Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med skyhøye strømpriser her i landet og stor eksport av landets ressurser (vannkraft), lurer jeg på kommer det til og bli en ende på dette?. Jeg forstår at strømprisen til vinteren kommer til og bli skyhøy, men hva med neste år? eller året etter der? er disse prisene den nye fremtiden?.

Anonymkode: 3dde7...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe vil bli gjort, når vanlige folk ikke har råd til å betale strømregningen.

Anonymkode: b0cbc...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med skyhøye strømpriser her i landet og stor eksport av landets ressurser (vannkraft), lurer jeg på kommer det til og bli en ende på dette?. Jeg forstår at strømprisen til vinteren kommer til og bli skyhøy, men hva med neste år? eller året etter der? er disse prisene den nye fremtiden?.

Ja det tror jeg. Hvorfor ikke så lenge vi finner oss i det?

Anonymkode: 8618c...fef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da burde noe vært gjort for lenge siden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mest sansynleg vil det bli endringer, og strømselskapene må "lage strømpriser" som folk flest skjønner inkl. alle påslag.

Det vil mest sansynleg bli eit 2 pris - fastpristariff  på det private forbruk inntil eit X antall kw. 

Det er bedre at alle betaler 0,45 øre kw, og noe de fleste har råd til anten man bor i sør eller nord, en at noen skal måtte betale ekstremt høye priser. 

Strømforsyningslinjer  mellom nord og sør må prioriteres så ein får utjevnet forskjellene.

De fleste betaler idag en fastpris på bosset uavhengi av om de leverer mye eller lite, og tilsvarende system må ein ha på strøm som, men eg ønsker ikkje å supsidiere dem som har varmekabler i veien, fullskala belysning, og høyt forbruk til oppvarming.  

Anonymkode: 0882e...a59

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Leste i stad at 1/8 måtte låne penger til å betale for strøm i vinter, og hele 20% av småbarnsfamiliene. Politikerne har kobla ut fullstendig.

Anonymkode: 5acc5...e7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mest sansynleg vil det bli endringer, og strømselskapene må "lage strømpriser" som folk flest skjønner inkl. alle påslag.

Det vil mest sansynleg bli eit 2 pris - fastpristariff  på det private forbruk inntil eit X antall kw. 

Det er bedre at alle betaler 0,45 øre kw, og noe de fleste har råd til anten man bor i sør eller nord, en at noen skal måtte betale ekstremt høye priser. 

Strømforsyningslinjer  mellom nord og sør må prioriteres så ein får utjevnet forskjellene.

De fleste betaler idag en fastpris på bosset uavhengi av om de leverer mye eller lite, og tilsvarende system må ein ha på strøm som, men eg ønsker ikkje å supsidiere dem som har varmekabler i veien, fullskala belysning, og høyt forbruk til oppvarming.  

Tror du virkelig og bygge kabler fra nord kommer til og gjøre strømmen billigere? 😂 De kommer jo bare til å sende mer strøm ut av landet.. Det er jo grunnen til at vi er i den posisjonen vi er idag.

Nei, det krever andre tiltak for at prisene skal gå ned, en ide er kanskje og sette en grense for hvor mye strøm som kan bli eksportert i løpet av et døyn/mnd? eller har dere noen andre gode ideer?.

Det eneste jeg vet er at hvis dette fortsetter kommer det til og bli døden for norsk industri og "vanlige folks" økonomi, men det er kanskje målet deres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig og bygge kabler fra nord kommer til og gjøre strømmen billigere? 😂 De kommer jo bare til å sende mer strøm ut av landet.. Det er jo grunnen til at vi er i den posisjonen vi er idag.

Nei, det krever andre tiltak for at prisene skal gå ned, en ide er kanskje og sette en grense for hvor mye strøm som kan bli eksportert i løpet av et døyn/mnd? eller har dere noen andre gode ideer?.

Det eneste jeg vet er at hvis dette fortsetter kommer det til og bli døden for norsk industri og "vanlige folks" økonomi, men det er kanskje målet deres.

Det meste er utav kontroll, og "vanleg folk " må betale prisen når den eine bedriften etter den andre må stenge dørene.

Den russiske økonomi  går bedre en på lenge til tross for sanksjoner fra vesten, og det meste har ein domminoeffekt, og  "Okonomi er pussige  greier" 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da burde noe vært gjort for lenge siden.

Ja, som forbruker må en følge med og være i forkant. Ellers må en rope på hjelp fra regjeringen. Som er det de aller fleste gjør.

Anonymkode: d43a6...027

AnonymBruker
Skrevet

Dess flere kabler som bygges, dess nærmere vil vår pris bli den europeiske prisen. Altså at vi vil få samme pris som i Danmark/Tyskland/Nederland. Prisen der ligger generelt høyere enn i Norge, men noen ganger er den lavere, og da vil vi i Norge også få lavere pris. Når det blåser i Tyskland, lager de mye strøm, for de har mye vindkraft, og det nyter vi godt av i Norge også.

Strømprisen i Europa er høy nå pga gassprisene, og Putins påfunn gjør ikke noe godt for gassprisene. Så jeg tror at prisene vil gå ned når krigen er over, og de ferdigstiller gassledningen fra Russland til Tyskland. Men det kan ta tid, for Tyskland vil nok ikke gå med på det på lenge, for å sanksjonere Russland.

Desverre bygger de ned kraftproduksjonen i Europa, ved å legge ned kullkraftverk. Da stiger jo prisene over hele fjøla.

Anonymkode: 56508...88c

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det nye prissystemet for nettleien gjør det ikke akkurat lettere å forstå...

Anonymkode: 6849a...e76

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Perelandra, mod

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg gruer meg til vinteren! 

Skrevet

Jepp, dette er nok den nye normalen nå som regjering er i lomma til WEF med Schwab & co. Covid var første ledd i 'Restart Earth' og neste er skyhøye strømpriser og drivstoffpriser, dette vi ser nå er bare starten, de skal mye høyere opp. Vi ser også at matvarer og dagligvarer er blitt mye dyrere, disse blir så dyr etter hvert at vi vil få mange som vil slite med å betale alt. Alt dette takke være WEF.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 0.07):

Håper virkelig ikke de bygger kabler mellom nord og sør, enda jeg bor i sør - den lille ekstra strømmen vil jo bare bli sendt rett ut av landet uansett, så det eneste det fører til er dyrere strøm i nord, uten at vi i sør tjener noe som helst på det. 

Helt tragisk politikk, de som godkjente disse utenlandqskablene burde vært stilt for krigsrett for landsforræderi. Syk, syk verden, jeg skjønner ikke agendaen til norske politikere, utover å tekkes EU for enhver pris.

Anonymkode: eb963...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes alternative energikilder. Strømmen kan bare være dyr.

Anonymkode: d43a6...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...