en annonse om "hytte ønskes leid", både på finn.no og facebook (der kan du finne de lokale oppslags-sidene for det området dere ønsker å feriere i og melde interesse der, i tillegg til de store paraplygruppene for salg og utleie) Anonymkode: 551b9...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 24. mai 2022 #13 Del Skrevet 24. mai 2022 DNT hytte helt klart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meld deg inn i DNT. Det er et eldorado av hytter og veldig hyggelig måte å oppleve en ferie på. Diverse fjellstyrer og statsskog har også hytter. Anonymkode: d24c9...e59 Dett er faktisk et veldig godt forslag også! Statskog har vel også hytter! Anonymkode: 551b9...7ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Del Skrevet 24. mai 2022 Kan dere bytte-låne deres leilighet med en annen i en annen by? Er blitt veldig populært 😊 Anonymkode: 4cfaa...990 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Del Skrevet 24. mai 2022 2000kr er jo ofte hva det koster pr natt...Men legg ut en ærlig annonse så får du ksnskje svar/napp hos noen godhjerta mennesker. Lykke til! Anonymkode: 87bdb...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 24. mai 2022 #17 Del Skrevet 24. mai 2022 Tror ikke du kan spørre om billigere pris. Utleier vil jo tjene penger. Isåfall må det gjøres rett før turen, slik det blir et slags «tilbud» til utleier siden du ser de tett opp til din avreisedato ikke har fått noen til å booke. Hvor mange netter tenker du et par tusen skal dekke? En bør regne minst 1000kr natten for hytte/leilighet. Skal det ligge mer sentralt er en oppe i flere tusen per natt ofte. Ville meldt meg inn i DNT og sjekket hytter der som flere nevner. Men mulig mye er fullbooket. Eventuelt lage annonse om ønske om å låne hytte for en billig pris. Telt og campingplass er også mulig. Flere kommuner låner ut turutstyr, telt o.l gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #18 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg tenker også at du bør prøve boligbytte! Mange bor jo på landet, på steder andre har hytte. Og har du leilighet ved sjøen er det kanskje en annen mor med dårlig råd som drømmer om det Anonymkode: 57800...ab4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #19 Del Skrevet 25. mai 2022 DNT, telt, boligbytte Anonymkode: ff6c4...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 25. mai 2022 #20 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg bruker låne den ut hvis noen spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå