Gå til innhold

Mistanke om utroskap, er det ofte en selvoppfyllende profeti ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utroskap er en gjengangstema, mange av trådene handler om mistanke om utroskap, det kan gjelde alt fra et kyss på kinnet, et mistenklig blikk, en melding som bekymrer.

For meg så kan det virke som mange har et bekymringsfullt liv hvor de til stadig ser tegn på utroskap, som kanskje ikke alltid stemmer overens med realitetene. Kan sånn oppførsel egentlig trigge mistanke om utroskap i seg selv. At partneren blir drittlei av å bli mistenkt og beskyldt for det ene og det andre, og oppfører seg merkelig til slutt.

Var selv sammen med en kvinne som var sånn, hun kunne plutselig komme med hårreisende utsagn og stikk, og jeg ble jo selvfølgelig satt ut, for jeg ante jo ikke hva hun mente. At jeg ble litt rar og satt ut var jo enda et tegn på at jeg hadde noe å skjule.

Så for å unngå alt helvete så begynner man å skjule meldinger som kan trigge en reaksjon, til slutt så må du sette lås på mobilen, passe på at du ikke sier hei til damer som samboeren ikke kjenner (men da kan du få reaksjonen, såg ut som hun kjente deg). Skru av varsling på mobilen. Ikke svare visst det er en kvinnelig kollega som ringer. Ikke sitte ved siden av en kvinne visst det er fare for bildet havner på FB. Ikke være hyggelig med kassadama. Om du skal jobbe overtid med kvinnelig kollega, så nevner du ihvertfall ikke det, i verste fall så må du lyge. På spørsmål om hvem som var på festen, så må du unngå å nevne de som er single, de som er kjent for å kle seg utfordrende, de som er kjent for å flørte osv.

Til slutt så ender man opp som enda mer mistenklig, for hun/han vil si han/hun prøver jo og skjule ting for meg.

Kan en sånn oppførsel bli sjøloppfyllende profetier. 

Anonymkode: 7f1f7...8e7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men hvorfor må du etterkomme en sjalu partners urimelige krav? Det er bare feigt å begynne å skjule meldinger osv fordi man er redd for reaksjoner. Folk må lære seg å sette grenser, og gå ut av forhold hvor man ikke blir enige om hvor grensene går

Anonymkode: c7fc0...4db

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nekter å leve under sånne forhold. Overdrevent sjalu damer som skaper ting utav ingenting, lager et helvete uten grunn osv. Bort med de.

Anonymkode: 6939e...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke ofte en selvoppfyllende profeti. De fleste vil reagere med å sette grenser eller å gå fra partneren hvis det stadig er ubegrunnede mistanker om utroskap. Og så har du de damene som strekker seg og strekker seg for å "trygge" den mistenksomme mannen som i bunn og grunn bare er kontrollerende, til de til slutt havner opp her og lurer på hvordan de kan få han til å slutte. For det hjalp visst ikke å bare flytte grensene sine. Ikke i ett tilfelle forteller de at de løste saken med å være utro.

Anonymkode: ea9ea...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja... Kjæresten min hadde mye kontakt med eksen. Hun nektet å ha noe med meg å gjøre og manipulerte ham masse. I tillegg var han veldig flørtete med andre damer og flere av dem trodde tydeligvis han var interessert i dem (en av dem sa tilogmed til meg at "jeg tror ikke egentlig du har noen grunn til å være sjalu" med et ganske fornøyd glis) Det førte til mange krangler mellom oss. Jeg sa at det gikk over mine grenser å ha masse kontakt med eksen, spesielt når hun oppførte seg som hun gjorde. Etter hvert fant jeg ut at de drev og ringte til hverandre bak min rygg og hadde masse kontakt. Det hadde vært mye bedre om han hadde sagt det til meg, selv om jeg ikke likte det. Det hele førte til mangel på tillit fra min side og det ble etter hvert slutt. Min feil? kanskje... men han syntes aldri det var hans jobb å trygge meg og heller ta de samtalene når jeg følte meg utrygg i forholdet.

Anonymkode: 5cb4f...3f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Utroskap er en gjengangstema, mange av trådene handler om mistanke om utroskap, det kan gjelde alt fra et kyss på kinnet, et mistenklig blikk, en melding som bekymrer.

For meg så kan det virke som mange har et bekymringsfullt liv hvor de til stadig ser tegn på utroskap, som kanskje ikke alltid stemmer overens med realitetene. Kan sånn oppførsel egentlig trigge mistanke om utroskap i seg selv. At partneren blir drittlei av å bli mistenkt og beskyldt for det ene og det andre, og oppfører seg merkelig til slutt.

