Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i kommunal bolig med mine dyr, og i følge utleier er det kun tillatt med ett dyr selv om jeg har har flere, uten klager eller kritikk fra naboene. Hvilke rettigheter har jeg hvis antallet dyr blir oppdaget og jeg må flytte?

Har bodd  her siden mai 2019, dyrene har jeg hatt siden juni & juli 2019 + mai 2020..

Anonymkode: 59fcc...1cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo allerede brutt en av forutsetningene i leiekontrakten. Så hva får deg til å tro at du har noen rettigheter da?

Du får vel bare håpe det ikke blir oppdaget da. Eller skaff deg et sted hvor du kan ha mange dyr.

Anonymkode: 32b87...30a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utleier er kommunen?

Så lenge det er rent og pent, og ingen naboklager, kan de jo ikke kaste deg ut.

Kommunal bolig, der kan det bo mye rart.

Anonymkode: 3e05e...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kommer ikke til å kaste deg ut så lenge alt annet er på stell.

Anonymkode: ddcb8...356

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Hva skal man med husregler om de bare kan ignoreres?? 

Hvorfor velger du å bryte reglene ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har jo allerede brutt en av forutsetningene i leiekontrakten. Så hva får deg til å tro at du har noen rettigheter da?

Du får vel bare håpe det ikke blir oppdaget da. Eller skaff deg et sted hvor du kan ha mange dyr.

theTitanic skrev (7 minutter siden):

Hva skal man med husregler om de bare kan ignoreres?? 

Hvorfor velger du å bryte reglene ? 

Fant ut at det kun er lov med ett dyr i dag, så har ikke brutt noen regler bevisst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fant ut at det kun er lov med ett dyr i dag, så har ikke brutt noen regler bevisst.

Det spiller jo ingen rolle, du er pliktig til å sette deg inn i hva som gjelder før du flytter inn et sted. At du ikke leser igjennom hva du undertegner på sier temmelig mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det spiller jo ingen rolle, du er pliktig til å sette deg inn i hva som gjelder før du flytter inn et sted. At du ikke leser igjennom hva du undertegner på sier temmelig mye.

Søkte om og fikk tillatelse til dyrehold så har gjort alt rett sånn sett, burde sikkert nevnt det tidligere. At det kun gjaldt ett dyr visste jeg ikke før i dag.

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg så har ansatte i kommunen vært her årlig for å sjekke brannalarm etc så de har sett at jeg har flere matskåler, bur osv uten å få reaksjoner verken da eller i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I tillegg så har ansatte i kommunen vært her årlig for å sjekke brannalarm etc så de har sett at jeg har flere matskåler, bur osv uten å få reaksjoner verken da eller i ettertid.

Flerematskåler og bur.....hvor mange dyr har du egentlig, og hva slags dyr?

Er litt forskjellig på et bur med tre rotter eller to katter, en pappergøye og en hund....

Anonymkode: 0a158...4f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flerematskåler og bur.....hvor mange dyr har du egentlig, og hva slags dyr?

Er litt forskjellig på et bur med tre rotter eller to katter, en pappergøye og en hund....

Har 3 katter

Skrevet

Hei.

Dette sier husleieloven

§ 5-2. Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

Med vennlig hilsen

TBergh

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS bor i kommunal leilighet....

Har garantert ikke fått mye å velge i. 

Anonymkode: 3e05e...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har 3 katter

Da skjønner jeg at de reagerer, hadde klikka om min leieboer plutselig hadde dratt inn tre katter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da skjønner jeg at de reagerer, hadde klikka om min leieboer plutselig hadde dratt inn tre katter.

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...