AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Har noen erfaringer med mikrosement de vil dele? Vi tenker å ha det på badet. Hvor holdbart er det? Lett å rengjøre? Er du fornøyd/misfornøyd? Anonymkode: 6c2db...7af
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Følger, lurer på det samme Anonymkode: 98834...b61
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Ikke helt det du spør om, men har nylig pusset opp badet (totalrenovering) og ville egentlig ha microsement på store deler av badet. Dette frabød prosjektlederen fra meg, sterkt. Hen sa hen hadde sett masse skader fra dette hos andre og at fliser var best. Om det er sant eller ikke vet jeg jo ikke, men jeg endte opp med fliser da. Anonymkode: 8a8be...825 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Ikke helt det du spør om, men har nylig pusset opp badet (totalrenovering) og ville egentlig ha microsement på store deler av badet. Dette frabød prosjektlederen fra meg, sterkt. Hen sa hen hadde sett masse skader fra dette hos andre og at fliser var best. Om det er sant eller ikke vet jeg jo ikke, men jeg endte opp med fliser da. Anonymkode: 8a8be...825 men dette høres ut som en prosjektleder som var mer kompetent og erfaren på fliser - og det er nå greit, fliser har eksistert i en evighet. Men, du endte opp med et bad du ikke ville ha i utgangspunktet, og som du kommer til å ha nå i 20+år, og med materialer som er allerede utdatert nå? Anonymkode: b8668...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Jeg har lagt mikrosement på mitt bad og er strålende fornøyd. Mikrosement er like godkjent på våtrom som memebran og flis. De impregnerer mikrosementet slik at alt vann perler av. Kan absolutt anbefales. Mitt bad ble utført av Zenzorama. Anonymkode: 069ff...1d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Jeg har og microsement, utført av Zenzorama, og har samme erfaring som vedkommende over, er strålende fornøyd. Det er like godkjent som fliser, men det er klart at membran osv må være på plass. Badet ble lekkert Anonymkode: 540ea...13d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): men dette høres ut som en prosjektleder som var mer kompetent og erfaren på fliser - og det er nå greit, fliser har eksistert i en evighet. Men, du endte opp med et bad du ikke ville ha i utgangspunktet, og som du kommer til å ha nå i 20+år, og med materialer som er allerede utdatert nå? Anonymkode: b8668...0cd Er fliser «utdaterte materialer», altså? Jøss. Det tok noen tusen år, men i 2022 var det altså blitt helt utdatert. Anonymkode: 45b6a...936 10 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Er fliser «utdaterte materialer», altså? Jøss. Det tok noen tusen år, men i 2022 var det altså blitt helt utdatert. Anonymkode: 45b6a...936 Har man dekket bad med flis i noen tusen år? 😅 Neppe, relativt ny trend og ja, forbigående som mye annet. Anonymkode: b8668...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 En venninne av meg har lagt mikrosement i hele huset (bad, stue, kjøkken, soverom). Hun sier det lett kommer hakk i det når barna mister ting i gulvet. Hun har lagt hvit sement da, så hakkene blir veldig synlige. Anonymkode: d9dd1...da7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har man dekket bad med flis i noen tusen år? 😅 Neppe, relativt ny trend og ja, forbigående som mye annet. Anonymkode: b8668...0cd Hvor ny trend tror du egentlig det er? Jeg er snart femti, og har bodd i hus med flislagte bad i hele mitt liv. Mine foreldre har bodd i hus med flislagte bad i hele deres liv, og de er snart åtti. Jeg vil ikke kalle det en ny, forbigående trend. Mikrosement er kanskje nåtidens glassfiberstrie. Det var ikke måte på hvor fantastisk og moderne dette var på åttitallet, og et rent lite hel**** å bli kvitt 20 år etterpå. Tapet, derimot, var det sikkert mange som syntes var utdatert. Anonymkode: 45b6a...936 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har lagt mikrosement på mitt bad og er strålende fornøyd. Mikrosement er like godkjent på våtrom som memebran og flis. De impregnerer mikrosementet slik at alt vann perler av. Kan absolutt anbefales. Mitt bad ble utført av Zenzorama. Anonymkode: 069ff...1d7 Tusen takk for konkret tips! Er det sånn at mikrosement kan fikses om det blir en sprekk? Får man en sprekk i en flis så må liksom hele badet tas for å rette det opp. ts Anonymkode: 6c2db...7af
