AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Man betaler lik husleie man gjør på det private markedet, så Hvis man får tildelt kommunal bolig pga en ekstrem bosituasjon og sykdom, kan man " kreve" at det har blitt gjort en ordentlig nedvask? Dette stresser meg veldig for har ikke helse til å overta en skitten leilighet som vil skape større helse utfordringer, og har ikke økonomi til å måtte leie inn folk. Jeg ber virkelig om råd og håper folk kan være respektfull og ikke komme med stygge kommentarer. Kan ikke dele hele livssituasjonen for å gi et bedre bilde om hvorfor dette er svært viktig. Anonymkode: c3f7c...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Har du venner eller familie som kan vaske for deg da? Anonymkode: 4df8e...f45
Boetica Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Enhver leiebolig bør da overtas i rengjort stand, enten det er privat eller kommunal. Ring boligkontoret i kommunen og hør hvilken praksis de har. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Tror ikke du trenger å bekymre deg, utleier ser over leiligheter når leieforhold opphører og fikser/vasker om det trengs. Det er evt forrige leietaker som får regning på utvask om det ikke er gjort skikkelig. Om du likevel skulle finne noe du reagerer på, så ta det med utleiekontoret. De skal sørge for at alt er vasket og rent. Anonymkode: 46a89...526 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Kommunen sørger for at alt er vasket og rent. Om leiligheten er nedslitt så kan det være de gjør noe renovasjonsarbeid i tillegg. Har selv flyttet inn i kommunal leilighet og her ble det lagt nytt gulv (linoleum) og malt før jeg flyttet inn. Jeg fikk også velge farge på maling. Vet ikke hvor rause de er i dag med slike ting, da dette var over 20 år siden. Anonymkode: 7834c...a0e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Takk for svar alle sammen. Skal se leiligheten denne uken. Virker ikke som de har gjort en bra jobb basert på det inntrykket jeg fikk etter å ha pratet med ansvarlig. Men i søknaden står det jo hvorfor jeg må flytte fra nåværende leilighet, så håper jo at de vil forstå og være villig til å ordne opp hvis det er nødvendig. Vil sikkert komme tilbake hit etter å ha sett den. Er vel uansett greit for andre å vite hvordan det fungerer. Er selv helt ny på kommunal bolig, så ville selv ha ønsket vite litt Anonymkode: c3f7c...5bf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Min erfaring via familie som leier, og har leid kommunale leiligheter er at de er i grei stand og rengjort ved overtagelse. Det er ikke nødvendigvis slik at forrige leietaker har rengjort ordentlig, men kommunen har folk som sjekker og rengjør, og ofte pleier de å måtte ta litt vedlikehold som feks å male eller bytte gulv, da mange som bor i leilighetene bor der over veldig mange år. Tenker dette kommer til å gå helt fint, og lykke til med ny bolig❤️ Anonymkode: 0336e...144
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min erfaring via familie som leier, og har leid kommunale leiligheter er at de er i grei stand og rengjort ved overtagelse. Det er ikke nødvendigvis slik at forrige leietaker har rengjort ordentlig, men kommunen har folk som sjekker og rengjør, og ofte pleier de å måtte ta litt vedlikehold som feks å male eller bytte gulv, da mange som bor i leilighetene bor der over veldig mange år. Tenker dette kommer til å gå helt fint, og lykke til med ny bolig❤️ Anonymkode: 0336e...144 Tusen takk! Trenger det! Skal se den i dag så håper de har ordnet alt. Men skal notere ned hvis noe ikke er bra og kontakte de. Anonymkode: c3f7c...5bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå