Gå til innhold

Hvorfor så mye hodepine av angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter endel med angst og periodevis mange dager med hodepine. Hvorfor får man så mye vondt i hode av angst? Begynner å bli skikkelig lei!!

Anonymkode: 2b6a4...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man anstrenger seg nok veldig ved å stresse seg opp. Kjenner veldig igjen problemet, og det er slik for meg akkurat i dag.

Som barn hadde jeg skikkelig migrene, men som voksen har det heldigvis sluppet mer tak. Likevel har jeg en del hodepine fortsatt, men sjeldent slik at jeg blir sengeliggende.

Hodepine er skikkelig ille å slite med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være spenningshodepine. Angsten gjør deg anspent og når man spenner musklene kan det resultere i hodepine. Har du sjekket ut om du har anspent nakke, skuldre eller kjeve?

Anonymkode: 4c226...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det kan være spenningshodepine. Angsten gjør deg anspent og når man spenner musklene kan det resultere i hodepine. Har du sjekket ut om du har anspent nakke, skuldre eller kjeve?

Hvordan kan jeg undersøke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kjenner du. Klarer du å slappe av i skuldrene? Er kjeven stram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spenningshodepine? Spiser og drikker du like mye og ofte når du har angst? Sover like lenge? 

Anonymkode: 99393...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du ikke klarer det selv så kan du få legen til å kjenne på deg, slik jeg endte opp hos revmatologen og FM diagnose. Legen kunne jo ikke ta på meg uten at jeg nesten besvimte av smerte. Uansett, hvis du har mye hodepine så er det lurt å ta en sjekk bare i tilfelle det er noe mer.

Anonymkode: 5ef28...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kropp og psyke henger sammen. Jeg blir både kvalm, svimmel, får litt hodepine, stramme kjever osv når jeg får mye sterke følelser som kroppen min egentlig ikke vil ha. Gjerne når vi snakker om ting som er veldig vondt og som jeg i det daglige unnviker for alt det er verdt. Det er kroppen som sier fra at her er det fare på ferde. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...