Var selv sammen med en kvinne som var sånn, hun kunne plutselig komme med hårreisende utsagn og stikk, og jeg ble jo selvfølgelig satt ut, for jeg ante jo ikke hva hun mente. At jeg ble litt rar og satt ut var jo enda et tegn på at jeg hadde noe å skjule.

Så for å unngå alt helvete så begynner man å skjule meldinger som kan trigge en reaksjon, til slutt så må du sette lås på mobilen, passe på at du ikke sier hei til damer som samboeren ikke kjenner (men da kan du få reaksjonen, såg ut som hun kjente deg). Skru av varsling på mobilen. Ikke svare visst det er en kvinnelig kollega som ringer. Ikke sitte ved siden av en kvinne visst det er fare for bildet havner på FB. Ikke være hyggelig med kassadama. Om du skal jobbe overtid med kvinnelig kollega, så nevner du ihvertfall ikke det, i verste fall så må du lyge. På spørsmål om hvem som var på festen, så må du unngå å nevne de som er single, de som er kjent for å kle seg utfordrende, de som er kjent for å flørte osv.

Til slutt så ender man opp som enda mer mistenklig, for hun/han vil si han/hun prøver jo og skjule ting for meg.

Kan en sånn oppførsel bli sjøloppfyllende profetier. 

Anonymkode: 7f1f7...8e7

Ja det tror jeg. Har ikke vært utro selv. Men som singel ble jeg jo beskyldt for både den ene og den andre. Så tenkte jo tanken på at man like gjerne kunne velge å ligge rundt. Når jeg uansett skulle få så mye pes for det alikevel. Kan legge til at jeg aldri ligger med noen jeg ikke er i forhold til. Men i den verste tiden inngikk jeg et elsker forhold til en fyr. Vi ville ikke ha hverandre. Men veldig bra på den fronten. Han ville heller ikke ha ons med flere. Så 6mnd varte det ikke forholdet. Bonusen var jo rykteskslaen som ikke skjønte noen ting. Utrolig hvor mange som mener å ha rett til innsyn og meninger om kjærlighets livet mitt. 

Jeg lyver feks aldri, fordi jeg er så dårlig på det. Men i den tiden klarte jeg ikke å la være. Så hadde endel gøy med å svare forskjellig til alle forhør om hva og hvem jeg skulle henge med i helgene. Det startet på torsdag /fredag. Og minst 20 fohør hver helg. Satte på lyset. Bilen sto hjemme. Jeg tok bussen og reiste vekk. Så da ble det virent å skjønne om jeg var hjemme eller borte. Bygda kokte i spekulasjoner 🤣

Anonymkode: 39ba5...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det tror jeg. Har ikke vært utro selv. Men som singel ble jeg jo beskyldt for både den ene og den andre. Så tenkte jo tanken på at man like gjerne kunne velge å ligge rundt. Når jeg uansett skulle få så mye pes for det alikevel. Kan legge til at jeg aldri ligger med noen jeg ikke er i forhold til. Men i den verste tiden inngikk jeg et elsker forhold til en fyr. Vi ville ikke ha hverandre. Men veldig bra på den fronten. Han ville heller ikke ha ons med flere. Så 6mnd varte det ikke forholdet. Bonusen var jo rykteskslaen som ikke skjønte noen ting. Utrolig hvor mange som mener å ha rett til innsyn og meninger om kjærlighets livet mitt. 

Jeg lyver feks aldri, fordi jeg er så dårlig på det. Men i den tiden klarte jeg ikke å la være. Så hadde endel gøy med å svare forskjellig til alle forhør om hva og hvem jeg skulle henge med i helgene. Det startet på torsdag /fredag. Og minst 20 fohør hver helg. Satte på lyset. Bilen sto hjemme. Jeg tok bussen og reiste vekk. Så da ble det virent å skjønne om jeg var hjemme eller borte. Bygda kokte i spekulasjoner 🤣

Glemte å skrive at jeg var sammen med en som stadig beskyldte meg. Han jobbet borte. Og kunne ringe hus tlf til min mor, og fortsatt beskylde meg for å være ett annet sted. Så tenkte ofte på det, at jeg like gjerne kunne være utro. Fikk jo like mye pes selv om jeg ikke var det. Gan forøvrig var jo notorisk utro. Så på seg selv kjenner man jo andre er det vel noe som heter. Så holder meg langt unna folk med slik sjalusi, fordi jeg klarer ikke å ikke tenke de er akkurat det de konfronterer meg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer sitt utroskap kom ut av det blå på meg - jeg har aldri vært sjalu eller mistenksom på han, likevel skjedde det. Nå i ettertid er jeg fortsatt ikke sjalu, men kjenner på en rå smerte over at jeg ikke er god nok.

Anonymkode: b9920...01d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...