Gå til innhold

Tørrstekte kyllinglår og likevel blodige inni 😪

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte store rå kyllinglår på rema, sånne i 2pk, først var de i stekepose i ovn i 45 min på 180 grader, de hadde rett kjernetempratur og til og med litt over, men blodige. Så jeg la de i stekepanna og lot de steke på lav varme i en 15-20 min, til sammen, de ble tørre som juling, men tenkte at det var trygt nå, og likevel masse blod inni!

Hva faen er greia? 

Anonymkode: 9ff80...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Mener du sånne røde flekker? Ikke at det var rått? 

Anonymkode: bd08e...5b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du sånne røde flekker? Ikke at det var rått? 

Var masse rødt blod som fløt ut når jeg skjærte i de, jeg skjønner ikke at det kan ha vært rått etter både stekeovn og stekepanne, men spiste ikke det som var borti det blodet.  

AnonymBruker
Skrevet

Hm, ville klaget på de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hm, ville klaget på de. 

Dette! 

Anonymkode: 1d963...28f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hm, ville klaget på de. 

Dette! 

Anonymkode: 1d963...28f

Klage på at man ikke klarer å steke et kyllinglår? Ja, ja.

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm, ville klaget på de. 

Klage på hva egentlig? 

Anonymkode: 76bbb...643

• Liker 3
Skrevet

Var det frosne kyllinglår? Hvilken temperatur hadde du på ovnen? Satte du de inn i kald eller varm ovn? Sikker på at steketermometeret ikke kom borti benet?

Veldig mange feilkilder her, og ingen av de er butikkens feil.

Det er heller ikke blod det som renner ut...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (På 25.5.2022 den 18.23):

Klage på at man ikke klarer å steke et kyllinglår? Ja, ja.

Ts her, kan du si hva du ville gjort? 

Ellers så var de i stekepose, 180 grader 45 min, satt inn i varm ovn, traff ikke benet da jeg målte temp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjære snitter i de og steke de i panne mel lokk på. Det kan ta litt tid, og de er ferdige når de er ferdige 🤷‍♀️

Er vel ikke akkurat kyllingen eller butikken sin feil at de fortsatt var blodige inni.. 

Anonymkode: 5884b...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 17.24):

Kjøpte store rå kyllinglår på rema, sånne i 2pk, først var de i stekepose i ovn i 45 min på 180 grader, de hadde rett kjernetempratur og til og med litt over, men blodige. Så jeg la de i stekepanna og lot de steke på lav varme i en 15-20 min, til sammen, de ble tørre som juling, men tenkte at det var trygt nå, og likevel masse blod inni!

Hva faen er greia? 

Stek de i stekeovnen,men du bruker for sterk varme,lavere varme og la de stå lenger. I tillegg til at du har kjøpt mat på feil sted, kyllingen på rema er akkurat som mye annet de har der,billig og meget dårlig. Kyllingen der er jo mer bein enn kjøtt,blir aldri stekt da. Kjøp prior kylling,så får du bedre kvalitet på maten også. Rema tenker KUN pris på alt de selger,da blir det slik at du får hva du betaler for. God middag.

Anonymkode: 2a1d8...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stek de i stekeovnen,men du bruker for sterk varme,lavere varme og la de stå lenger. I tillegg til at du har kjøpt mat på feil sted, kyllingen på rema er akkurat som mye annet de har der,billig og meget dårlig. Kyllingen der er jo mer bein enn kjøtt,blir aldri stekt da. Kjøp prior kylling,så får du bedre kvalitet på maten også. Rema tenker KUN pris på alt de selger,da blir det slik at du får hva du betaler for. God middag.

Prior er den kyllingen jeg styrer mest unna! Kjøper mye heller kylling på Rema som fremstår som bedre på dyrevelferd enn overproduksjonen Prior driver med! 

Anonymkode: 5884b...bf5

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å steke overlår med skinn sammen med grønnsaker i form, og da har jeg de på 200 g i ca 1 time. Så tipper at de burde stått lenger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å steke kyllinglår i stekepanne etterpå er vel egentlig ingen vits. Da lager du bare stekeskorpe mens innsiden ikke blir stekt. Bedre å steke de på stekepannen før du legger de i ovnen. :)

Men er du sikker på at det var blod og ikke bare kjøttkraft som kom ut?

Anonymkode: ee678...4f1

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (1 time siden):

Jeg pleier å steke overlår med skinn sammen med grønnsaker i form, og da har jeg de på 200 g i ca 1 time. Så tipper at de burde stått lenger. 

Laga kyllinglår i dag igjen, ble 68 minutter på 200 (orker ikke mer blod, spiser heller kullbiter) og den ble perfekt! Småbrun inni, ikke rød, sprøt skinn og saftig! Takk! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å steke kyllinglår i stekepanne etterpå er vel egentlig ingen vits. Da lager du bare stekeskorpe mens innsiden ikke blir stekt. Bedre å steke de på stekepannen før du legger de i ovnen. :)

Men er du sikker på at det var blod og ikke bare kjøttkraft som kom ut?

Anonymkode: ee678...4f1

Ja det var rødt blod, kjøttkraften ellers rundt var lys, men rundt bena og inni fossa det omtrent ut..

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

priorkylling? ikke akkurat beryktet for god kvalitet! slaktes etter kun 28 dager/850 gram, 1/3 av hva som normalt for kylling.

Anonymkode: 0f633...26e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/24/2022 at 5:24 PM, AnonymBruker said:

kyllinglår er litt vriene å få stekt inne i "albuen", og ikke så lett å komme til med steketermometer  - lett å bomme. Et snitt eller to hjelper, ellers lang tid og lav varme. Da trengs ikke stekepose heller

Anonymkode: 0f633...26e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts her, kan du si hva du ville gjort? 

Ellers så var de i stekepose, 180 grader 45 min, satt inn i varm ovn, traff ikke benet da jeg målte temp. 

Ja, det kan jeg. Hvis jeg hadde stekt lårene selv, så hadde jeg tenkt at "skitt, her bomma jeg visst på tid og/eller temperatur" og tatt lærdom av det til neste gang.

Om det var ferdiggrilla lår fra ferskvaredisk ville jeg klagd om de ikke var gjennomstekte. Så enkelt.

Endret av Brunhilde
Stavefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (13 timer siden):

Ja, det kan jeg. Hvis jeg hadde stekt lårene selv, så hadde jeg tenkt at "skitt, her bomma jeg visst på tid og/eller temperatur" og tatt lærdom av det til neste gang.

Om det var ferdiggrilla lår fra ferskvaredisk ville jeg klagd om de ikke var gjennomstekte. Så enkelt.

Jeg prøvde igjen med høyere temperatur og mer varme, det hjalp. Er ikke så erfaren på dette med matlaging enda. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...