AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Ja, jeg blir helt matt av de som hele tiden tar jobber som et springbrett, videreutdanner seg, jobber og står på. De som det virker som om hele tiden jager og tilsynelatende aldri blir fornøyd. De skal få til alt! Og de skal hele tiden klatre i karrieren sin. Jeg mener det virkelig er et usunt jag. Livet er så mye mer enn karriere og jobb. Jeg har en enkel jobb jeg trives med og håper jeg snart kan begynne å jobbe deltid. Da får jeg mer fritid og kan bruke tiden på det jeg vil gjøre. Hva syns du? Syns du de som hele tiden må prestere og som alltid er på jakt etter en ny og bedre stilling, er slitsomme folk? Anonymkode: 0c25d...662 16 2 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes sånne som deg - som tror at du sitter på fasiten på hva som er et bra liv - er slitsomme. Folk er forskjellige vettu Anonymkode: 3784d...adb 78 4 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Ja tildels enig, dvs jeg ser ikke ned på de, jeg bare skjønner ikke hvordan de orker å la jobben definere nesten hele livet sitt. Anonymkode: db8b8...f8d 13
nordlending Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og de skal hele tiden klatre i karrieren sin. Noen må da være ledere, hvis ikke ramler jo bedriftene sammen. Man kan fint "jage" på jobb uten at det trenger å gå ut over andre ting. 8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Folk er forskjellige og har ulike prioriteringer i livet. Forstår begge sider. De som har jobber som de virkelig elsker og brenner for, som føler at de får brukt hele seg, vil kanskje være mer karriereorienterte. Og folk som er veldig opptatt av status og penger. De folka forstår jeg ikke så godt. Så fint at du er fornøyd med livet 😊 Anonymkode: 117f4...ef9 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Måten du omtaler dette på gjør til at jeg mistenker at du egentlig ikke er helt fornøyd der som du er i livet… Anonymkode: aa085...0e3 35 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes heller mennesker som skal poengtere og gjøre en stor sak ut av at noen prioriterer livet annerledes enn deg, er slitsomme. Anonymkode: 984ff...66f 26 1 2
Løvejenten Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Hvorfor i alle dager skal du se ned på mennesker som ikke deler de samme ønskene som deg? 17 2 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Jeg trives med faglige utfordringer, ansvar og utvikling. Er glad i arbeidsplassen min og kollegene mine. Føler meg heldig som opplever det sånn. Ville gått på jobb selv om jeg fikk borgerlønn og ingen ekstra lønn utover det. Jeg trives best når jeg får brukt evnene mine og hjulpet andre. Anonymkode: b4d40...214 12 2
Mezzosoprena Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 Jeg mener også at det er mer i livet enn jobb og karriere, men jeg respekterer også de som mener noe annet enn meg og ønsker et slik liv. 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 Jeg får mer vondt av folk som tror at deres måte å leve på er fasiten for andre. Anonymkode: 0da25...cc2 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 Jeg trives med nye og utfordrende oppgaver og muligheter. Jeg har derfor klatret karrieremessig, uten å ha klare ambisjoner. Jeg koser meg med fritida mi også, men vil gjerne bidra i samfunnet og bli klokere selv gjennom jobb. Anonymkode: cfec4...21a 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 Syns du virker lat og du har ingen rett til å se ned på folk med energi, ambisjoner og andre prioriteringer enn deg. Anonymkode: cbe13...09d 9 1
ElectricScum Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Det kommer helt an på hva som ligger til grunn for ambisjonene. Noen ganger kan man få inntrykk av at det fryktelig viktig med ambisjoner bare for ambisjonenes skyld, hvis ikke er man et tafatt, kjedelig menneske uten driv. De som har den holdningen ser jeg på som ureflekterte og overfladiske. Mulig de har absorbert for mye amerikansk kultur og har kjøpt "the american dream". De som streber mot toppen kun for å være kongen på haugen har jeg mindre respekt for. Har heller ikke respekt for de som rynker på nesa av "enkle" jobber fordi det ikke er status i deres øyne. Men jeg ser ingen grunn til IKKE å respekterer folk som brenner for jobben sin og til og med identifiserer seg med den fordi de har en reell interesse for faget. Jeg jobber selv på en kreativ arbeidsplass hvor de aller fleste har hatt en interesse for faget siden de var unge og jobben overlapper med egne hobbier og interesser. At mange av dem gjerne legger inn mange arbeidstimer og er villige til å forsake fritid synes jeg ikke er så veldig rart, da de er drevet av en interesse mer enn ambisjoner. Det kommer jo likevel alltid til et punkt hvor "jobb er jobb" uansett hvor fet den er og man ønsker å kunne gå hjem til vanlig tid. 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 Og jeg ser opp til de som har ambisjoner og jobber hardt, så lenge det ikke går ut over evt. barn (blir altså ikke imponert over de som har barna i barnehagen i hele åpningstiden hver bidige dag fordi de begge prioriterer jobb/karriere) Nå vet jeg ikke hvor du bor, men dersom du bor i Oslo-området så er det faktisk ikke mulig å ha en «enkel jobb» på deltid dersom man ønsker å ha et greit sted å bo, med mindre du har arvet penger/investert klokt/vunnet i Lotto. Anonymkode: e7f4e...e24 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes sånne som deg - som tror at du sitter på fasiten på hva som er et bra liv - er slitsomme. Folk er forskjellige vettu Anonymkode: 3784d...adb Ja, folk er forskjellige. Til en viss grad. Det som frontes i samfunnet er jo utdannelse og arbeidslivet, dessverre. Er jo heller de "utdannede" som ser ned på de som ikke er det, eller som ikke jager karriere. Har selv vært igjennom dette, levde for jobben i 15år. Trodde det var "Lønnsomt", det var det økonomisk. Men det handler kun om pengene, tid er penger. Trist verden vi lever vi, men vi godtar jo dette. Utviklingen mot den digitale verden godtar vi. Alt blir tredd nedover hodet på oss fra et lite mindretall i verden. Verden er gal, men det stopper ikke før fotfolket/slavene sierfra. Anonymkode: 3def4...4e4 4
Majer Skrevet 24. mai 2022 #17 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tenker det handler litt om motivasjonen bak. Vil man bli grunder for å skape en bedre verden er det gjerne litt idealisme i det og det er kult. Vil man derimot bli leder for å bli leder er det gjerne ganske teit. Personlig er jeg veldig opptatt av karriere, men det er fordi jeg på sikt ønsker å få vanlig lønn mens jeg jobber veldig lite. Kan ikke se for meg lange arbeidsdager fram til jeg er pensjonist, men jeg vilnsamtidig ha stabilitet. 1
Avstand Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes sånne som deg - som tror at du sitter på fasiten på hva som er et bra liv - er slitsomme. Folk er forskjellige vettu Anonymkode: 3784d...adb Alltid! 🤣🤣 når Ts ytrer noe som faktisk er ganske sant så er alltid første kommentar et motsvar og at Ts er missunnelig, bedreviter osv. 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #19 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes det virker nitrist å bruke 8 timer om dagen, 40 timer i uka, på noe man bare drar seg gjennom. Som man egentlig ikke trives med, som i beste fall er ok. Bare for å få penger. Det må jo være et vanvittig trist liv? Selv har jeg valgt en karriere som også er en hobby. Som jeg virkelig stortrives med, på alle måter. Og ville gjort selv om jeg var mangemillionær. Det går bra både at det er ny uke, eller første dag etter ferien, fordi jeg trives så godt. Som gir meg mye mer enn både TV og gaming, som det synes som om mange bruker mye tid på. Anonymkode: 3b170...d56 5 1 1
Avstand Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 Er enig Ts. Det er kjedelig, uinspirerende og slitsomt. Men dette er som med skjønnhet. Vi har lært oss å tro at vi aldri skal slutte å prestere og at vi alltid kan klare ting bedre. Vi skal aldri føle oss gode nok. Fordi samfunnet har funnet ut at det tjener på det. Jeg ser ikke ned på folk som videreutdannet seg. Må være lov å ønske forandring. Noen kjeder seg sikkert og vil ha større utfordringer. Og såklart er økt lønn også en motviasjon. Men denne stadige oppgraderingen synes jeg begynner å bli kjedelig. Det er liksom et tomt liv der vi tror at det er det ytre som avgjør lykken. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå