Gå til innhold

Hvorfor ?

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II
Skrevet

Det er en ting jeg lurer på med mødre...

Hvorfor er alti mødre så stolte av barna sine ?

det virker jo nesten som de er stolte uansett hva ungene gjør..Om de er 2 dager gammle eller 40 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi mødre er så glad i barna sine? Er det noe galt i være stolt av avkommet, mener du? Eller føler du deg forbigått på noen måte?

Skrevet

Det bare er sånn. Kjærlighet kalles det...

Skrevet

Fordi ungene er det BESTE som noensinne har hendt oss.

Og kommer man først inn i et morshjerte

- ja da blir man der for evig og alltid - uansett!! :klem:

Føler far seg forbigått ???

Kjærester/menn har en helt annen type kjærlighet fra oss.

Og den er ikke noe dårliger - bare litt, litt annerledes.

Mors-kjærligheten får de fra moren sin.

Sånn er det bare.

ceca ;)

Skrevet

Fordi mødre alltid kan se at barna deres har gode egenskaper og at de er vakre, noe som ikke alltid er så tydelig for dem som ikke kjenner avkommet deres like godt. Og ikke minst fordi man er utrolig takknemlig bare fordi de finnes, og utrolig redd for at noe skal skje dem, så man setter kanskje pris på alt man kan sette pris på mens man kan.

Skrevet

Jeg kan ikke si at stolthet beskriver følelsen jeg har for min lille 2-åring. En sjelden gang kanskje - når hun gjør spesielle ting. Utover det er det bare grenseløs kjærlighet som ligger nesten utenpå kroppen, og ønske om alt godt for henne. Og ønsket om å DREPE alle som måtte finne på å gjøre henne vondt :ler:

Skrevet

Er mødre virkelig villige til og drepe for og beskytte barna sine ?

Skrevet

Det er jeg sikker på og det har vi hørt eksempler på (jeg refererte for kort tid siden til en sak i Tyskland hvor mor drepte barnets drapsmann)

Og det tror jeg mange fedre også er villig til å gjøre om det er noen som vil dem fryktelig vondt.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er helt klart veldig stolt av barna mine. Like mye som pappaen deres er det.

Skrevet

det virker jo nesten som de er stolte uansett hva ungene gjør..Om de er 2 dager gammle eller 40 år.

Sånn ER det bare! Det er en kjærlighet som må oppleves for å forstå.

Skrevet

Ja.

Skrevet

Ja, jeg kunne drept for å beskytte barnet mitt!

De følelsene du får som mor kan ikke forklares, og heller ikke forberedes...Og helt umulig å skjønne før du er der selv! Sånn er det...

Skrevet

Å ja, foreldre er i stand til å drepe for å beskytte barna sine. Ikke så lenge siden en far tok flyet ens ærend fra oslo til alta og knivstakk en mann som hadde forgrepet seg på hans sønn.

Foreldre er jo også i stand til å forsvare barn med sitt eget liv.

Skjønner ikke. hvorfor skulle det være feil å være stolt av barna sine? Er ikke det bra da? Foreldre ser jo alle sidene ved sitt barn, og selv om barnet kan ha noen negative egenskaper, kan foreldrene være stolt av andre og bedre egenskaper barnet har.

Skrevet

Dette skjønner du først når du har blitt mor selv. Noe jeg anntar ikke vil skje med deg...King mener jeg ;)

Gjest King James II
Skrevet

nei at jeg skal bli mor er like umulig som det er for en kvinne og bli far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...