Gå til innhold

Fint å se at aleneforeldre også kan få litt respekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, litt ironisk, ja.

Far alene med barn = et helt unikt, flott menneske som virkelig er en kjernekar og man har absolutt full tillit til.

Mor alene med barn = muligens noe løs og sluskete. Har stilt seg veldig dårlig er sannsynligvis ressurssvak og kanskje NAV-snylter på toppen. 

Anonymkode: 7633b...a29

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan for øvrig også sette det på hodet.

Mann uten ansvar for egne barn = sikker ressurssterk go-getter med såpass travelt liv og karriere at han møter barna en gang hver fjortende dag. Helt ok.

Dame uten ansvar for egne barn = avstumpet avskum. 

Anonymkode: 7633b...a29

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiller nok inn at han er enkemann. Da har man jo ikke selv valgt å være aleneforelder, så da er det kanskje sett på som mer prisverdig om man får det godt til? 🤔 Pluss at det er tungt å miste sin partner og medforelder så klart.

Anonymkode: e4d3f...77b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiller nok inn at han er enkemann. Da har man jo ikke selv valgt å være aleneforelder, så da er det kanskje sett på som mer prisverdig om man får det godt til? 🤔 Pluss at det er tungt å miste sin partner og medforelder så klart.

Anonymkode: e4d3f...77b

Det gjelder begge kjønn,og det er ikke alle som velger et brudd heller. 

Anonymkode: d07d6...979

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjelder begge kjønn,og det er ikke alle som velger et brudd heller. 

Anonymkode: d07d6...979

En liten brannfakkel: å bli "forlatt" fordi den ene dør kan føles bedre enn å bli forlatt til fordel for en annen kvinne/mann. Når partner dør, får den gjenlevende ofte masse hjelp med både barn og andre utfordringer, gjerne fra begge sider av familien (både egen familie + svigerfamilie).

Det høres sikkert kynisk ut å si det på den måten, men jeg er enke selv. Fikk utbetalt en god pott med forsikringspenger (som har sikretmeg og narna økonomisk), fikk masse hjelp og omsorg fra dem rundt meg, og det har ikke være mangel på mental støtte. Jeg tror det hadde vært verre å bli forlatt for en annen, og samtidig tape økonomisk på et brudd, samt kun se barna annenhver uke (og å vite at de f eks måtte forholde seg til fars nye kjæreste). 

Men for all del: alle menn er jo så fantastiske når de er alene med barna 🙄

Anonymkode: 4cac9...569

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser dette i egen omgangskrets. Her er det 2 fedre som har hovedomsorgen for sine barn. Moren har barna annenhver helg, og det er besteforeldre på begge sider som hjelper til. Moren til ene faren bor sammen med far og barnebarn, for å hjelpe til. Men de får mye hjelp ellers og av lokalsamfunnet. Og ikke måte på hvor mye ros de får. De har 1 barn hver.

Selv så har jeg hatt 2 barn 100%, har aldri fått noe hjelp, eller ros. Ikke har jeg noe familie som kan hjelpe heller. 

Anonymkode: 01e46...cf9

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at han er mann og at barnets mor døde er nok en veldig god kombo. Hadde det vært en alenemor som ble alene i kraft av et samlivsbrudd hadde nok ingen ropt hurra!

Anonymkode: bef43...a4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Litt usikker på hva dere hadde regnet med. Jeg kan ikke komme på å ha sett noe portrettintervju (av en statsråd) der intervjuobjektet henges ut fordi "medforelderen" er død. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare alenemødre fått like mye ros🙄

Anonymkode: fc4be...f5d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Stakkar mannen, mistet kona og er alene med to barn... En kvinne hadde ikke fått en slik hyllest. Selv ikke om det hadde vært de samme omstendighetene.

Lurer på hvor mye han er med disse barna sine da jobben skal være krevende... Mye hjelp!

Anonymkode: bec5d...2d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hadde bare alenemødre fått like mye ros🙄

Anonymkode: fc4be...f5d

Er jo åpenbart mye vanskeligere å være alenefar... :rolleyes: Og vi som er alenemammaer grunnet samlivsbrudd er jo bare NAV snyltere og fæle kjerringer som holder barna borte fra sine fantastiske fedre. Drit i at alenefedre og mødre som har mistet sin partner mottar samme ytelser. Ytterst få som mottar noe mer enn barnetrygd og barnebidrag/barnepensjon. De aller fleste er jo i jobb og klarer seg selv.

Anonymkode: 952ae...a7b

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Grunnen til den positive responsen er at han er mann. Liikestilingen er ikke er kommet lengre enn at man synes det er fantastisk at en mann klarer å holde hus, hjem og barn, alene. 

I dette tilfelle er barnas mor død.  Da forstår "alle" hvorfor barnas mor ikke er der i det daglige.  Om mannen i stedet var skilt, er jeg helt sikker på at de fleste ville spurt seg om hvorfor mor ikke er den som har den daglige omsorgen.  

Det er merkelig at ikke mor og far står likt når det gjelder å ha omsorg for barna sine.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...