Gå til innhold

Nekter å legge seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, vi har ei på 2,5 år som aldri har sovet bra på verken dag, kveld eller natt. Det er alltid noe å slite med, og nå er det altså leggingen om kvelden. Hun legges 20, og det er bare neinei vil ikke og drøyer tiden alt hun klarer. Nekter å pusse tennene osv. Ikke en dritt koslig med kveldsstell for og si det sånn 🙃 uansett, hun vil ikke legge seg i sprinkelsenga si og bare hylgråter. Da ender det ofte med at vi bare må legge henne gråtende, noe som selvfølgelig ikke er noe morsomt. Har prøvd å legge henne i vår seng, men da blir det bare tull og ingen søvn. Prøvd å ligge med henne til hun sovner, men det blir også bare tull- det funker bare om kl er 22 og jeg skal også legge meg. Vi har prøvd synging, bok- ja alt. Blir vi på rommet til henne så bare eskalerer det. Gode tips?

Anonymkode: 39c27...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kl 20 er altfor sent for en 2.5 åring. Begynn legging kl 7. Ha klare rutiner, tannpuss, vask og pysj. Vær konsekvent. Om det så tar 3 timer de første ukene, så la det ta 3 timer. Hun vet dere gir dere.

Anonymkode: e0edd...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kl 20 er altfor sent for en 2.5 åring. Begynn legging kl 7. Ha klare rutiner, tannpuss, vask og pysj. Vær konsekvent. Om det så tar 3 timer de første ukene, så la det ta 3 timer. Hun vet dere gir dere.

Hehe, vel. Min yngste nærmer seg 4. Jeg har aldri gitt meg, men det gjør ikke hun heller. Er ikke alltid det er noe som fungerer, noen barn sliter rett og slett bare med søvn i den alderen. 

TS, hold på rutinene slik at det er forutsigbart for henne. Hvor lenge tuller hun hvis dere er der med henne ved legging? Gir dere noe respons på tullet, eller klarer dere og forholde dere rolig og ikke respondere? 

Anonymkode: ca962...7fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke for min 2,5 åring🙄 joda takk, men vi har kjørt konsekvent taktikk i mange mnd. Det hr ikke fungert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe, vel. Min yngste nærmer seg 4. Jeg har aldri gitt meg, men det gjør ikke hun heller. Er ikke alltid det er noe som fungerer, noen barn sliter rett og slett bare med søvn i den alderen. 

TS, hold på rutinene slik at det er forutsigbart for henne. Hvor lenge tuller hun hvis dere er der med henne ved legging? Gir dere noe respons på tullet, eller klarer dere og forholde dere rolig og ikke respondere? 

Ikke bare i denne alderen, alltid🤪 gir ikke respons, men hun kan holde på i evigheten med grining. Da snakker vi timesvis altså, og det orker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bare i denne alderen, alltid🤪 gir ikke respons, men hun kan holde på i evigheten med grining. Da snakker vi timesvis altså, og det orker jeg ikke.

Men hva kjører dere nå? Legger dere henne og går ut eller er dere på rommet?  Jeg forstår deg godt, min yngste er også seig. Hun har vært sånn fra hun var baby 😅 jeg legger meg med henne. Det tar ofte lang tid da også, men her er det beste løsning av to onder. Når hun sovner varierer. I dag var det halv 8, i går nærmere 10.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...