Gå til innhold

Utbetaling av feriepenger for dagpenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I 2021 var det jo feriepenger på dagpenger grunnet korona - står at disse skal utbetales ILA juni en gang.

Jeg gikk på dagpenger til august 2021, da jeg ble flyttet over på AAP grunnet helseproblemer. (Helsen har forbedret seg, så jeg er veldig klar for å komme meg ut i jobb nå etter sommeren, tjohei! :D)

Spørsmålet mitt er: får man fortsatt feriepenger for dagpenger fra 2021 dersom man har gått over på AAP etter det? Vet jeg ville fått det hvis jeg var i jobb, men usikker på hvordan det blir siden jeg går på AAP?

Tusen takk for hjelp!

Anonymkode: 2e419...1f9

• Hjerte 1
Skrevet

Se på nav.no

Det er litt regler for det.

Hva det gjelder Aap ville jeg ringt navHvis du fikk dagpenger i fjor, kan du få utbetalt feriepenger i år, hvis du fyller kravene for feriepenger.

Hvis du fikk dagpenger i 2021 kan du få utbetalt feriepenger av dagpenger innen utgangen av juni 2022. Feriepengene utgjør 10,2 prosent av dagpengene du fikk i fjor. Se hvor mye du fikk utbetalt i dagpenger i 2021 i årsoppgaven din på Ditt NA

Du trenger ikke å søke om feriepengene. Du vil få et brev innen utgangen av juni der det står om du får utbetalt feriepenger eller ikk

Hvis du forventer å få feriepenger, må du huske å kontrollere at riktig kontonummer er registrert hos NA

Hvem har rett til feriepenge

Du har rett til feriepenger hvis du mottok dagpenger i 2021 og

ikke lenger mottar dagpenger 30. mai 20

elle

du mottar dagpenger 30. mai 2022, og du tok ferie med dagpenger i 20

elle

du mottar dagpenger 30. mai 2022, men har ikke opparbeidet deg rett til ferie med dagpenger end

Hvem har ikke rett til feriepenger

Du har i utgangspunktet ikke rett til feriepenger hvis du i perioden 1. januar til 30. mai 2022 har rett til 4 uker ferie med dagpenger. Dette gjelder uavhengig av om du har tatt feriedager eller ikke i 2022

Hvis du ikke har rett til feriepenger, kan du ha rett til inntil 4 uker ferie mens du får dagpenge

Du kan likevel oppnå rett til feriepeng

Du kan stanse dagpengene dine for å få rett til feriepenger av dagpengererr..?a.r21r22:r?V.e.V.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Se på nav.no

Det er litt regler for det.

Hva det gjelder Aap ville jeg ringt navHvis du fikk dagpenger i fjor, kan du få utbetalt feriepenger i år, hvis du fyller kravene for feriepenger.

Hvis du fikk dagpenger i 2021 kan du få utbetalt feriepenger av dagpenger innen utgangen av juni 2022. Feriepengene utgjør 10,2 prosent av dagpengene du fikk i fjor. Se hvor mye du fikk utbetalt i dagpenger i 2021 i årsoppgaven din på Ditt NA

Du trenger ikke å søke om feriepengene. Du vil få et brev innen utgangen av juni der det står om du får utbetalt feriepenger eller ikk

Hvis du forventer å få feriepenger, må du huske å kontrollere at riktig kontonummer er registrert hos NA

Hvem har rett til feriepenge

Du har rett til feriepenger hvis du mottok dagpenger i 2021 og

ikke lenger mottar dagpenger 30. mai 20

elle

du mottar dagpenger 30. mai 2022, og du tok ferie med dagpenger i 20

elle

du mottar dagpenger 30. mai 2022, men har ikke opparbeidet deg rett til ferie med dagpenger end

Hvem har ikke rett til feriepenger

Du har i utgangspunktet ikke rett til feriepenger hvis du i perioden 1. januar til 30. mai 2022 har rett til 4 uker ferie med dagpenger. Dette gjelder uavhengig av om du har tatt feriedager eller ikke i 2022

Hvis du ikke har rett til feriepenger, kan du ha rett til inntil 4 uker ferie mens du får dagpenge

Du kan likevel oppnå rett til feriepeng

Du kan stanse dagpengene dine for å få rett til feriepenger av dagpengererr..?a.r21r22:r?V.e.V.

Tusen takk for svar!

Jeg har lest litt på den siden hos NAV og tenker at situasjonen min er ganske spesifikk, for det står ingenting om akkurat det. Jeg får kontakte de direkte da kanskje, for tror ikke nettsiden kommer til å gjøre meg noe særlig klokere. Takk igjen :)

Anonymkode: 2e419...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...