Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig god venninne som bor langt unna. 
et par uker siden var det babyshower, og jeg hadde pga korona og avstand ikke sett henne på nesten et år. På forhånd hadde jeg bakt masse til babyshoweren, boller, surdeigsbrød, rundstykker og kaker. Vi var 5 stk i baby showeren. Siden det var så lenge siden forventet jeg hun skulle bli veldig glad når hun så meg.. 

da hun kom inn, og så oss gav hun liksom ikke noen reaksjon. Hun bare jaha hei, og gikk og satt seg for å åpne gaver. Ikke noe klem eller kommentar til at jeg kom langveisfra. Ingen kommentar på alt jeg hadde stelt i stand heller...

på kvelden skulle jeg sove hos henne. Hele kvelden satt hun bare og snakka med typen sin om ting jeg ikke kunne snakke om (deres bekjentskap og familie) 

neste dag kom det også masse besøk som hun snakket mye med så jeg følte meg bare skikkelig lite sett hele helgen... 

Skjønner hun er gravid og sliten, men ble bare skikkelig skuffet og lei meg. Ikke fått noe kommentar i ettertid... overdriver jeg?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffet. Men er det helt nye takter fra din venninne, eller er hun av og til sånn? Ga hun deg noen slags hint på forhånd om at hun var irritert eller sur for noe?

Utifra det du skriver synes jeg hun oppførte seg frekt og utakknemlig mot deg, og jeg har vært gravid to ganger selv og dårlig. Har hatt venninner på overnatting og ville aldri drømt om å behandle dem slik.

Anonymkode: a5c3e...494

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet, men det kommer jo litt an på også. Jeg har aldri vært gravid, men noen blir jo veldig hormonelle og har plager. Kanskje det ikke var personlig. 

Anonymkode: 824a2...13b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og hormonell og dårlig som gravid, men å overse noen på den måten og være så utakknemlig kunne jeg aldri vært.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syntes hun var utrolig frekk faktisk. Prater dere ofte sammen? Hadde spurt hun om hva greia var, rett ut - hvorfor ignorerte hun deg når du sov over etc. Si du forstår at hun er gravid og ting kan sikkert være vanskelig, men at du føler denne oppførselen var veldig ufin. 

Anonymkode: 2c1e4...cb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ingvelina87 skrev (39 minutter siden):

ikke sett henne på nesten et år

mye skjer på ett år. Hvis jeg tar utg.pkt i megselv, så må jeg si at pandemitiden har forandret meg en god del. Kanskje kan det spille en rolle også både hos deg og hos henne. 

Men, når det er sagt, ja, absolutt tåpelig oppførsel av henne. 

Hvor mye kontakt hadde dere iløpet at dette året hvor dere ikke så hverandre da? 

Anonymkode: 1eba0...d3e

Skrevet
Ingvelina87 skrev (46 minutter siden):

Jeg har en veldig god venninne som bor langt unna. 
et par uker siden var det babyshower, og jeg hadde pga korona og avstand ikke sett henne på nesten et år. På forhånd hadde jeg bakt masse til babyshoweren, boller, surdeigsbrød, rundstykker og kaker. Vi var 5 stk i baby showeren. Siden det var så lenge siden forventet jeg hun skulle bli veldig glad når hun så meg.. 

da hun kom inn, og så oss gav hun liksom ikke noen reaksjon. Hun bare jaha hei, og gikk og satt seg for å åpne gaver. Ikke noe klem eller kommentar til at jeg kom langveisfra. Ingen kommentar på alt jeg hadde stelt i stand heller...

på kvelden skulle jeg sove hos henne. Hele kvelden satt hun bare og snakka med typen sin om ting jeg ikke kunne snakke om (deres bekjentskap og familie) 

neste dag kom det også masse besøk som hun snakket mye med så jeg følte meg bare skikkelig lite sett hele helgen... 

Skjønner hun er gravid og sliten, men ble bare skikkelig skuffet og lei meg. Ikke fått noe kommentar i ettertid... overdriver jeg?

Forstår godt du føler deg såret . Men kommer litt an på om dette var et planlagt planlagt eller overraskende opplegg ? Jeg er heller ikke av typen som liker overraskelser . Vertfall ikke ang overnatting . Men hvis dette var planlagt /ønsket fra hennes side syns jeg hun oppførte seg egoistisk . Du høres ut som en fantastisk veninne , håper du finner / har venner som fortjener deg ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig uhøflig og frekt. 

Anonymkode: dedc7...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ble såret, men ønsket hun babyshower? Det høres ut som at hun opplevde det som negativt siden reaksjonen ikke var mer entusiastisk, og at hun kanskje ble skuffet selv? Og hadde dere planlagt at du skulle overnatte den helgen?

Kanskje ville det blitt annerledes om dere hadde møttes uten babyshower? At dere hadde planlagt noe sammen, som cafebesøk og lignende?

Anonymkode: 6144a...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Men er du sikker på at hun ønsket babyshower? Jeg har faktisk venninner som ikke vil ha dette, flere har også uttrykt det flere ganger, men blir gjerne avfeid av noen som har sååååå lyst å arrangere. Supriseovernattingsbesøk hadde ikke jeg blitt glad for heller, spesielt ikke som høygravid, dårlige antenner av deg der vil jeg si. Hvis du bor nært nok til å kunne bake masse bor du nært nok til å kjøre hjem igjen på kvelden også. Og koronaen har vært laber lenge, det er ingen grunn til å ikke ha sett en veldig god venninne på over etter år. 

Anonymkode: 1676a...340

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du er skuffet.. det er en følelse det er lov til å ha. 
Mulig hun ble veldig overrasket og ukomfortabel.. eller er veldig sliten og kanskje nedfor? 
uansett så forstår jeg din reaksjon godt.. når du står på å baker og ordner til så mye, og hun ikke viser takknemlighet eller glede. 
Det må ha føltes kleint for deg også 

Anonymkode: a6893...e32

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Men er du sikker på at hun ønsket babyshower? Jeg har faktisk venninner som ikke vil ha dette, flere har også uttrykt det flere ganger, men blir gjerne avfeid av noen som har sååååå lyst å arrangere. Supriseovernattingsbesøk hadde ikke jeg blitt glad for heller, spesielt ikke som høygravid, dårlige antenner av deg der vil jeg si. Hvis du bor nært nok til å kunne bake masse bor du nært nok til å kjøre hjem igjen på kvelden også. Og koronaen har vært laber lenge, det er ingen grunn til å ikke ha sett en veldig god venninne på over etter år. 

Er det ikke litt rart av deg å anta at overnattingen ikke var avtalt på forhånd?

Anonymkode: 37ed4...3be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Var samboeren hennes som arrangerte baby showeren så vil tro han snakket med henne på forhånd? Og om overnatting... bor ikke nært nei, var 6 timer reise 😅

AnonymBruker
Skrevet
Ingvelina87 skrev (25 minutter siden):

Var samboeren hennes som arrangerte baby showeren så vil tro han snakket med henne på forhånd? Og om overnatting... bor ikke nært nei, var 6 timer reise 😅

Så rart. Vanskelig å si hva som er grunnen, men jeg synes uansett ikke hun oppførte noe greit. Hvis jeg var deg hadde jeg ikke anstrengt meg for å ordne i stand noe som helst mer for henne. Du må ikke la henne ta deg for gitt. Igjen, jeg har to barn og kunne aldri oppført meg sånn mot en venninne, så graviditet eller baby er ingen unnskyldning. Hvis man er sliten eller ting ikke passer så gir man beskjed om det. Og uansett takker man for innsatsen som noen legger inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...