Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden jeg kjøpte briller, og nå planlegger jeg nye. Hvor får jeg mest for pengene? Sist jeg sjekket lå styrken på minus 4, så jeg bruker briller hver dag. Er så redd for å bli lurt. 

Anonymkode: 5e983...394

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva slags innfatning og type glass du ønsker, om det er helt enkle briller på - 4 på begge øynene kan du kjøpe billige lesebriller feks. Jeg har sjev hornhinnen på ene øyet og forskjellig styrke på begge to, endte på litt over 10.000 sist siden jeg måtte ha noe spesial greir. 

Anonymkode: 72775...413

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte 2 stk nye briller i vinter hos Krogh optikk. Valgte Ray Ban som merke. Gikk igjennom en ny ordentlig synsundersøkelse først, og synet mitt hadde forandret seg en del siden forrige undersøkelse. Derfor trengte jeg nå to ulike briller, et par til lesing og databruk, mobilbruk (altså på nært hold) og et par til tv-titting og ting på litt lengre hold.

Det kom på ca 10 000 kr totalt for to briller, ferdige med de glassene jeg trengte. Optikerundersøkelsen kommer i tillegg, den var på ca tusenlappen.

Som en annen nevner over her, kommer jo prisen helt an på hva slags glass du må ha og hvilket merke/innfatning du velger til slutt. 

Endret av Million
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har -9 og har et par fra optiker (9000 kr) og et par fra extra optical til 300 kr. Fordelen med de fra optiker var at jeg kunne prøve de, og at de har litt tynnere glass men synes ærlig talt ikke det er verdt 8700 i differanse. 

Anonymkode: a6278...f1f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har briller til ca 10.000. Har skjeve hornhinner og progressive glass

Skrevet

Mine kostet rundt 10 000. Kjøpt hos optiker, betalt ekstra for tynnere glass, innfatningen kostet rundt 2000. Du kan få det billigere andre steder, Specsavers har ofte tilbud og ligger vel generelt lavere i pris enn andre…

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er lenge siden jeg kjøpte briller, og nå planlegger jeg nye. Hvor får jeg mest for pengene? Sist jeg sjekket lå styrken på minus 4, så jeg bruker briller hver dag. Er så redd for å bli lurt. 

Anonymkode: 5e983...394

Ikke lite, prisene oppgitt på hjemmesidene deres er innfatning , så kommer det minst 4 ulike nivå på glasskvalitet , som avgjør hvor dyr den blir. Men man kan få abbonement hos noen av kjedene ..

AnonymBruker
Skrevet

Specsavers!

Anonymkode: 2cd9f...6d9

• Liker 2
Skrevet

Innfatning kan du få til mellom alt fra noen hundrelapper til mangfoldige tusen. Glass er veldig avhengig av hvilken styrke du trenger, om du må ha hornhinnetilpasning, og hvilken type coating du velger. Men det er veldig vanlig at glassene ligger mellom 2 og 4000 per glass.

Kjøper du helt ny brille, får du ofte ganske store prosentrabatter på enten innfatning eller glass, avhengig av kjeden. Noen steder får du også solbrille på kjøpet ved kjøp av helt ny brille.

Sist jeg kjøpte nye innfatninger, betalte jeg rett under 8000 kroner for én innfatning med nye glass og én solbrille med glass med styrke.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte innfatning til 900kr hos synsam og med de «dårligste» / billigste glassene ble det 6000kr. Har -4 og skjeve hornhinner

Anonymkode: 4af92...26e

AnonymBruker
Skrevet

Betalte 16.000 for drøye 2 år siden. Jeg betalte ekstra for tynne glass. Har rundt minus 5,5 så det er helt nødvendig. Har i tillegg progressive glass og valgte den beste variante. Glassene kom på 10.000 kr. Jeg vet innfatningen var dyr, men dette er en del av ansiktet mitt mesteparten av tiden så det er viktig at jeg trives med innfatningen. 

Anonymkode: 2c483...533

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer helt an på hva slags innfatning og type glass du ønsker, om det er helt enkle briller på - 4 på begge øynene kan du kjøpe billige lesebriller feks. Jeg har sjev hornhinnen på ene øyet og forskjellig styrke på begge to, endte på litt over 10.000 sist siden jeg måtte ha noe spesial greir. 

Har også forskjellig styrke og skjeve hornhinner, og betalte vel ca 700 kr sist.

Anonymkode: 12300...34a

• Liker 1
Skrevet

Det pleier å være 50 % på brilleland, da blir prisen 4000 - 5000 kroner.

AnonymBruker
Skrevet

I all verden? Jeg fikk kjøpt to par i høst for under 4000 kr til sammen, og jeg har både skjeve hornhinner, ulik styrke og gud vet hva. Det var ikke med de billigste glassene engang. De hadde riktignok et eller annet tilbud, men det har de jo alltid et sted, er bare å gå til neste butikk.

Briller til over 10 000 hadde jeg ikke turt å gå ut døra med engang. Jeg har mange ulike par istedet, og ingen av dem har kostet mer enn 2000.

Anonymkode: 6c4f6...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har man -4 på øynene er det ikke «lesebriller» man behøver.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I all verden? Jeg fikk kjøpt to par i høst for under 4000 kr til sammen, og jeg har både skjeve hornhinner, ulik styrke og gud vet hva. Det var ikke med de billigste glassene engang. De hadde riktignok et eller annet tilbud, men det har de jo alltid et sted, er bare å gå til neste butikk.

Briller til over 10 000 hadde jeg ikke turt å gå ut døra med engang. Jeg har mange ulike par istedet, og ingen av dem har kostet mer enn 2000.

Anonymkode: 6c4f6...3e6

Samme her, jeg har heller flere par, enn å ha ett par til 10000 som kanskje fungerer optimalt i ett år, fordi synet mitt er stadig i endring.

Anonymkode: 473fe...40e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man -4 på øynene er det ikke «lesebriller» man behøver.

Anonymkode: 473fe...40e

Joda, man kan trenge både "langdistansebriller" og lesebriller med -4.

Anonymkode: 12300...34a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å kjøpe hos optiker, men da jeg etter sånn ca 15 år skulle ha nye (brukte ikke briller, men linser), bestilte jeg på extra optical. Koster vel et par hundrelapper per briller. Man kan prøve med webkamera, og legger bare inn brilleseddelen fra optiker, så går alt automatisk. Skal aldri bruke masse penger på briller igjen!

Anonymkode: 78426...7a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har -1,75 og korrigering for astigmatisme og betalte 2500 for 2 par briller (2 for 1) på specsavers. Har ikke behov for merkebriller. 

Anonymkode: 684e2...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...