Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 90% ufør, men er usikker på hvor lenge jeg klarer de 10% som består av tungt fysisk arbeid. Jeg er delvis sengeliggende med lavt funksjonsnivå. Er på nippet til å søke om kommunal hjemmehjelp, men det koster litt.

Blir man sykemeldt 10%, eller søker man om 100% uførepensjon?

Har ikke vært ufør ett år enda. Pga lite/ingen utsikt til bedring har jeg ikke oppfølging fra nav. Knapt nok fra legene også. Synes livet er passe tomt, og sliter med å gi slipp på det ørlille arbeidslivet den 10% stillingen gir.

Men tar så sterke smertestillende at jeg står i fare for å ikke kunne kjøre bil.

Er for langt å gå; har også ødelagte knær😏

Anonymkode: d43f6...4e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok til legen for å få sykemelding i første omgang... ❤

Anonymkode: 16f36...aca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må nok til legen for å få sykemelding i første omgang... ❤

Anonymkode: 16f36...aca

Det er det jeg tenker også. Men på den nav gruppen på fb mener de at det må søkes 100% ufør. Økonomisk og mentalt er det bedre å være sykemeldt, med et håp om å få komme tilbake til en jobb.

Men sånn realistisk sett varer jeg ikke så lenge da jobben er for tung🥲

Forbasket drittkropp😏kjeder vettet av meg og ble bare mer ensom og deprimert etter å bli ufør. Er selvsagt takknemmlig for at jeg fikk det. Men har ingen identitet eller mye innhold i livet lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sykepenger for de 10% du jobber. 

Anonymkode: bacc8...2d9

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det jeg tenker også. Men på den nav gruppen på fb mener de at det må søkes 100% ufør. Økonomisk og mentalt er det bedre å være sykemeldt, med et håp om å få komme tilbake til en jobb.

Men sånn realistisk sett varer jeg ikke så lenge da jobben er for tung🥲

Forbasket drittkropp😏kjeder vettet av meg og ble bare mer ensom og deprimert etter å bli ufør. Er selvsagt takknemmlig for at jeg fikk det. Men har ingen identitet eller mye innhold i livet lenger.

Jeg er 85% ufør og har vært sykmeldt fra jobben flere ganger, så det er fullt mulig.

Anonymkode: b8db2...7d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er 85% ufør og har vært sykmeldt fra jobben flere ganger, så det er fullt mulig.

Anonymkode: b8db2...7d1

Takk for svar💙

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...