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En venninne av meg har lagt mikrosement i hele huset (bad, stue, kjøkken, soverom). Hun sier det lett kommer hakk i det når barna mister ting i gulvet. Hun har lagt hvit sement da, så hakkene blir veldig synlige. Anonymkode: d9dd1...da7 Men kan man ikke, i motsetning til flis, lappe mikrosement? Altså fikse små hakk? ts Anonymkode: 6c2db...7af 2
newman01 Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Mikrosement er like godkjent på våtrom som memebran og flis Liker at dere begge har shoppet hos Zenzorama, og den ene tror man har membran og den andre tror det ikke er nødvendig... 11 hours ago, AnonymBruker said: Det er like godkjent som fliser, men det er klart at membran osv må være på plass En av dere tar feil og går på en bommert. 2 hours ago, AnonymBruker said: om det blir en sprekk? Får man en sprekk i en flis så må liksom hele badet tas Fliser er ikke vanntette, derfor har man membran bak. Fliser kan egentlig erstattes av vafler uten at det har noe å si for vanntettheten til badet 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har lagt mikrosement på mitt bad og er strålende fornøyd. Mikrosement er like godkjent på våtrom som memebran og flis. De impregnerer mikrosementet slik at alt vann perler av. Kan absolutt anbefales. Mitt bad ble utført av Zenzorama. Anonymkode: 069ff...1d7 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har og microsement, utført av Zenzorama, og har samme erfaring som vedkommende over, er strålende fornøyd. Det er like godkjent som fliser, men det er klart at membran osv må være på plass. Badet ble lekkert Anonymkode: 540ea...13d Mistenkelig lik ordlegging. Én bruker med to KG-kontoer som jobber for Zenzorama eller? Anonymkode: 2f711...748 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mistenkelig lik ordlegging. Én bruker med to KG-kontoer som jobber for Zenzorama eller? Anonymkode: 2f711...748 Trist for hvedkommende åkkesom, hvem vil ha mikrosement? Ser kun ut som en billig fix. Anonymkode: fad62...d74 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): men dette høres ut som en prosjektleder som var mer kompetent og erfaren på fliser - og det er nå greit, fliser har eksistert i en evighet. Men, du endte opp med et bad du ikke ville ha i utgangspunktet, og som du kommer til å ha nå i 20+år, og med materialer som er allerede utdatert nå? Anonymkode: b8668...0cd Kan ikke svare for hans motivasjon, men var ikke han som la flisene heller. Skulle ikke ha mikrosement over hele bader uansett, så det gjorde ikke så mye, ble veldig fornøyd med badet og det ser moderne ut. For mye mikrosement ser jo nesten aldri bra ut uansett. Anonymkode: 8a8be...825
Alice123 Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 Vurderte mikrosement selv, men gikk bort i fra det da det vil se veldig lite tidløst ut. Bad er dyrt og skal jo vare i 10+ år, og da er det kjekt at man ikke med én gang kan se at det ble oppusset i november 2021. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Alice123 skrev (7 timer siden): Vurderte mikrosement selv, men gikk bort i fra det da det vil se veldig lite tidløst ut. Bad er dyrt og skal jo vare i 10+ år, og da er det kjekt at man ikke med én gang kan se at det ble oppusset i november 2021. Hvorfor tror du ikke microsement er kommet for å bli? Anonymkode: 6c2db...7af 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 newman01 skrev (10 timer siden): Liker at dere begge har shoppet hos Zenzorama, og den ene tror man har membran og den andre tror det ikke er nødvendig... En av dere tar feil og går på en bommert. Fliser er ikke vanntette, derfor har man membran bak. Fliser kan egentlig erstattes av vafler uten at det har noe å si for vanntettheten til badet Fliser er faktisk vanntette. Det fugene som ikke er det. Snakk om besserwisser! Anonymkode: 069ff...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fliser er faktisk vanntette. Det fugene som ikke er det. Snakk om besserwisser! Anonymkode: 069ff...1d7 Det kommer an på hvilken type flis det er snakk om, noen er nærmest vanntette, andre langt derifra. Anonymkode: 45b6a...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå