Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Kjæresten og jeg har vært i en vanskelig tid i noen måneder nå og jeg føler at jeg har egentlig har mistet mye følelser. Vi er ikke like mye sammen mer, gjør ingenting sammen heller.

Han studerer litt men har mye selvstudie og har kanskje 14 dager av 3 måneder mens jeg jobber fullt. Derfor kan han ikke finne på alt mulig heller. 

Vi sover på hvert vårt rom for jeg våkner om natten pga snorkingen hans. Han snorker helt ekstremt! 

problemet er at når han spør meg om det er noe så klarer jeg ikke å fortelle det. Jeg får så ekstremt vondt av han for man ser sånn på han at han blir såra. 
Hva er det riktige å gjøre? Være sammen og se om jeg har følelser eller gå? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med typen i 11 år, og det har vært perioder igjennom årene hvor jeg ikke lengre hadde følelser for han. Dette var noe jeg var ærlig om, og vi begge la inn en innsats for forholdet, og vips så kom følelsene tilbake. 

Et forhold som skal vare krever innsats fra begge parter. Forholdet krever pleie og det er viktig å skape kjekke stunder sammen. 

Nå kan jeg ikke fortelle deg hva du bør gjøre, men jeg ville kanskje vært ærlig å fortalt at jeg ikke syntes det gikk så bra for tiden, og at dere kanskje burde prøve å prioritere hverandre litt mere. Kanskje følelsene da vil komme tilbake? Iallefall greit å prøve før man avslutter. 

Anonymkode: 9a249...d79

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle "mister" følelser etterhvert, man er ikke forelsket hele livet. Jeg pleier å si at ekte kjærlighet starter i det følelsene slutter, om det gir mening. Å velge å forplikte seg til noen fordi man ønsker et liv med de, fordi de gir deg stabilitet og det er en partner som kan utfylle deg som en bestevenn. Selvfølgelig er det kjedelige tider, ups and downs og tider hvor dere bare krangler eller vil gå fra hverandre. Men det krever innsats for å skulle føle på kjærlighet, så hva gjør du?

Selvom du kanskje ikke har så lyst til det når du føler du har mistet følelser, så vil jeg anbefale deg å gå i deg selv og tenke på hvorfor du ble sammen med han i det hele tatt. Hva gir han deg, hva tilbyr han deg? Hvorfor fikk du følelser for han? Sånn blusset ofte følelsene opp igjen for meg etter ett par år sammen. Også kan du jo prøve å gjøre noe hyggelig for han / dere, "kjæresteting" for å faktisk føles som kjærester. 

Om han spør kan du jo bare si at du f.eks føler at dere ikke er kjærester mer, og at du gjerne vil pleie forholdet litt. Jeg ville gitt det en sjans i stedet for å bare gå. Arbeid deg gjennom det, for plutselig er det en periode hvor du kun føler kjærlighet for han igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...