Gå til innhold

Har noen av dere blitt frisk av kreft i stadie 4 (spredning)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det noen solskinnshistorier der ute av kreftpasienter med kreft i stadie 4, som har blitt helt frisk?

Anonymkode: c48a2...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Finnes det noen solskinnshistorier der ute av kreftpasienter med kreft i stadie 4, som har blitt helt frisk?

Eller kjenner du noen som har blitt frisk av kreft med spredning?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Kreft i stadie 4 med spredning er ikke mulig å bli frisk av. Men avhengig av type kan man leve med kreften en stund. 

hva slags type er det snakk om? Hva slags tilleggssymptomer er tilstede? Ascitesvæske? Vektnedgang? Noen andre ting? 

Anonymkode: 4a5bf...25e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du googler og leser om svigermoren til Stian Blipp så har du en sånn sak, påvist livmorhalskreft i 2006, spredning til lunge flere ganger, fikk egt beskjed om at får du det igjen en 3 gang er det ikke mer å gjøre, allikevel forsøkte de å fjerne hele lungen. Dette var i 2015 og hun er still going strong.

Anonymkode: 243b0...66a

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stadie 4 er uhelbredelig. Men man kan leve med kreften

Anonymkode: 6efc3...b37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Kreft i stadie 4 med spredning er ikke mulig å bli frisk av. Men avhengig av type kan man leve med kreften en stund. 

hva slags type er det snakk om? Hva slags tilleggssymptomer er tilstede? Ascitesvæske? Vektnedgang? Noen andre ting? 

Anonymkode: 4a5bf...25e

Det er endetarmskreft med spredning til lever og lunger men formen til pasienten er god.

Har ikke gått ned i vekt, spiser masse mat, er fysisk aktiv hver dag og tåler cellegiften bra.

Ts 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Disse anslagene er basert på statistikk, og sier derfor egentlig lite om hva som går for seg på individnivå. Det vil alltid finnes case historier som ligger utenfor normalen. Dette er uavhengig av alternativ behandling og andre trossystemer. Det beste man kan gjøre er å høre med legen som har stilt diagnosen, evt få en venn til å konsultere google scholar, hvis man tør...

:pirat:

Anonymkode: e639f...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er endetarmskreft med spredning til lever og lunger men formen til pasienten er god.

Har ikke gått ned i vekt, spiser masse mat, er fysisk aktiv hver dag og tåler cellegiften bra.

Ts 

Sannsynligheten for å bli helt frisk er nok svært liten. 

Hvis kreftsykdommen nylig er påvist så får man gjerne denne forhåpningen om det kan jo hende det går bra tross alt. Men man forener seg med tanken når man får vent seg til tanken på diagnosen som er satt.

Når det er sagt så er det mulig å leve bra og leve en noen år om man bare får de rette medisinene.

Og som nevnt over, vi har nok ikke verdens beste helsevesen som vi er blitt innprentet med her i landet. Det ser man tydelig når man er blitt syk og trenger den dyre behandlingen. Da kan man snakke sorteringssamfunn. Harde ord, men for mange alvorlig syke er det realiteten.

Har man ressursene og pengene så er det ofte flere muligheter til bedre behandling i utlandet(men for de fleste lar dessverre ikke dette seg gjøre)

Anonymkode: 2c84b...87b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en artikkel om fasting og tarmkreft. Jeg ville ha skygget unna alternative fanatikere og besserwissere. Litt skummel ståd dette, men lykke til!

Fasting inhibits aerobic glycolysis and proliferation in colorectal cancer via the Fdft1-mediated AKT/mTOR/HIF1α pathway suppression

https://www.nature.com/articles/s41467-020-15795-8

Anonymkode: e639f...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde stadium fire med spredning til lever. Har nå vært kreftfri i mer enn fire år etter behandlingsslutt.

Onkologen fortalte meg ved behandlingsstart at det var fullt mulig å bli frisk, selv om det var uvanlig. Det hadde hun personlig sett.

Hun er en fantastisk person som ikke tok fra meg håpet, og jeg er helt sikker på at det gjorde en stor forskjell.

Anonymkode: 72122...dab

• Liker 2
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde stadium fire med spredning til lever. Har nå vært kreftfri i mer enn fire år etter behandlingsslutt.

Onkologen fortalte meg ved behandlingsstart at det var fullt mulig å bli frisk, selv om det var uvanlig. Det hadde hun personlig sett.

Hun er en fantastisk person som ikke tok fra meg håpet, og jeg er helt sikker på at det gjorde en stor forskjell.

Hvor hadde du hovedsvulsten?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fantastisk å lese❤

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor hadde du hovedsvulsten?

Ts 

Beklager, trodde jeg skrev det! På en eggstokk.

Ser at eggstokk- og endetarmskreft har omtrent lik overlevelsesrate, så det er sammenlignbart. Selv om den samme fantastiske onkologen også sa at man ikke skal se på statistikk og bli redd. Alle er enkeltindivider, og det sier ikke statistikken noe om!

Lykke til! :hjerte: :klem:

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, trodde jeg skrev det! På en eggstokk.

Ser at eggstokk- og endetarmskreft har omtrent lik overlevelsesrate, så det er sammenlignbart. Selv om den samme fantastiske onkologen også sa at man ikke skal se på statistikk og bli redd. Alle er enkeltindivider, og det sier ikke statistikken noe om!

Lykke til! :hjerte: :klem:

Gjorde du noe spesielt selv for å bli friskere av kreften?

Feks: Begynt du å spise bare økologisk mat?

Kuttet ut sukker?

Tok ekstra vitaminer? Kuttet ut rødt kjøtt?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble fortalt en historie her om dagen. En gutt som fikk kreft 6 år gammel. Tror det var i benmarg, testikler, lymfer og lunger. Det tok fire år, så var han frisk. I dag er han over 60 år. Så dette er lenge siden.

Anonymkode: 2ac93...cae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du virker positiv. Bra! Lest at positiv innstilling har 40% å si på å bli frisk. Det er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gjorde du noe spesielt selv for å bli friskere av kreften?

Feks: Begynt du å spise bare økologisk mat?

Kuttet ut sukker?

Tok ekstra vitaminer? Kuttet ut rødt kjøtt?

Ts 

Jeg kuttet kraftig ned på tilsatt sukker de to første årene og spiser det fortsatt sjeldent. Jeg var ikke ekstrem, jeg kunne ta meg en is i sola, spise dessert på julaften, et stykke kake i bursdag, eller spise litt sjokolade når jeg hadde veldig lyst på det. Jeg økte også inntaket av grønnsaker og frukt (så jeg kuttet ikke ned på fruktsukker). Jeg har aldri vært glad i rødt kjøtt, så det spiser jeg uansett sjeldent.

Merk at dette var noe jeg gjorde (og forstsatt gjør) fordi jeg følermeg bedre av det, jeg påstår ikke at det kurerer kreft. Jeg driver også med mindfulness, men der er jeg heller ikke ekstrem. Er jeg stresset en dag, så stresser jeg meg ikke ekstra opp fordi jeg ikke helt klarer å finne roen den dagen. Jeg prøver med andre ord å være snill med meg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du virker positiv. Bra! Lest at positiv innstilling har 40% å si på å bli frisk. Det er mye!

Det er ikke jeg som er syk men en god venn.

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du kilde på dette?

Anonymkode: 111a0...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...