AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Hei, Jeg har sagt opp jobben for 1 måned siden og fikk siste lønning i dag. Da legger jeg merke til at jeg glemte å avtale feriepenger på siste lønnslipp. Jeg sender melding om dette til sjefen for å høre om det er for sent og da får jeg svar om at dette har jeg ikke krav på. Men i følge ferieloven "Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør." Skjønner om jeg ikke kan å få feriepengene tidligere nå siden jeg ikke har avtalt dette, men tar jeg feil når jeg mener jeg har krav på det? Anonymkode: 41553...100
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Du har krav på det. Send begjæring på det og minn på at Arbeidstilsynet kan kobles inn Anonymkode: 222db...1d6 2
Silla123 Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Du har krav på feriepengene dine. En kollega av meg sa opp jobben om høsten, men fikk utbetalt feriepengene i juni året etter. Det var riktig nok sent, men de kom iallfall
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Silla123 skrev (2 minutter siden): Du har krav på feriepengene dine. En kollega av meg sa opp jobben om høsten, men fikk utbetalt feriepengene i juni året etter. Det var riktig nok sent, men de kom iallfall Men jeg mener at jeg ønsker det på siste lønnslipp etter oppsigelse og ikke i juni. Anonymkode: 41553...100
Silla123 Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg mener at jeg ønsker det på siste lønnslipp etter oppsigelse og ikke i juni. Anonymkode: 41553...100 Åja sånn, jeg misforstod. Det vet jeg dessverre ikke om man har krav på, men du skal iallfall få dem. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Du kan iflg ferieloven kreve å få de utbetalt på siste lønn, evt snarest mulig etter siste lønn. Du og arbeidsgiver kan også avtale å vente ett år. Men i ditt tilfelle med en så useriøs AG ville jeg krevd pengene asap… Anonymkode: 1e66e...266 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan iflg ferieloven kreve å få de utbetalt på siste lønn, evt snarest mulig etter siste lønn. Du og arbeidsgiver kan også avtale å vente ett år. Men i ditt tilfelle med en så useriøs AG ville jeg krevd pengene asap… Anonymkode: 1e66e...266 Dette stemmer. Anonymkode: 56b6c...a07
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Du risikerer skattesmell hvis penger opptjent iår som Skal utbetales neste år og kjip ferie hvis ikke du holder pengene av. Anonymkode: 2b1f1...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå