Gå til innhold

Fjerne gamle blodflekker fra sengetøy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få fjernet gamle blodflekker? Tar imot kjerringråd 🤗

Anonymkode: 39cee...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle da? La det ligge i kaldt vann noen dager og kjør på kokvask. Om de er veldig gamle, så er det neppe håp.

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (44 minutter siden):

Hvor gamle da? La det ligge i kaldt vann noen dager og kjør på kokvask. Om de er veldig gamle, så er det neppe håp.

1 måned ca. Takk, jeg skal prøve det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1 måned ca. Takk, jeg skal prøve det! 

Ja, det går sikkert fint:) Jeg trodde du mente lengre enn det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjør kokvask! Høy temperatur gjør at proteinene i blodet endrer seg, og blodflekken blir fullstendig sittende fast i tekstilet. 

Bløtlegg i kaldt vann, gjerne med vaskemiddel, lenge. Bytt vann også. Vask så på kald temperatur. Syns du det er ekkelt med kaldvask kan du eventuelt vaske om igjen med varmt vann etter at flekkene er borte.

Anonymkode: 058cd...87a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke kjør kokvask! Høy temperatur gjør at proteinene i blodet endrer seg, og blodflekken blir fullstendig sittende fast i tekstilet. 

Bløtlegg i kaldt vann, gjerne med vaskemiddel, lenge. Bytt vann også. Vask så på kald temperatur. Syns du det er ekkelt med kaldvask kan du eventuelt vaske om igjen med varmt vann etter at flekkene er borte.

Anonymkode: 058cd...87a

Jeg pleier bløtlegge og kjøre forvask. Da forsvinner flekken på den kalde forvasken, og så forsvinner resten på den vanlige vasken. 

En gang glemte jeg at jeg hadde fått blod på et dynetrekk, og vasket det på kokvask. Den flekken har jeg aldri klart å få bort. 

Anonymkode: c691d...8f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...