AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Hei, Jeg leter etter en butikk som selger plantene: Sarracenia og Heliomphora aka disse: https://rovplanter.no/sarracenia/ https://rovplanter.no/heliamphora/ Har lett ganske lenge, og rovplanter er tomme for Sarracenia enn så lenge. Har ikke funnet dem hos de store kjedene, men kanskje noen vet om noen gartnerier? Heliomphora regner jeg med å ikke finne i Norge, men gir det likevel ett forsøk :D Anonymkode: 4c3ee...dfc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Fluetrompet pleier de og ha på hagesentrene i august måned, hadde iallefall det når jeg jobbet der. Heliamphora har jeg ikke sett her i norge. Anonymkode: 188aa...5c1
Plantemannen Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Hmm, jeg har aldri sett Sarracenia i det hele tatt jeg. Hvilke hagesentre?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 11 hours ago, Plantemannen said: Hmm, jeg har aldri sett Sarracenia i det hele tatt jeg. Hvilke hagesentre? Bla Hageland. Anonymkode: 188aa...5c1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bla Hageland. Anonymkode: 188aa...5c1 Har aldri sett sarracenia i Norge. Verken på hageland, plantasjen eller hos lokale gartnere. Jeg får vente til rovplanter får den på lager Men heliomphora hadde vært en fet plante å få tak i! Dog tvilsomt å få tak i noe slikt i Norge. Kanskje jeg kan høre med rovplanter om de kan få tak i. Anonymkode: 4c3ee...dfc
Jodaneida Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har aldri sett sarracenia i Norge. Verken på hageland, plantasjen eller hos lokale gartnere. Jeg får vente til rovplanter får den på lager Men heliomphora hadde vært en fet plante å få tak i! Dog tvilsomt å få tak i noe slikt i Norge. Kanskje jeg kan høre med rovplanter om de kan få tak i. Anonymkode: 4c3ee...dfc Jeg kjøpte Sarracenia på Plantasjen på Kongsberg (tror jeg) i forfjor. Den overlevde ikke vinteren, men har sett de flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Jodaneida skrev (4 minutter siden): Jeg kjøpte Sarracenia på Plantasjen på Kongsberg (tror jeg) i forfjor. Den overlevde ikke vinteren, men har sett de flere ganger. Hmm, ja de trenger jo å gå i vintermodus, men ikke under 0 grader. helst mellom 1 og 8 grader Anonymkode: 4c3ee...dfc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Mener jeg har sett sarracenia på plantasjen, og på Leira Gartneri i Trondheim. Anonymkode: af9a5...fbc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mener jeg har sett sarracenia på plantasjen, og på Leira Gartneri i Trondheim. Anonymkode: af9a5...fbc Husker du når på året? Anonymkode: 4c3ee...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå