Gå til innhold

Mikrosement erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 9.02):

men dette høres ut som en prosjektleder som var mer kompetent og erfaren på fliser - og det er nå greit, fliser har eksistert i en evighet. Men, du endte opp med et bad du ikke ville ha i utgangspunktet, og som du kommer til å ha nå i 20+år, og med materialer som er allerede utdatert nå? 

Anonymkode: b8668...0cd

Utdaterte materialer? 😅

Anonymkode: 331ed...6e0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor tror du ikke microsement er kommet for å bli? 

Anonymkode: 6c2db...7af

Som en annen bruker skrev, så er nok mikrosement vår tids strietapet. Det er en praktisk og (relativt) rimelig måte å få nytt bad på, på samme måte som fiskebens-strietapetet var en romfornyer i hine hårde.

Dette, kombinert med at mikrosement har en veldig gjennkjennelig look (som er typisk for veldig daterbare trender) gjør at jeg antar mikrosement på våtrom ikke kommer til å bli et tidløst uttrykk.

Når det er sagt syntes jeg det er kjempefint, jeg vurderte jo selv å ha det. Ingenting vil glede meg mer om jeg tar feil i min spådom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har mikrosement på et bad. Det var en rimelig oppussingsjobb, jeg syns det ble fint og det har holdt seg bra hittil. Tror vi pusset opp for ca 4 år siden. 

Anonymkode: 72a85...5d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (1 time siden):

Som en annen bruker skrev, så er nok mikrosement vår tids strietapet. Det er en praktisk og (relativt) rimelig måte å få nytt bad på, på samme måte som fiskebens-strietapetet var en romfornyer i hine hårde.

Dette, kombinert med at mikrosement har en veldig gjennkjennelig look (som er typisk for veldig daterbare trender) gjør at jeg antar mikrosement på våtrom ikke kommer til å bli et tidløst uttrykk.

Når det er sagt syntes jeg det er kjempefint, jeg vurderte jo selv å ha det. Ingenting vil glede meg mer om jeg tar feil i min spådom.

Tenker heller det er fremtiden. Hvorfor skulle noen gå tilbake til fuger som blir misfargende, én flis som sprekker slik at hele badet er ødelagt? Å tro at flisvslget man gjør i dag er noe mer klassisk og ikke vil bli oppfattet som utdatert om 20 år har jeg ikke troa på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker heller det er fremtiden. Hvorfor skulle noen gå tilbake til fuger som blir misfargende, én flis som sprekker slik at hele badet er ødelagt? Å tro at flisvslget man gjør i dag er noe mer klassisk og ikke vil bli oppfattet som utdatert om 20 år har jeg ikke troa på. 

Nå har jo filser vært det klassiske på bad i flere hundre år… Dessuten går ikke hele badet i stykker fordi en flis, eller fuge, sprekker. Det er membranen som gjør badet tett.

Mikrosement er jo bare en quick-fix, kjapp og billig løsning for å gjøre bad tiltalende. Er helt sikker på at mikrosement kommer til å bli sett på om noen år, på samme måte som «tak-ess» -plater og baderomspanel 😏

Anonymkode: fad62...d74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også mikrosement så interessant ut da det kom for snart ti år siden.

Litt av problemet er at det nå ofte brukes til å dekke over gamle fliser, og jeg forbinder looken med dette. Jeg er ikke spesielt tilhenger av dette eller flis-på-flis. Man har null kontroll på hva som foregår under den «pene» overflaten.

Megleren skriver da gjerne at «badet fremstår som nytt» etter at det ble oppgradert med mikrosement i 2019, mens man må lete før man finner at badet egentlig sist ble renovert i 2001. 

Anonymkode: 45b6a...936

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå har jo filser vært det klassiske på bad i flere hundre år… Dessuten går ikke hele badet i stykker fordi en flis, eller fuge, sprekker. Det er membranen som gjør badet tett.

Mikrosement er jo bare en quick-fix, kjapp og billig løsning for å gjøre bad tiltalende. Er helt sikker på at mikrosement kommer til å bli sett på om noen år, på samme måte som «tak-ess» -plater og baderomspanel 😏

Anonymkode: fad62...d74

Fliser i seg selv ja, men ikke flisstilen, utrykket er ødelagt, og badet får automatisk TG2 om man selger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fliser i seg selv ja, men ikke flisstilen, utrykket er ødelagt, og badet får automatisk TG2 om man selger. 

Man kan få skiftet ut skadde enkeltfliser, det er derfor det er anbefalt å ta vare på et par reservefliser når noe blir flislagt.

Anonymkode: 45b6a...936

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat lagt det på badet etter at vi leste om det og ble inspirert i hjem og hage sin artikkel om mikrosement.

Det står at man kan legge det selv, men vi brukte heller firma. Brukte et lokalt firma resultatet ble skikkelig bra! Mye bedre enn kjedelige fliser

Anonymkode: 6594e...78a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har akkurat lagt det på badet etter at vi leste om det og ble inspirert i hjem og hage sin artikkel om mikrosement.

Det står at man kan legge det selv, men vi brukte heller firma. Brukte et lokalt firma resultatet ble skikkelig bra! Mye bedre enn kjedelige fliser

Anonymkode: 6594e...78a

Vurderer det selv, hvor stort er badet deres, og hvor mye kostet det ? 

Anonymkode: 98834...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...